ترکیه خود را به یک‌هشتم رساند

تیم فوتبال ترکیه در آخرین دیدار از رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ موفق شد جمهوری چک را از پیش‌رو بردارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ دو تیم جمهوری چک و ترکیه شب گذشته به مصاف یکدیگر رفتند. تقابل آن‌ها با نتیجه دو بر یک به سود ترکیه به پایان رسید.

مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴

دیدار تیم‌های جمهوری چک و ترکیه

ورزشگاه: ولکس پارک

داور: ایستوان کواکس

اخطار: آنتونین باراک (دقیقه ۱۱ و ۲۰) جمهوری چک، صالح اوزکان (دقیقه ۳۱) ترکیه، پاتریک شیک (دقیقه ۳۴) جمهوری چک، کنان ییلیدز (دقیقه ۳۷) ترکیه، یوکسک (دقیقه ۵۰) ترکیه، هاکان چالهان (دقیقه ۶۶) ترکیه، اگورکان چاکر (دقیقه ۶۸) ترکیه، مرت مولدور (دقیقه ۸۱) ترکیه، جاروس (دقیقه ۸۵) جمهوری چک، لوکاس سرو (دقیقه ۸۵) جمهوری چک، اکایدین (دقیقه ۸۵) ترکیه، کریجی (دقیقه ۱+۹۰) جمهوری چک، کان آیهان (دقیقه ۵+۹۰) ترکیه، کوکو (دقیقه ۵+۹۰) ترکیه

اخراج: آنتونین باراک (دقیقه ۲۰) جمهوری چک

گل‌ها: هاکان چال‌ها اوغلو (دقیقه ۵۱) ترکیه، توماس سوچک (دقیقه ۶۶) جمهوری چک، جنک توسون (دقیقه ۴+۹۰) ترکیه

شرح گل‌ها:

دقیقه ۵۱ _ حمله ترکیه به سمت دروازه حریف موجب شد آردا با یک پاس رو به عقب هاکان را صاحب توپ کند و این بازیکن اولین گل مسابقه را به ثمر رساند.

دقیقه ۶۶ _ تیم چک حمله‌ای را روی دروازه حریف طراحی کرد، اما شوت گونوک در شلوغی محوطه جریمه ترکیه توسط مدافعان برگشت داده شد. در ادامه سوچک توپ برگشتی را تبدیل به گل کرد.

دقیقه ۴+۹۰ _ حرکت پا به توپ چنک توسون در محوطه جریمه چک و شوت این بازیکن دومین گل ترکیه را به همراه داشت.

ترکیب اولیه تیم جمهوری چک:

اشتانک، هرانتس، کریچی، هولس، پروود، یوراشک، سوچک، سوفال، باراک، چیتیل، هلوژک

سرمربی: سیلهاوی

ترکیب اولیه تیم ترکیه:

گونوک، مولدور، آک آیدین، دمیرال، کادی اوغلو، یوکسک، اوزجان، گولر، چالهان اوغلو، یلدز، یلماز

سرمربی: مونتلا

شرح بازی:

جدال این دو تیم از جمله رقابت‌های پر برخورد مرحله گروهی به شمار می‌رود.

با وجود اینکه در نیمه نخست بازی هیچکدام از دو تیم موقعیت‌های ویژه‌ای را خلق نکردند و یک بازی آرام را به نمایش گذاشتند، اما در نیمه دوم یک بازی مهیج و تماشایی را ارائه دادند.

جمهوری چک در دقایق ابتدایی این دیدار تیم برتر میدان بود و در دقیقه پنج فرصت باز کردن دروازه ترکیه را داشت، اما ضربه پروود در محوطه جریمه حریف از کیفیت لازم برخوردار نبود.

پس از این موقعیت هر دو تیم یک بازی روان که متکی به ضد حمله و گردش توپ در میانه میدان بود را از خود ارائه دادند تا اینکه در دقیقه ۲۰ خطای باراک روی اوزجان منجر به اخراج وی از زمین مسابقه و ده نفره شدن جمهوری چک شد.

ده نفره شدن تیم سیلهاوی فرصت حمله بیشتر را در اختیار شاگردان مونتلای قرار داد و آن‌ها سعی داشتند در نیمه اول به گل برتری دست پیدا کنند.

هر چند هیچکدام از توپ‌های ترکیه تبدیل به گل نمی‌شد. در نهایت هر دو تیم در نیمه اول به تساوی بدون گل رضایت دادند.

در نیمه دوم شاگردان مونتلا از وضعیت بحرانی رقیب خود نهایت استفاده را بردند و با ارائه یک نمایش هجومی موفق شدند در دقیقه ۵۱ با گل هاکان از رقیب خود پیش بیفتند.

پس از به ثمر رسیدن گل اول، جمهوری چک سعی می‌کرد از طریق دفاع متمرکز و ضد حمله‌های برق آسا بازی را به تساوی بکشاند.

در نهایت شاگردان سیلهاوی در دقیقه ۶۶ موفق شدند با گل سوچک بازی را به تساوی بکشانند. پس از به تساوی کشیده شدن نتیجه این جدال هر دو تیم یک بازی پایاپای را از خود ارائه دادند، اما ترکیه در دقایق پایانی دوباره سبکی هجومی در پیش گرفت و با گل جنک توسون در وقت‌های اضافه موفق شد تیم پیروز میدان باشد.

کد خبر 766680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.