حقایق جالب در مورد متروی پاریس /  فرسودگی، بلای جان اتوبان‌های آلمان

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعطای ۳۰ هزار یورو برای مهاجرت به ایتالیا، حقایق جالب در مورد خطوط متروی پاریس، ماه عسل فرانسوی‌ها تلخ‌تر از همیشه، مالیاتی شدن نوشابه در آلمان با هدف اقتصادی و سلامتی، دردسر سوغاتی‌های بی‌تربیتی برای بارسلونا، جان باختن بیش از هزار حاجی بر اثر گرما، فرسودگی، بلای جان اتوبان‌های آلمان، پرتاب بالون‌های حاوی زباله کره شمالی به فرودگاه سئول و مرگ‌ومیر گردشگران یونان با افزایش دما را در این بسته خبری شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

ماه عسل فرانسوی‌ها تلخ‌تر از همیشه

باران‌های شدید در شمال اروپا بر کوچک‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده اکوسیستم‌های طبیعی یعنی حشرات نیز تأثیر منفی گذاشته است. ژوئن، ماه عسل فرانسه، اکنون به علت تغییرات اقلیمی با کندوهای خالی و زنبورهای سرگردان بی عسل مواجه شده است. باران‌های شدید و دمای پایین‌، کلونی‌های زنبور عسل را در فرانسه دچار مشکل کرده است. تعداد کمی از کندوها دارای زنبورهای عسل است و به این ترتیب تولید این ماده غذایی و درمانی با مشکل مواجه شده است.

چهار سال پیش، کمیسیون اروپا استراتژی ۱۰ ساله تنوع زیستی خود را با هدف قرار دادن محیط طبیعی این قاره در مسیر بهبودی تا سال ۲۰۳۰ به تصویب رساند. بر اساس این استراتژی، اتحادیه اروپا مناطق طبیعی موجود را با حفاظت دقیق از تنوع زیستی گسترش خواهد داد و نقاطی را که پتانسیل بالایی برای جذب و ذخیره کربن و جلوگیری و کاهش اثرات بلایای طبیعی دارند، بهبود خواهد داد.

اوایل این هفته، شورای اتحادیه اروپا لایحه مهمی را تصویب کرد که هدف آن تقویت تنوع زیستی این اتحادیه است، اما کارشناسان می‌گویند بدون رسیدگی سریع به تغییرات آب‌وهوا، آفت‌کش‌ها و از بین رفتن زیستگاه، زنبورها ممکن است برای همیشه ناپدید شوند و اکوسیستم جهانی را با مشکل روبه‌رو کنند.

حقایق جالب در مورد متروی پاریس /  فرسودگی، بلای جان اتوبان‌های آلمان

مالیاتی شدن نوشابه در آلمان با هدف اقتصادی و سلامتی

مشابه مالیات بر شکر در بریتانیا، بعضی از ایالت‌های آلمان در حال بررسی ایده وضع مالیات بر نوشابه‌ها به‌عنوان راهی برای بهبود سلامت عمومی و کاهش چاقی هستند.

در واقع، این ایده از وزارت غذا و کشاورزی فدرال این کشور سرچشمه گرفته است و در حال حاضر ۹ ایالت حمایت رسمی از این نوع مالیات را اعلام کرده‌اند که شامل براندنبورگ، برمن، هامبورگ، نیدرزاکسن، راینلاندفالتز، زاکسن، تورینگن، زارلند و مکلنبورگ-پومرانی غربی هستند.

بر اساس مطالعه دانشگاه فنی مونیخ، مالیات ویژه بر نوشیدنی‌های شیرین تا ۲۰ سال آینده تا ۱۶ میلیارد یورو در مسائل اقتصادی صرفه‌جویی به همراه دارد و به پیشگیری از بیماری‌هایی همچون دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی‌عروقی و چاقی کمک می‌کند.

شش سال پیش، کارل لوترباخ، وزیر بهداشت کنونی آلمان گفت که وضع مالیات بر شکر تنها در صورتی منطقی خواهد بود که پول اضافی جمع‌آوری‌شده برای یارانه دادن به غذای سالم استفاده شود؛ به‌عنوان مثال، با کاهش مالیات بر ارزش افزوده میوه و سبزیجات تازه.

حقایق جالب در مورد متروی پاریس /  فرسودگی، بلای جان اتوبان‌های آلمان

دردسر سوغاتی‌های بی‌تربیتی برای بارسلونا

بارسلونا فروش سوغاتی‌های توهین‌آمیز نظیر تی‌شرت‌هایی با پیام‌های جنسی را ممنوع می‌کند. مانند بسیاری از شهرها در ماه ژوئن، بارسلونا نیز در حال آماده شدن برای جشن مخصوص خود است که ببست‌وهشتم ژوئن در پایتخت کاتالونیا برگزار می‌شود. با این حال برخلاف سایر شهرها، دولت محلی تصمیم گرفته است تا یکی از پایه‌های اصلی صنعت گردشگری یعنی فروش سوغاتی را هدف قرار دهد و مقرراتی را برای هدیه‌های عرضه شده در فروشگاه‌های سراسر شهر وضع کند.

