برگزاری ۱۷ برنامه برای پاسداشت نام و یاد شهیدان واقعه ۷ تیر

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این منطقه برای پاسداشت نام و یاد ۷۲ شهید واقعه هفتم تیر برگزاری ۱۷ برنامه را در خانه فرهنگ شهید آیت‌الله بهشتی (ره) در نظر گرفته است.

علی رضی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ملتی که برای اقامه عدل اسلامی و اجرای احکام قرآن مجید و کوتاه کردن دست جنایتکاران ابرقدرت و زیستن با استقلال و آزادی قیام کرده، خود را برای شهادت و شهید دادن آماده ساخته است و به خود باکی راه نمی‌دهد، همچنین در حال حاضر اسلام به شهیدان و شهیدپروران افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه یاد شهیدان هفتم تیر، بس معطر و روح‌بخش است، افزود: ۷۲ شهید خونین، ۷۲ ستاره خونین، ۷۲ نمونه، ۷۲ مهاجر عاشق، جمعی بودند و شمعی داشتند.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان تاکید کرد: بهشتی مظلوم شمع این جمع بود، آن‌ها کاروانی بودند و مقصدی داشتند که لقاءالله بود، همچنین این قامت‌های فرو شکسته، قیامتی از قامت‌های یک امت قائم پدید آورد.

رضی‌زاده گفت: با گذشت ۴۳ سال از حادثه هفتم تیر همچنان طراوت این نهضت در تمام خانه‌ها و کوچه‌ها و گذرها، زنده و بانگ رسای شهید بهشتی در فضای جامعه طنین‌افکن است و تبیین اخلاق فردی و اجتماعی او به‌عنوان یکی از بارزترین کارگزاران جمهوری اسلامی در گستره کشور گسترده است.

وی ادامه داد: شهرداری این منطقه در خانه فرهنگ شهید آیت‌الله بهشتی (ره) برای پاسداشت نام و یاد ۷۲ شهید واقعه هفتم تیر محور ۱۷ برنامه این گرامیداشت را از سجایای اخلاقی، معرفتی، سیاسی و اجتماعی این شهید والامقام برداشته است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تألیف کتاب تربیت مهدوی در عصر انتظار از منظر شهید آیت‌الله بهشتی (ره (، تجلیل از پنج خانواده معزز اصفهانی در حادثه هفت تیر و فضا سازی خانه فرهنگ شهید دکتر بهشتی از جمله برنامه‌های این منطقه برای پاسداشت نام و یاد ۷۲ شهید واقعه هفتم تیر است.

کد خبر 766771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.