عذرخواهی وزیر کشور از ایرانیانی که امکان شرکت در انتخابات نداشته‌اند

وزیر کشور گفت: حضور و مشارکت ایرانیان خارج از کشور برای ما بسیار غنیمت است و ما قدردان این حضور هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی در جریان بازدید از ستاد انتخابات خارج از کشور بعد از این که تعدادی از نمایندگی‌های ایران از خارج از کشور در روند برگزاری انتخابات در محل مأموریت شأن گزارش خود را ارائه کردند، در سخنانی اظهار کرد: ما یک عذرخواهی نیز باید از ایرانیان خارج از کشور داشته باشیم که شرایط به گونه‌ای نیست که بتوانیم رأی همه ایرانیان را جلب کنیم.

وی افزود: امید است در آینده با استفاده از فن‌آوری روز بتوانیم رأی تمام ایرانیان را اخذ کنیم و روند شرکت در انتخابات، محدود به صندوق فیزیکی رأی نباشد.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت صیانت از آرا و با بیان اینکه «صیانت از آرا جزو تکالیف ذاتی ما است»، تصریح کرد: تقاضا می‌کنیم که نتایج آرا تنها از مسیر وزارت خارجه و مسیر قانونی مشخص شده اعلام شود و آماری خارج از این مکانیزم قانونی منتشر نشود.

وحیدی با تشکر از همکاری کشورهای دیگر برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در آن کشورها، گفت: جمهوری اسلامی ایران در برابر تمام ایرانیان عزیز خود را مسئول می‌داند و از تمام حقوق آن‌ها حمایت می‌کند و حق رأی و شرکت در این انتخابات بخشی از این حقوق است.

کد خبر 767271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.