کمیسیون اقتصادی شورای شهر بارسلونا طرحی از سوی حزب حامی استقلال را برای مطالعه ممنوعیت سوغاتی‌های «توهین‌آمیز» تصویب کرد؛ نمایندگان شورا محصولاتی را در نظر دارند که اغلب محتوای «جنسی» دارند. مسئولان باور دارند فروش سوغاتی‌هایی که با تاریخ و فرهنگ بارسلونا مناسبتی ندارد وجهه این شهر را به‌عنوان یک مقصد گردشگری از بین می‌برد.

حقایق جالب در مورد متروی پاریس /  فرسودگی، بلای جان اتوبان‌های آلمان

جان باختن بیش از هزار حاجی بر اثر گرما

دمای هوا در مکه در حالی به بالای ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسید که زائران از بیش از ۲۰ کشور جهان برای زیارت در این کشور حضور داشتند. بیش از هزار حاجی در اثر گرمای سوزان عربستان جان باختند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) اعلام کرده که تعداد کشته‌شدگان به ۱۳۰۱ نفر رسید که ۸۳ درصد آن‌ها مجاز به انجام مناسک حج نبودند و مسافت‌های طولانی را زیر نور مستقیم خورشید بدون سرپناه یا تجهیزات کافی پیمودند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه اجتماعی ایکس قربانیان متعددی را در مسیر حج در مکه نشان می‌دهد که پس از گرمازدگی با کفن‌های سفید درگذشته‌اند. عربستان سعودی در مورد تعداد کشته‌شدگان زائران اظهار نظری نکرده است.

حقایق جالب در مورد متروی پاریس /  فرسودگی، بلای جان اتوبان‌های آلمان

فرسودگی، بلای جان اتوبان‌های آلمان

اتوبان‌های آلمان در حال فرو ریختن هستند. حدود پنج‌هزار پل در امتداد اتوبان‌های این کشور به‌حدی فرسوده است که باید هر چه سریع‌تر بازسازی یا نوسازی شود، با این حال مشکل بدهی ملی، دولت آلمان را در اجرای این مهم محدود کرده است.

بیش از نیمی از پل‌های اتوبان این کشور پیش از سال ۱۹۸۵ ساخته و برای ترافیک کمتر و وسایل‌نقلیه سبک‌تر طراحی شده‌اند، اما با وجود تراکم ترافیک بالا و عبور ماشین‌ها و کامیون‌های باری سنگین امروزی، نشانه‌هایی از تخریب در بسیاری از آن‌ها مشاهده می‌شود، به‌ویژه که بدهی‌های ملی آلمان در سال‌های اخیر منجر شده است دولت هزینه بسیار کمی به حفظ و نگهداری آن‌ها اختصاص دهد. امکان بازسازی هم‌زمان همه پل‌ها نیز وجود ندارد.

یکی از پرکاربردترین پل‌های این کشور در ایالت نوردراین-وستفالن با تردد روزانه حدود ۴۸ هزار خودرو و ۱۶ هزار کامیون، اواخر سال ۲۰۲۱ به دلیل خطر ریزش بسته و سال ۲۰۲۳ تخریب شد.

تخمین زده می‌شود اثرات منفی بسته شدن این پل طی پنج سال آینده حداقل به ۱.۸ میلیارد یورو خواهد رسید؛ بنابراین تکمیل هرچه زودتر پل با صدها میلیون یورو صرفه‌جویی همراه است. با این وجود سرعت بخشیدن به ساخت‌وساز چندان ساده نیست، زیرا طبق مقررات آلمان پروژه‌های زیرساختی بزرگ اغلب به سال‌ها برنامه‌ریزی قبلی نیاز دارند. همچنین لازم است که در فرآیند تصویب برنامه‌ریزی نگرانی‌های جوامع همسایه و محدودیت‌های زیست‌محیطی در نظر گرفته شود.

حقایق جالب در مورد متروی پاریس /  فرسودگی، بلای جان اتوبان‌های آلمان

پرتاب بالون‌های حاوی زباله کره شمالی به فرودگاه سئول

باندهای فرودگاه سئول با بالون‌های پر از زباله ارسال شده از سمت کره شمالی بسته شد. چندین بالون زباله در داخل و اطراف مرزهای فرودگاه بین‌المللی اینچئون کره‌جنوبی مشاهده شده و در حال حاضر نشست و برخاست در این فرودگاه مختل شده است، کره شمالی از اواخر ماه مه صدها بالون حمل زباله را به کره‌جنوبی پرتاب کرده است.

