آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری در بیش از ۱۰۰۰ شعبه اخذ رأی استان قزوین

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین از آغاز اخذ رأی انتخابات ریاست‌جمهوری در بیش از ۱۰۰۰ شعبه اخذ رأی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عباس کاظمی صبح امروز _جمعه هشتم تیر_ در میز رسانه ستاد انتخابات استان اظهار کرد: بعد از ۳۵ روز تلاش برای آماده‌سازی فضای استان امروز ۱۰۸۹ شعبه اخذ رأی در سراسر استان در مسیر اخذ رأی قرار گرفتند.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با فرمانداران، بخشداران و دست‌اندرکاران شعب موفق شدیم رأس ساعت ۸ صبح تمام شعب را آماده اخذ رأی کنیم و هم اکنون ۱۰۰ درصد شعب در سراسر استان صورتجلسه اولیه آغازین شعبه را تنظیم کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: همه شعب دارای نخستین استعلام هستند، به این معنا که همه شعب ما در سراسر استان متصل هستند و فرایند اخذ رأی آغاز شده است.

کاظمی عنوان کرد: افرادی می‌توانند در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند که متولدین ۸ تیر ۱۳۸۵ به قبل باشند و فرایند اخذ رأی صرفاً با اصل شناسنامه یا اصل کارت ملی صورت می‌گیرد اما شناسنامه‌ها ممهور نمی‌شود.

وی اضافه کرد: فرایند استعلام به صورت الکترونیکی در تمام شعب انجام می‌شود و سن افراد تطبیق داده می‌شود و امکان رأی تکراری وجود ندارد و بعد از استعلام آن کد ملی محدود می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان اینکه فرآیند اخذ رأی و شمارش آرا به صورت دستی صورت می‌گیرد، تا ۱۰ ساعت فرایند اخذ رأی داریم و این زمان قابل تمدید است‌، گفت: عوامل نظامی، اجرایی، نظارت و پشتیبانی بالغ بر ۲۵ هزار نفر در حوزه‌های مختلف ستادی، پشتیبانی و اجرایی کمک می‌کنند تا انتخابات شایسته‌ای را برگزار کنیم.

کد خبر 766994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.