پایان مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴؛ شبی که پر گل تمام شد

آخرین روز از رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ با دو تساوی در گروه E و دو پیروزی در گروه F به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین روز از رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ شب گذشته _چهارشنبه ششم تیر_ با انجام چهار بازی در گروه‌های E و F به پایان رسید. حاصل این چهار جدال دو پیروزی و دو تساوی بود.

اسلواکی ۱ _ رومانی ۱

تقابل دو تیم در نیمه اول آرام آغاز شد، اما اسلواکی نسبت به حریف خود کمی بهتر بازی کرد. شاگردان کالتسونا در همان دقایق ابتدایی موقعیت‌های متعددی را روی دروازه حریف خود ایجاد کردند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتیجه‌بخش نبود.

هرچند تلاش بازیکنان اسلواکی در دقیقه ۲۴ جواب داد و دودا با یک ضربه سر تماشایی ارسال کوچکا را تبدیل به گل کرد تا شاگردان کالتوسنا نبض بازی را در دست بگیرند.

پس از به ثمر رسیدن گل نخست مسابقه شاگردان یوردانسکو تلاش خود را برای جبران گل خورده به کار گرفتند و در نهایت در دقیقه ۳۷ برخورد مارین و اشکرینیار در محوطه جریمه اسلواکی موجب شد داور به سود رومانی پنالتی اعلام کند.

رضوان مارین نیز از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند. پس از اینکه این جدال به تساوی کشیده شد، شاهد موقعیت ویژه‌ای در نیمه نخست بودیم و در نهایت بازی دو تیم در نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در نیمه دوم هر دو تیم با هدف پیروزی پا به میدان گذاشتند و بازی هجومی را از خود ارائه دادند. اسلواکی در این نیمه توپ و میدان را در اختیار گرفته بود و هنکو در دقیقه ۵۰ فرصت باز کردن دروازه رومانی را داشت، اما واکنش خوب نیتا مانع از به ثمر رسیدن گل دوم اسلواکی شد.

در دقیقه ۶۰ یانیس هاجی می‌توانست با یک شوت تماشایی رومانی را پیش بیندازد، اما واکنش تماشایی دوبراواکا این بازیکن را ناکام گذاشت.

به‌طور کلی ۳۰ دقیقه پایانی این جدال آرام و بدون موقعیت ویژه‌ای دنبال شد تا در نهایت هر دو تیم با ارائه یک بازی پایاپای به تساوی یک بر یک رضایت دهند.

پایان مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴؛ شبی که پر گل تمام شد

اوکراین ۰ _ بلژیک ۰

این دو تیم بازی خود را هجومی آغاز کردند و از همان ابتدای مسابقه قصد داشتند دروازه رقیب خود را باز کنند. به همین دلیل در دقایق ابتدایی بازی از سرعت خوبی برخوردار بود.

در دقیقه ۷ رومئو لوکاکو در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان اوکراین قرار گرفت، اما ضربه ضعیف این بازیکن موجب شد این جدال همچنان بدون گل دنبال شود.

در ادامه شاگردان شونچکو و تدسکو بازی پایاپایی را از خود ارائه دادند و موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه حریف خود ایجاد کردند که البته هیچ‌کدام از آن‌ها نتیجه‌بخش نبود.

در دقیقه ۳۵ بلژیک موقعیت خطرناکی را روی دروازه اوکراین طراحی کرد، اما بازیکنان این تیم در گل کردن این فرصت ناموفق بودند. در نهایت جدال دو تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم بلژیک بازی را هجومی آغاز کرد و نبض بازی را در دست گرفت. در دقیقه ۵۲ شاگردان تدسکو حمله‌ای را روی دروازه اوکراین طراحی کردند، اما شوت خطرناک و سنگین تیلمانس پس از برخورد به مدافعان اوکراین بیرون رفت.

در دقیقه ۶۵ دیبروینه در محوطه جریمه اوکراین فرصت گلزنی را برای لوکاکو فراهم کرد، اما شوت این بازیکن از بالای دروازه حریف بیرون رفت.

تقابل دو تیم تا دقیقه ۸۰ آرام و بدون موقعیت ویژه‌ای دنبال می‌شد تا اینکه در دقیقه ۸۲ مالینوفسکی قصد داشت با ارسال مستقیم دروازه حریف را باز کند، اما کاستلز توپ را از روی خط برگشت داد. در نهایت این دیدار نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید.

پایان مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴؛ شبی که پر گل تمام شد

گرجستان ۲ _ پرتغال ۰

شاگردان سانیول از همان سوت آغاز مسابقه سبکی هجومی در پیش گرفتند. به همین دلیل در دقیقه دو با توپ ربایی مناسب در موقعیت ضد حمله قرار گرفتند و در نهایت خویچا با یک ضربه تماشایی گرجستان را خیلی زود پیش انداخت.

