نظارت ۵۰۰۰ نفر بر انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: بیش از ۵۰۰۰ نفر از عوامل شورای نگهبان بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این استان نظارت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن مفید صبح شب گذشته _پنجشنبه هفتم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کل استان کرمانشاه ۱۶۴۵ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار خواهیم داشت و قانون فرآیند رأی‌گیری از ساعت ۸:۰۰ روز _جمعه هشتم تیر_ ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت یعنی تا ساعت ۱۸:۰۰ ادامه خواهد یافت، ضمن اینکه در صورت تمدید این زمان، وزارت کشور آن را اطلاع رسانی می‌کند.

وی با اشاره به فرآیند احراز هویت به صورت الکترونیکی، افزود: برای احراز هویت، داشتن شناسنامه یا کارت ملی کفایت می‌کند، اما در انتخابات مجلس شورای اسلامی افراد با داشتن گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه نیز احراز هویت می‌شدند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه ادامه داد: پس از احراز هویت الکترونیکی افراد باید رأی خود را به صورت فیزیکی در صندوق بیندازند و فرآیند شمارش آرا نیز به صورت دستی خواهد شد.

حجت‌الاسلام مفید اضافه کرد: نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری می‌توانند در فرآیند شمارش آرا حضور داشته باشند و فرمانداری‌ها باید برای این افراد کارت شناسایی صادر کنند.

وی در خصوص وضعیت اینترنت در سطح استان کرمانشاه عنوان کرد: ما نقاط کور زیادی نداریم و صندوق‌های سیاری که در نقاط کور آرا را جمع‌آوری کرده‌اند برای به‌روزرسانی باید به مکانی که امکان برقراری ارتباط برخط وجود دارد، برود.

وی اضافه کرد: در حقیقت هم نظارت و هم اجرای انتخابات توسط معتمدان مردم انجام می‌شود و نهادهای حاکمیتی تنها بسترساز انتخابات هستند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه از هماهنگی با تمام دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: تاکنون یک جلسه ستاد انتخابات با حضور استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری و یک جلسه با عوامل قضائی در خصوص پیشگیری از تخلفات در استان برگزار شده است و از ظرفیت افرادی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضور داشتند استفاده می‌شود، مگر افرادی که امکان همکاری نداشتند و با اعضای علی‌البدل جایگزین شده‌اند.

حجت‌الاسلام مفید گفت: منتظر صدور کارت بازرسان استانی هستیم، همه چینش‌ها را انجام داده‌ایم و مهیای برگزاری انتخابات هستیم.

کد خبر 766915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.