بافت تاریخی گرگان محور گردشگری و تاریخی کشور می‌شود

رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه بافت قدیمی گرگان هشت گذر تاریخی دارد، گفت: تلاش داریم احیای سه گذر را تا پایان این دوره از شورا به سرانجام برسانیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا ۱۰ سال آینده بافت تاریخی گرگان به محور گردشگری و تاریخی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، علی‌اکبر بصیرنیا صبح امروز -پنجشنبه هفتم تیر- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آنچه که شهر گرگان را با سایر شهرهای شمال کشور متمایز کرده، وجود بافت‌های تاریخی بوده که اغلب به همان شکل و ظاهر گذشته برقرار و استوار مانده است.

وی صنعت گردشگری را صنعتی درآمدزا در عصر حاضر دانست و افزود: باید برای تقویت این صنعت در استان گلستان به خصوص شهر گرگان از همه توان و پتانسیل استفاده کنیم تا بتوانیم بهره کافی را در این زمینه ببریم.

رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان در توضیح بهسازی بافت تاریخی گرگان، گفت: اعتبار گذر تاریخی آفتاب ۱۵ تا درب نو تا امامزاده نور و نعلبندان در شورای شهر گرگان مصوب شده است که در حال انجام مناقصه است و امیدواریم به زودی پیمانکار آن مشخص شود.

وی افزود: مطالعات کف‌سازی و جداره‌سازی در خیابان امام خمینی (ره) حد فاصل چهارراه میدان و تا میدان وحدت (شهرداری) در حال انجام است و در صورتی که باز ترافیکی ادامه دهد این محور را مسدود و یک‌طرفه کنیم تا این مسیر به یک گذر گردشگری تاریخی تبدیل شود.

بصیرنیا با بیان اینکه بافت قدیمی گرگان هشت گذر تاریخی دارد، افزود: تلاش داریم احیای سه گذر را تا پایان این دوره از شورا به سرانجام برسانیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا ۱۰ سال آینده بافت تاریخی گرگان به محور گردشگری و تاریخی تبدیل شود.

کد خبر 766736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.