اعضای باند جعل و فروش مدارک دانشگاهی دستگیر شدند

معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا از دستگیری باند جاعلی که مدارک دانشگاهی را به افراد فرصت‌طلب در داخل و خارج از کشور به قیمت‌های گزاف به فروش می‌رساندند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، ضرغام آذین اظهار کرد: با توجه به تدابیر رئیس پلیس آگاهی فراجا مبنی بر اشراف اطلاعاتی بر مجرمان و ارتقای احساس امنیت شهروندان و همچنین درخواست حراست دانشگاه آزاد اسلامی، مبنی بر رسیدگی پرونده جاعلان مدارک دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار ویژه این مرکز قرار گرفت.

وی افزود: حسب دلایل و قرائن جمع‌آوری شده مشخص شد، افرادی ضمن تشکیل باند و ارتباط با لایه‌های دارای دسترسی به اطلاعات در مراکز حساس علمی و دانشگاهی نسبت به جعل مدارک رسمی و ارائه ریز نمرات و استعلام مثبت تاییدیه، اقدام و مدارک مذکور را به افراد سوءاستفاده‌کننده در داخل و خارج از کشور به قیمت‌های گزاف به فروش می‌رساندند.

معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: ضمن هماهنگی قضائی و هماهنگی با عوامل حراست دانشگاه و پس از شناسایی باند مذکور در قرارهای صوری جداگانه با انجام شیوه و شگردهای پلیسی دو نفر از متهمان دستگیر و ۱۲ مدرک رسمی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه مهر و تاییدیه‌های مربوطه و مبلغ ۸ هزار دلار کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه متهمان با قرار قانونی متناسب روانه زندان شدند، ادامه داد: این افراد فرصت‌طلب در بازجویی‌های فنی و علمی به عمل آمده به جعل ۲۵ مدرک دانشگاهی و فروش به افراد داخل و خارج از کشور معترف شدند.

آذین تصریح کرد: نظر به اظهار رضایت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی از عملکرد موفق پلیس و با توجه به اشاعه آثار جعل مدارک دانشگاهی که به‌تازگی در سطح جامعه گسترش پیدا کرده، بهترین عملکرد در برخورد قاطعانه و پی در پی با جاعلان متعلق به پلیس آگاهی فراجا است، به‌طوری که تا کنون ده‌ها باند توسط مرکز عملیات ویژه متلاشی شده است.

کد خبر 766777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.