گل شوکه‌کننده شاگردان سانیول موجب شد پرتغال در دقایق ابتدایی مسابقه ابتکار عمل را در اختیار حریف خود قرار دهد. رفته رفته یاران رونالدو ثبات تیمی پیدا کردند و برای جبران گل خورده تمام تلاش خود را به کار گرفتند.

در دقیقه ۱۶ ضربه ایستگاهی مستقیم رونالدو اولین موقعیت جدی این تیم را روی دروازه گرجستان ایجاد کرد، اما واکنش تماشایی مامارداشویلی ستاره پرتغالی را ناکام گذاشت.

در دقیقه ۲۲ پایلینیا شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد، اما بار دیگر درخشش سنگربان گرجستان مانع از باز شدن دروازه این تیم شد.

پرتغال که در نیمه اول سراسر حمله بود این بار دقیقه ۳۰ با شوت سنگین فیلیکس دروازه رقیب خود را تهدید کرد که البته توپ این بازیکن با اختلاف اندک از کنار دروازه گرجستان گذشت.

تلاش شاگردان مارتینز در نیمه اول جواب نداد و این مسابقه پس از پایان ۴۵ دقیقه اول با نتیجه یک بر صفر به سود یاران ولسیانی به پایان رسید.

در نیمه دوم پرتغال برای جبران نتیجه پا به میدان گذاشت و یک بازی هجومی را از خود ارائه داد. در دقیقه ۵۳ ضربه سر خطرناک دالو توسط سنگربان گرجستان مهار شد تا همچنان شاگردان سانیول پیروز میدان باشند.

آرام‌آرام گرجستان سعی کرد از طریق ضد حمله موقعیت‌های بیشتری را روی دروازه پرتغال ایجاد کند و در این امر موفق بود.

شاگردان سانیول توپ و میدان را در اختیار گرفتند و پرتغال را مجبور به دفاع کردند. همین موضوع موجب شد میکاتادزه در دقیقه ۵۶ دومین گل گرجستان را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.

کاکابادزه در دقیقه ۷۰ می‌توانست سومین گل تیم خود را به ثمر برساند، اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه حریف بیرون رفت.

به‌طور کلی برتری گرجستان در نیمه دوم مشهود بود و در نهایت شاگردان سانیول به عنوان تیم پیروز از زمین مسابقه خارج شدند.

پایان مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴؛ شبی که پر گل تمام شد

جمهوری چک ۱ _ ترکیه ۲

جدال این دو تیم از جمله رقابت‌های پر برخورد مرحله گروهی به شمار می‌رود. با وجود اینکه در نیمه نخست بازی هیچ‌کدام از دو تیم موقعیت‌های ویژه‌ای را خلق نکردند و یک بازی آرام را به نمایش گذاشتند، اما در نیمه دوم یک بازی مهیج و تماشایی را ارائه دادند.

جمهوری چک در دقایق ابتدایی این دیدار تیم برتر میدان بود و در دقیقه پنج فرصت باز کردن دروازه ترکیه را داشت، اما ضربه پروود در محوطه جریمه حریف از کیفیت لازم برخوردار نبود.

پس از این موقعیت هر دو تیم یک بازی روان که متکی به ضد حمله و گردش توپ در میانه میدان بود را از خود ارائه دادند تا اینکه در دقیقه ۲۰ خطای باراک روی اوزجان منجر به اخراج وی از زمین مسابقه و ده‌نفره شدن جمهوری چک شد.

ده‌نفره شدن تیم سیلهاوی فرصت حمله بیشتر را در اختیار شاگردان مونتلای قرار داد و آن‌ها سعی داشتند در نیمه اول به گل برتری دست پیدا کنند.

هر چند هیچکدام از توپ‌های ترکیه تبدیل به گل نمی‌شد. در نهایت هر دو تیم در نیمه اول به تساوی بدون گل رضایت دادند.

در نیمه دوم شاگردان مونتلا از وضعیت بحرانی رقیب خود نهایت استفاده را بردند و با ارائه یک نمایش هجومی موفق شدند در دقیقه ۵۱ با گل هاکان از رقیب خود پیش بیفتند.

پس از به ثمر رسیدن گل اول، جمهوری چک سعی می‌کرد از طریق دفاع متمرکز و ضد حمله‌های برق‌آسا بازی را به تساوی بکشاند.

در نهایت شاگردان سیلهاوی در دقیقه ۶۶ موفق شدند با گل سوچک بازی را به تساوی بکشانند. پس از به تساوی کشیده شدن نتیجه این جدال هر دو تیم یک بازی پایاپای را از خود ارائه دادند، اما ترکیه در دقایق پایانی دوباره سبکی هجومی در پیش گرفت و با گل جنک توسون در وقت‌های اضافه موفق شد تیم پیروز میدان باشد.

پایان مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴؛ شبی که پر گل تمام شد

کد خبر 766684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.