فرایند انتخابات با ۹۹.۸ درصد پوشش مخابراتی در حال برگزاری است

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: فرایند برگزاری انتخابات با ۹۹.۸ درصد پوشش مخابراتی در حال برگزاری است که بی‌نظیر قلمداد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان نثاری بعد از ظهر امروز _ جمعه هشتم تیر_ در جمع خبرنگاران از همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، عوامل حفاظتی و امنیتی و کسانی که از روزهای قبل به ویژه امروز در فرایند انتخابات کمک رسانی کردند، قدردانی و اظهار کرد: ستاد انتخابات در کمیته‌های مد نظر فعال است و تجمیع این منطقه‌ها و ستاد انتخابات را انجام می‌دهیم و کارها در کمیته‌های مربوطه در حال انجام است.

وی در خصوص گستردگی انتخابات گفت: انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ شهرستان با ۵۶ هیئت اجرایی در حال برگزاری است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان یادآور شد: فرایند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یک سال طول می‌کشد در حالی که در این انتخابات زودهنگام باید ۵۰ روز بعد از فقدان رئیس جمهور شهید انتخابات برگزار و رئیس جمهور بعدی تعیین شده باشد.

وی از شهید آیت الله رئیسی یاد کرد و گفت: آن رئیس جمهوری که در ۳۳ ماه خدمت چنان الگویی از خدمتگزاری از خود ارائه داد که در تاریخ انقلاب ثبت شد و سایرین از او درس گرفتند.

جان نثاری ادامه داد: شهید رئیسی، رئیس جمهوری خستگی ناپذیر بود و به جایگاه ریاست جمهوری شخصیت داد و امروز شاهدیم خدمات این عزیز بزرگوار در اقصی نقاط و دور افتاده‌ترین نقاط کشور اجرا شده است و امروز به عشق و پاسداشت این شهید مردم با شور و شوق پای صندوق‌ها حاضر هستند و رأی خود را برای استمرار خدمت رسانی در نظام اسلامی به صندوق‌های اخذ رأی می‌ریزند.

وی ابراز کرد: کل فرایند انتخاباتی ۳۳ روز شد تا زمینه برگزاری انتخابات را مهیا کنیم و این راهی است که شهید رئیسی پیش پای ما گذاشت و نشان داد که می‌شود کارهای به ظاهر نشدنی را شدنی کرد و انتخاباتی که یک سال طول می‌کشد را در این مدت کوتاه انجام داد.

وی ابراز کرد: فرایند برگزاری انتخابات با ۹۹.۸ درصد پوشش مخابراتی در حال برگزاری است که بی نظیر است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان تاکید کرد: از مردم می‌خواهم از این فرصت و حق خود ستفاده کنند؛ انتخابات و تعیین سرنوشت برای مردم است و لازم است مردم برای تعیین سرنوشت خود دخالت کنند چرا که دشمنان منتظرند تا نتیجه انتخابات را ببیند و ما امیدواریم مشارکت در حدی بالا باشد که دشمنان ما را ناامید کند.

وی با بیان اینکه در بحث فن آوری اقدامات خوبی انجام شده است، تاکید کرد: با چنین امکاناتی باید در استان تا پایان زمان اخذ رأی در تمام شعب رأی گیری انجام شود تا جایی که برای همه افراد باقی مانده در شعب اخذ در لحظات پایانی، رأی گیری انجام شود تا حتی یک نفر هم نباشد که نتواند رأی خود را به صندوق‌ها بیندازند.

جان نثاری ادامه داد: هر چه به ساعات پایانی رأی گیری نزدیک تر می‌شویم دشمنی‌ها بیشتر خواهد شد که باید در این زمینه مراقب بود البته در شعب و اطراف شعب امنیت کامل باید برقرار باشد.

وی در ادامه از خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر کرد و گفت: تاکید دارم که ما آزادترین انتخابات را در دنیا داریم که با حضور همه مردم در کمال آرامش انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در خصوص سلامت انتخابات گفت: انتخابات ما مردمی است و ۹ نفر از ۱۳ نفر مسئول هیئت‌های اجرایی از بدنه مردم بوده و ۴ نفر دیگر تسهیل کننده امور انتخابات هستند و در زمینه نظارت بر انتخابات هم دخیل بوده و به طور کلی این انتخابات مردمی توسط مردم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از بین چهار کاندیدای محترم یک نفر ستاد ندارد، به همه کاندیدا گفته شده که می‌توانند در همه شعب اخذ رأی نماینده داشته باشند و ما محدودیتی در این زمینه نداشتیم اما ۱۴۸۸ نفر نمایندگانی از کاندیداهای محترم در شعب اخذ رأی در هیئت‌های اجرایی بخش‌ها و شهرستان‌ها بر انتخابات نظارت می‌کنند.

جان نثاری گفت: ما هیچ وظیفه پشتیبانی از نمایندگان کاندیداها نداریم اما طبق منش دولت شهید رئیسی آنها را مهمانان ستادهای انتخاباتی استان و فرمانداران می‌دانیم و بر خود لازم دانستیم از امکانات لازم برخوردار باشند تا سلامت انتخابات تأمین شود.

وی با بیان اینکه در هر ۱۰ شعبه یک بازرس بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کند، ادامه داد: امنیت عمومی انتخابات نیز بسیار مهم است و دشمن تمام تلاش خود را برای بر هم زدن نظم و امنیت آن خواهد کرد اما این چشمان بیدار دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و بسیج است که اجازه نمی‌دهد هیچ خللی در این خصوص ایجاد شود؛ اگر ما چنین آرامشی داریم مرهون انسان‌های جان بر کفی است که این امنیت را برقرار می‌کنند و در حوزه انتخابات هم این نیروها در صحنه حضوری فعال داشته اند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با تاکید بر آمادگی ۱۰۰ درصدی تا پایان کار که همان اعلام نتایج توسط وزارت کشور است، ابراز کرد: به دلیل اینکه کل انتخابات ریاست جمهوری یک حوزه انتخاباتی واحد است اطلاع رسانی در این خصوص توسط وزارت کشور انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با دلی پرخون و چشمی اشک بار این انتخابات از برگزار کردیم چون شهید رئیسی علاوه بر رئیس جمهور بودن، انسانی بود که معلم اخلاق برای همه ما محسوب می‌شود.

کد خبر 767278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.