مراسم اربعین شهید جمهور و سالگرد شهدای هفتم تیر در رشت برگزار شد

مراسم بزرگداشت اربعین شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش و یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی و شهدای هفت تیر با حضور عضو فقهای شورای نگهبان، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان و اقشار مختلف مردم در شهر رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، مراسم گرامیداشت اربعین شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش و شهید آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی و شهدای هفت تیر با حضور آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان، آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و اسدالله عباسی استاندار گیلان، جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم صبح امروز در مصلی امام خمینی (ره) شهر رشت برگزار شد.

مراسم اربعین شهید جمهور و سالگرد شهدای هفتم تیر در رشت برگزار شد

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید مظلوم «آیت‌الله بهشتی» و اربعین شهدای خدمت با سخنرانی «آیت الله حسینی خراسانی» و ستایشگری «محمدرضا بذری» برگزار شد.

مراسم اربعین شهید جمهور و سالگرد شهدای هفتم تیر در رشت برگزار شد

به گزالش ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه سی‌ام اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی»، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

در شبانگاه هفتم تیر ۱۳۶۰ آیت الله سیدمحمد حسینی بهشتی، رئیس وقت دیوان عالی کشور و بیش از ۷۰ نفر از مقامات و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند که سهم گیلان در این انفجار پنج شهید و یک جانباز بوده است.

کد خبر 766851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.