افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات مدرسه‌سازی دولتی و خیران در دولت سیزدهم

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبارات مدرسه‌سازی دولتی و خیران در دولت سیزدهم افزایش ۳۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا خان‌محمدی صبح امروز _پنجشنبه هفتم تیر_ در آئین کلنگ‌زنی هزار کلاس درس به پاس هزار روز خدمات مجاهدانه و خالصانه رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، اظهار کرد: دولت سیزدهم اعتبارات دولتی همچون اعتبارات خیران ۳۰۰ درصد افزایش یافت و شهید رئیسی پابه‌پای خیران حرکت کرد؛ کار استان اصفهان به‌عنوان الگویی برای سراسر کشور مطرح است و هماهنگی دستگاه‌ها در استان اصفهان قابل‌تقدیر بوده است.

وی افزود: اقدامی که امروز در استان اصفهان شکل گرفته در کشور بی‌نظیر است که به پاس هزار روز خدمت شهدای جمهور هزار کلاس درس احداث شود، این اتفاق بزرگ ویژگی‌های مهم را یادآور می‌شود و مهم‌ترین نکته آن مردمی بودن دولت و در کنار مردم بودن و با مردم مشکلات را رفع کردن است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آئین مدرسه‌سازی استان اصفهان به‌عنوان الگویی برای سراسر کشور مطرح بوده و هماهنگی دستگاه‌ها در اصفهان قابل تقدیر و برکات این اقدام به سایر استان‌ها هم رسیده است.

وی با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز، پیشران ساختن ایران قوی هستند، اظهار کرد: رشد کشور در تمام عرصه‌ها، توسط افرادی اجرایی می‌شود که روزگاری در مدارس ساخت خیرساز تحصیل کرده‌اند.

خان‌محمدی افزود: استعدادهای فرزندان کشور ایران به طور معمول در مدارس خیرساز رشد و جهش پیدا می‌کند، از این‌رو خیران نقش بی‌بدیل و بسزایی در تربیت نسل فردای کشور دارند، بنابراین اقدامات آن‌ها راهبردی‌ترین اقدام در نظام آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی خیران را شریک راهبردی دولت معرفی می‌کردند و مکرر موضوعات مرتبط را پیگیری می‌کردند، گفت: طی ۱۰۱۷ روز فعالیت دولت خدمت‌گزار سیزدهم بیش از ۳۲ هزار کلاس درس در سراسر کشور ساخته شد که ۵۴ درصد آن سهم خیران بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش خیران مدرسه‌ساز اصفهانی همچون قله‌ای استوار با چشم‌اندازی بلند به آینده در کارهای خیر پیشگام هستند، عنوان کرد: حدود ۵۴ درصد کلاس‌های احداث شده در دولت سیزدهم سهم خیران مدرسه‌ساز بوده، اما با ارائه این گزارش به معاون اول رئیس‌جمهور، وی اذعان داشت که ۱۰۰ درصد کلاس‌ها توسط خیران ساخته شده است، چرا که اگر پیگیری و کمک آن‌ها نبود، سهم دولت هم به سرانجام نمی‌رسید، بنابراین بیانگر اهمیت نقش مردم در عرصه تعلیم و تربیت است.

کد خبر 766778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.