تجهیز و مناسب‌سازی بیش از ۸۰ ایستگاه اتوبوس در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از نصب ۱۵ سرپناه ایستگاه اتوبوس طرح جدید، مناسب‌سازی، تعمیرات و رنگ‌آمیزی ۵۰ ایستگاه اتوبوس و نورپردازی ۱۵ ایستگاه اتوبوس در سال جاری با هزینه بیش از ۱۲ میلیارد ریال خبر داد.

مهدی سلطان آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منطقه ۷ دارای حدود ۹۷۴ هزار متر مربع معابر اصلی است و با توجه به لزوم خدمت‌رسانی عمومی و رفاه شهروندان در سطح معابر منطقه حدود ۱۵۰ ایستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات مختلفی در ایجاد راحتی برای مسافران حمل‌ونقل همگانی مؤثر است و می‌تواند حمل‌ونقل همگانی را در برابر سواری شخصی قابل رقابت سازد، افزود: این تسهیلات شامل نیمکت‌های موجود در ایستگاه، سرپناه ایستگاه، روشنایی کافی و مناسب، سنگ‌فرش کف ایستگاه و اطلاع‌رسانی در رابطه با مسیرها و زمان‌بندی‌ها است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: کارکرد اصلی سرپناه در ایستگاه‌های اتوبوس، محافظت از مسافران در برابر شرایط نامساعد جوی است، بنابراین طراحی سرپناه باید به‌گونه‌ای باشد که تا حد امکان از تابش مستقیم نور آفتاب یا ریزش قطرات باران و برف روی مسافران در زمان انتظار برای رسیدن وسیله یا هنگام سوار شدن به آن جلوگیری شود.

سلطان‌آقایی با بیان اینکه تأمین روشنایی ایستگاه‌های اتوبوس موجب افزایش ایمنی و آسایش مسافران در مواقع شب و تاریکی می‌شود، ادامه داد: طراحی تمام تسهیلات شهری باید به‌گونه‌ای باشد که دسترسی افراد دارای معلولیت نیز به آن‌ها امکان‌پذیر باشد.

کد خبر 766699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.