انتخابات در کمال امنیت و سلامت برگزار خواهد شد

با اعلام رسمی وزیر کشور فرایند رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ساعت ۸ صبح امروز _جمعه هشتم تیر_ با اعلام رسمی احمد وحیدی، وزیر کشور، فرایند رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور رسماً آغاز شد و تا ساعت ۱۸ بعد از ظهر امروز ادامه خواهد داشت و این زمان می‌تواند با تشخیص وزیر کشور تمدید شود.

وحیدی اظهار کرد: انتخابات را در چهاردهمین دوره خود در ۵۸۶۴۰ شعبه داخل و ۳۴۴ شعبه در خارج از کشور آغاز می‌کنیم.

وی افزود: این دوره از انتخابات صرفاً بخاطر اینکه تنها ۴۰ روز فرصت بود در همین مدت مقدمات کار فراهم شد در حالی که به صورت طبیعی باید یکسال طول می‌کشید و این نشان دهنده استحکام در جمهوری اسلامی و اصرار بر انجام امور در زمان خود است.

وزیر کشور تصریح کرد: ۴۶۸۹۴ نفر نماینده از سوی داوطلبان در پای صندوق‌ها حضور دارند و این تعداد علاوه بر بازرسان و ناظران است.

وی ادامه داد: به ملت عزیز ایران اطمینان می‌دهیم که انتخابات در کمال امنیت و سلامت برگزار خواهد شد و هم اکنون حدود ۴۶۸۹۴ نفر از افرادی که از سوی داوطلبان به عنوان نمایندگان آن‌ها در صندوق حضور دارند، کارت برای آن‌ها صادر شده است.

به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن، می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت نمایند.

به منظور تسریع در احراز هویت رأی دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی الزامی است.

کد خبر 766927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.