بومی‌زدایی و افزایش اجاره‌نشینی، اسپانیایی‌ها را به خیابان کشاند

کمبود مسکن در مقاصد گردشگری اسپانیا همچون گرانادا و سویا هزاران شهروند عادی را به خیابان‌ها کشاند، مردم بر این باور هستند که گردشگری انبوه، موجب بومی‌زدایی شهر و افزایش اجاره‌نشینی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، انتظار می‌رود که هزاران نفر از سراسر جنوب اسپانیا در آخرین تظاهرات اعتراضی علیه گردشگری انبوه امروز به خیابان‌های مالاگا بروند، تظاهرکنندگان در پی اعتراضات اخیر در جزایر قناری و بالئاریک و مقاصد محبوب اندلس گرانادا، سویا و کادیز به مالاگا وارد شدند، علاوه‌بر این، تظاهرات دیگری قرار است یک هفته بعد در بارسلونا برگزار شود.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود تعداد بازدیدکنندگان اسپانیا در سال جاری به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر برسد، یعنی بیش از دو برابر جمعیت این کشور، صنعت گردشگری اسپانیا علاوه‌بر حس روبه رشد، بیم رسیدن به اوج مشکلات مربوطه را دارد.

بومی‌زدایی و افزایش اجاره‌نشینی، اسپانیایی‌ها را به خیابان کشاند

برای مثال شکایات زیاد مربوط به اشباع فضای عمومی و امکانات همچون حمل‌ونقل عمومی تا نابودی مشاغل محلی از جمله این موارد است، اما بحران اصلی مشکل مسکن است، تجارت آپارتمان‌های توریستی بسیار پرسود، دسترسی به مسکن را برای شهروندان محل، بسیار پرچالش کرده است به‌طوری‌که ساکنان محلی در حال حاضر به بیرون از شهرها رانده شده‌اند و مناطق تاریخی شهر دیگر ساکن بومی ندارد.

مالاگا به خودی خود به مقصدی تبدیل شده است که روند سریعی از اعیانی‌سازی را طی می‌کند و موجب شده که ساکنان خانه‌هایشان را ترک کنند، کاترین پاول، رئیس بازارگاه مجازی اجاره مکان‌های اقامتی Airbnb، در این رابطه گفت که این شهر بیشترین جست‌وجوی اقامتی را داشته است.

رئیس اتحادیه مستاجرین مالاگا در این رابطه گفت: «افرادی که در صنعت گردشگری کار می‌کنند حتی نمی‌توانند اجاره خانه را در شهر خودشان بپردازند. تا زمانی که مسکن به‌عنوان دارایی قابل فروش در نظر گرفته شود، راه‌حلی وجود نخواهد داشت. ما معتقدیم که پایه‌گذاری اقتصاد مالاگا بر تک‌فرهنگ گردشگری ناپایدار است و باید تغییر کند.»

بومی‌زدایی و افزایش اجاره‌نشینی، اسپانیایی‌ها را به خیابان کشاند

مسئولان بر این باور هستند که با بومی‌زدایی منطقه از ساکنان، بخشی از هویت شهر از دست می‌رود، زیرا گردشگری تنها آشنایی با معماری نیست، بلکه میراث مردم، سنت‌های آن‌ها و جنبه اجتماعی، هویت یک شهر را می‌سازد، شهردار بارسلونا در همین رابطه، هفته گذشته اعلام کرد مجوزهای ۱۰ هزار آپارتمان توریستی قانونی شهر در سال ۲۰۲۸ تمدید نخواهد شد.

کد خبر 767407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.