تبدیل ایران به هاب گازی با توافق راهبردی تهران و مسکو

وزیر نفت با اشاره به توافق راهبردی انتقال گاز روسیه به ایران گفت: این رویداد مهم گام بلندی برای تبدیل ایران به هاب گازی منطقه به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد اوجی امروز _پنجشنبه هفتم تیر_ در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «توافق استراتژیک انتقال گاز روسیه به ایران، یک اتفاق بی‌نظیر در جهش سهم ‎تجارت گاز ایران در جهان و آخرین یادگار دیپلماسی فعال انرژی ‎شهید رئیسی است.

علاوه بر تأمین منافع دو کشور، این رویداد مهم گام بلندی برای تبدیل ایران به هاب گازی منطقه محسوب می‌شود.»

بر اساس این گزارش، توافق راهبردی انتقال گاز روسیه به ایران روز چهارشنبه (ششم تیر) در تهران امضا شد. در مدت کوتاه این آمادگی وجود دارد که این تفاهم‌نامه تبدیل به قرارداد شود و یک اتفاق بزرگ هم برای ایران و هم برای دولت‌مردان روسیه رقم خورد.

این توافق‌نامه گام بعدی توافق پارسال شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه است که نشان از حرکت توافق‌ها به‌سمت عملیاتی شدن دارد، با این توافق سهم تجارت ایران جهش می‌یابد و سبب تغییر موازنه‌های بین‌المللی می‌شود و به بیانی دیگر توافق گازی ایران و روسیه به مثابه انقلابی در عرصه انرژی و صنعتی منطقه عمل خواهد کرد.

توافق بین دو دارنده بزرگ ذخایر گازی جهان با در اختیار داشتن حدود ۶۰ درصد از ذخایر این سوخت پاک مبتنی بر منافع دوجانبه و در چارچوب‌های بین‌المللی انجام شده است و به‌زودی وارد مرحله قرارداد و اجرا خواهد شد.

تبدیل ایران به هاب گازی با توافق راهبردی تهران و مسکو/ آخرین یادگار دیپلماسی فعال انرژی ‎شهید رئیسی

کد خبر 766828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.