سخنگوی فرودگاه گفت که این نخستین بار نیست چنین عملیاتی در فرودگاه اینچئون که حدود ۴۰ کیلومتر از مرز کره شمالی فاصله دارد، توسط بالون‌ها انجام و موجب اختلال در پروازها می‌شود.

کره شمالی گفته است که این بالون‌ها انتقام یک کمپین تبلیغاتی علیه افرادی است که به‌طور منظم بالون‌هایی حاوی غذا، دارو، پول و اعلامیه‌هایی در انتقاد از رهبران کره شمالی ارسال می‌کنند، کره جنوبی اعلام کرد در میان اقلام حمل شده توسط بالون‌های کره شمالی، مقالات چاپ‌شده با شخصیت‌های هلوکیتی، لباس‌های کهنه فرسوده و خاک حاوی آثار مدفوع و انگل‌های انسانی است.

حقایق جالب در مورد متروی پاریس /  فرسودگی، بلای جان اتوبان‌های آلمان

مرگ‌ومیر گردشگران یونان با افزایش دما

گرمای تابستان ۲۰۲۴ با گردشگری یونان سر جنگ دارد، تا آنجا که افزایش دمای ۴۳ درجه، موجی از مرگ‌ومیر گردشگران را در این کشور به‌دنبال داشته است. تنها طی یک هفته سه جسد در این کشور پیدا شده است که جان خود را در اثر گرمازدگی از دست داده‌اند و چندین فرد همچنان ناپدید شده‌اند. به گردشگران هشدار داده شده است که یونان با دماهای بالاتری مواجه خواهد بود.

یونان با نخستین موج گرما مواجه شده که دمای آن را به بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسانده است. دلیل این افزایش دما بحران آب‌وهوایی است. جغرافیا و نزدیکی یونان به آفریقا از جمله عواملی است که آن را به‌طور ویژه در برابر تأثیر تغییرات آب‌وهوایی ناشی از انسان آسیب‌پذیر می‌کند و منجر می‌شود یونان به سرعت گرم شود.

گرمای شدید با از دست رفتن جان چندین مسافر خارجی در این کشور همراه بوده است که تغییرات آب‌وهوایی را دست کم گرفته و بیشتر در اوج گرمای روز پیاده‌روی کرده بودند. مسئولین یونان از گردشگران خواستند که از سفرهای غیرضروری در ساعات گرما بپرهیزند و مراقب علائم گرمازدگی باشند.

حقایق جالب در مورد متروی پاریس /  فرسودگی، بلای جان اتوبان‌های آلمان

اعطای ۳۰ هزار یورو برای مهاجرت به ایتالیا

متقاضیان برای خرید خانه در منطقه کوهستانی توسکانی پاداش مالی دریافت خواهند کرد. خرید خانه در روستاهای توسکانی به علت زیبایی مناظر در لیست رؤیای بسیاری از مردم است، اما املاک و مستغلات در این منطقه بسیار گران است؛ با این حال، پیشنهاد جدید می‌تواند این رؤیا را مقرون‌به‌صرفه کند.

مقامات منطقه‌ای توسکانی اعلام کرده‌اند که برای نقل مکان افراد به شهرهای کوهستانی که کاهش جمعیت را تجربه می‌کنند تا سقف ۳۰ هزار یورو پرداخت خواهند کرد.

نحوه دریافت ۳۰ هزار یورو برای مهاجرت به ایتالیا چگونه است؟

نحوه دریافت ۳۰ هزار یورو برای مهاجرت به توسکانی

در سراسر ایتالیا، شهرها و روستاها با بحران جمعیت مواجه هستند. همانطور که ساکنان برای فرصت‌های شغلی بهتر به شهرها می‌روند، جوامع کوچک با بخش‌هایی از خانه‌های بلااستفاده و اقتصادهای راکد باقی می‌مانند. به‌تازگی شوراهای محلی راه‌حل‌های ابتکاری مختلفی برای افزایش تعداد ساکنان خود ارائه کرده‌اند، از جمله فروش املاک به قیمت کمتر از یک یورو.

مقامات در توسکانی تصمیم گرفتند به مردم برای اخذ اقامت در جوامع کم‌جمعیت پول پرداخت کنند. با این طرح جدید که «اقامت در کوهستان ۲۰۲۴» نام دارد، متقاضیان برای خرید خانه تا سقف ۳۰ هزار یورو دریافت خواهند کرد. شهر کوهستانی مورد نظر برای مهاجرت باید کمتر از پنج هزار نفر جمعیت داشته باشد که ۱۱۹ منطقه با چنین ویژگی‌هایی در توسکانی وجود دارد، علاوه بر این کمک مالی نمی‌تواند بیش از ۵۰ درصد هزینه خرید و نوسازی ملک باشد.

