بازسازی اتوبوس‌ها با عمر بالای ۱۰ سال به‌صرفه و امکان‌پذیر نیست

کارشناس حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی اصفهان فرسوده شده و عمر آن به ۹ سال رسیده است، گفت: اتوبوس‌هایی که عمر بالای ۱۰ سال دارد، باید نوسازی شود، چراکه بازسازی آن‌ها به‌صرفه و امکان‌پذیر نیست.

مرتضی رنجبران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اظهار کرد: ناوگان اتوبوسرانی اصفهان فرسوده شده و عمر آن به ۹ سال رسیده و این در حالی است که استاندارد این عدد باید ۵ سال باشد، بنابراین می‌توان گفت که در گام نخست باید برای ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان، این ناوگان نوسازی شود.

وی افزود: اتوبوس‌هایی که عمر بالای ۱۰ سال دارد، باید نوسازی شود، چراکه بازسازی آن‌ها به‌صرفه و امکان‌پذیر نیست، اتوبوس‌های قابل بازسازی نیز باید هر چه سریع‌تر اصلاح و وارد خطوط شود.

کارشناس حمل‌ونقل و ترافیک تصریح کرد: کاهش سرفاصله خطوط در شبکه حمل‌ونقل عمومی و افزایش کیفیت دستگاه‌های اتوبوس فعال در سطح شهر از مهم‌ترین عواملی است که موجب تشویق و ایجاد انگیزه در استفاده شهروندان از حمل‌ونقل عمومی می‌شود و رفع این مشکل در خطوط اتوبوسرانی با افزایش تعداد ناوگان برطرف خواهد شد.

رنجبران ادامه داد: دغدغه مدیریت شهری ارتقای کیفیت خدمات در این شبکه است و تاکنون تعداد قابل توجهی از دستگاه‌های اتوبوس فعال در سطح شهر بازسازی و در خطوط مختلف مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی شده است.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در خطوط شهری مجهز به سیستم سرمایشی نیست که برای رفع این مشکل در ایام گرم تابستان پیگیر هستیم.

کارشناس حمل‌ونقل و ترافیک خاطرنشان کرد: در مجموع این مشکلات با پیگیری‌های مدیریت شهری در حال بررسی و رفع است و در آینده‌ای نزدیک شاهد ارائه خدماتی باکیفیت‌تر، همچنین کاهش انتظار مسافران در ایستگاه‌های اتوبوس خواهیم بود.

کد خبر 766766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.