همکاری اعضای بریکس برای تولید و نظارت بر داروهای بایوسیمیلار و اورفان

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو از برنامه همکاری اعضای بریکس برای تولید و نظارت بر داروهای بایوسیمیلار و اورفان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، حمیدرضا اینانلو با اشاره به برنامه همکاری اعضای بریکس برای تولید و نظارت بر داروهای بایوسیمیلار و اورفان و با بیان اینکه کشورهای شرکت‌کننده در این نشست روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی، برزیل، امارات متحده عربی، ایران، مصر، اتیوپی و عربستان سعودی هستند، اظهار کرد: یکی از محورهای مورد بحث و بررسی در جلسه بریکس همکاری برای نظارت و توسعه داروهای بایوسیمیلار و اورفان بود.

وی افزود: در این نشست موضوع تولید داخلی و همکاری در زمینه تولید داروهای بایوسیمیلار و اورفان و انجام مطالعات بالینی روی دارو و تجهیزات پزشکی در هر یک از کشورها مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو ادامه داد: سازمان غذا و داروی ایران نیز در این نشست توانمندی‌های تولید داروهای بایوسیمیلار، قوانین و مقررات موجود در این زمینه را ارائه داد و استقبال خود را از همکاری‌های مشترک به خصوص انجام مطالعات بالینی در حوزه داروهای بایوسیمیلار اعلام کرد، چراکه کشور ما یکی از کشورهای پیشرو در تولید داروهای بایوسیمیلار است.

اینانلو اضافه کرد: در پایان این نشست همه شرکت‌کنندگان در بیانیه‌ای با به اشتراک گذاشتن اطلاعات، فرایندها، الزامات و تصمیمات رگوراتوری برای اطمینان از دسترسی بیماران هر یک از کشورها به داروهای ایمن، اثربخش و باکیفیت موافقت کردند تا تجربیات خود را در چهارچوب نظارتی با یکدیگر تبادل کنند.

کد خبر 766740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.