نحوه دریافت ۳۰ هزار یورو برای مهاجرت به ایتالیا چگونه است؟

استفانیا ساکاردی، معاون منطقه‌ای توسکانی در این رابطه گفت: «کوه‌های توسکانی، سرزمین‌هایی با زیبایی منحصربه‌فرد با روستاهایی است که باید دوباره کشف شود، اما از کاهش جمعیت رنج می‌برد. تصمیم برای زندگی در یکی از این مناطق یک چالش و البته یک فرصت به‌ویژه برای جوانان برای انتخاب زندگی جدید است.»

چه کسانی واجد شرایط دریافت کمک‌هزینه هستند؟

شرایط سختگیرانه‌ای برای واجد شرایط شدن درخواست این کمک‌هزینه وجود دارد. متقاضیان باید شهروند ایتالیا یا یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا یا شهروندان غیر اتحادیه اروپا باشند که دارای مجوز اقامت حداقل ۱۰ سال هستند. آن‌ها همچنین باید به عنوان ساکن در یک شهر یا شهرستان ایتالیا ثبت‌نام کرده باشند، اما در حال حاضر مکان اقامت آن‌ها یک منطقه کوهستانی نباشد.

حقایق جالب در مورد خطوط متروی پاریس

متروی پاریس یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های مترو در جهان، با افتتاح شش ایستگاه جدید که شامل خط ۱۱ است، به فاز جدیدی از توسعه وارد شده است. ایستگاه‌های جدید بخشی از یک طرح توسعه کلی شبکه مترو به نام Grand Paris Express است که به دنبال اتصال حاشیه پایتخت فرانسه به مرکز آن با خدمات سریع مترو، از طریق گسترش خطوط موجود و ساخت چهار خط جدید است. برنامه افزودن حدود ۶۸ ایستگاه جدید به طول ۲۰۰ کیلومتر مسیر جدید تا پایان این دهه نیز وجود دارد. گسترش خط ۱۱ گام آغازین این پروژه بزرگ است و اکنون تمرکز مدیریت حمل‌ونقل پاریس روی این موضوع است.

حقایقی جالب در مورد خط ۱۱

خط ۱۱ دقیقاً ۲۴ متر زیر زمین است اما در عین حال، ۹۶ متر بالاتر از سطح دریا نیز قرار دارد و همین امر آن را مرتفع‌ترین ایستگاه پاریس کرده است. این خط نخستین مسیری بود که قطارهای لاستیکی در آن آزمایش شد. متروی به اصطلاح لاستیکی‌، شکلی از سیستم حمل‌ونقل سریع است که از ترکیب فناوری جاده و راه‌آهن استفاده می‌کند. این قطارها دارای تایرهای لاستیکی و چرخ‌های فولادی سنتی راه‌آهن بودند.

حقایق جالب در مورد خطوط متروی پاریس

گرمای تولید شده در این خط برای گرم کردن یک مجتمع استفاده می‌شود که این کار با ارسال گرما به یک پمپ حرارتی مستقیم انجام می‌شود. انرژی تولیدشده برای گرمایش ۲۰ آپارتمان یا ۳۵ درصد از نیازهای گرمایشی یک ساختمان کافی است.

نکاتی جالب از متروی پاریس

متروی پاریس به علت هنر و دکوراسیون خود معروف است که هر کدام از ایستگاه‌ها موضوع خاصی را دنبال می‌کند. به عنوان مثال ایستگاه Arts et Métiers به‌گونه‌ای طراحی شده است که شبیه یک زیردریایی باشد و دیوارهای ایستگاه باستیل نیز انقلاب تاریخی فرانسه را به تصویر می‌کشد.

متروی پاریس دومین سیستم متروی پرتردد در اروپا است. جامع‌ترین سیستم راه‌آهن زیرزمینی جهان نیز متعلق به این شهر است زیرا با برنامه‌ریزی دقیق، مسیرهای متفاوتی را در فواصل معین طی می‌کند.

متروی پاریس بیش از ۶۰۰ هزار مایل در روز را می‌پیماید که معادل روزانه حدود ۱۰ بار گردش در سراسر جهان است.

در سراسر پاریس ایستگاه‌های ارواح را خواهید یافت؛ ایستگاه‌هایی که سال‌ها مورد استفاده قرار نگرفته و اکنون به روی عموم بسته شده است.

کد خبر 766938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.