گرجستان برای صعود از سد پرتغال گذشت

تیم فوتبال گرجستان در آخرین دیدار از رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ موفق شد پرتغال را از پیش‌رو بردارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ شب گذشته دو تیم گرجستان و پرتغال به مصاف یکدیگر رفتند. جدال آن‌ها با نتیجه دو بر صفر به سود گرجستان به پایان رسید.

مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴

دیدار تیم‌های گرجستان و پرتغال

ورزشگاه: ولتیس آرنا

داور: ساندرو شارر

اخطار: رونالدو (دقیقه ۲۸) پرتغال، پدرو نتو (دقیقه ۴۴) پرتغال، روبن نوس (دقیقه ۵۳) پرتغال

اخراج:

گل‌ها: خویچا کواراتسلخیا (دقیقه ۲) گرجستان، گئورگ میکائوتادزه (دقیقه ۵۷) گرجستان

شرح گل‌ها:

دقیقه ۲ _ میکاتادزه از اشتباه مدافعان پرتغال بهترین استفاده را کرد و با توپ ربایی و ایجاد ضد حمله موقعیت گلزنی برای تیم خود را فراهم کرد. خویچا نیز با ضربه نهایی و تماشایی خود اولین گل این جدال را به ثمر رساند.

دقیقه ۵۷ _ میکاتادزه از روی نقطه پنالتی دومین گل گرجستان را به ثمر رساند.

ترکیب اولیه تیم پرتغال:

کاستا، دالو، دانیلو، سیلوا، ایناسیو، نوس، پالینیا، کونسیسائو، نتو، فلیکس، رونالدو

سرمربی: مارتینز

ترکیب اولیه گرجستان:

مامارداشویلی، گولسیانی، کاشیا، لوکوشیلی، کاکابادزه، چاکو تادزه، کوچوراشویلی، کیتیشویلی، دوالی، میکائوتادزه، کواراتسخلیا

سرمربی: سانیول

شرح بازی:

این دو تیم در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که خیال پرتغال برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی تا حدودی راحت بود و گرجستان نیز برای صعود آخرین تلاش خود را به کار گرفته بود.

شاگردان سانیول از همان سوت آغاز مسابقه سبکی هجومی در پیش گرفتند.

به همین دلیل در دقیقه دو با توپ ربایی مناسب در موقعیت ضد حمله قرار گرفتند و در نهایت خویچا با یک ضربه تماشایی گرجستان را خیلی زود پیش انداخت.

گل شوکه کننده شاگردان سانیول موجب شد پرتغال در دقایق ابتدایی مسابقه ابتکار عمل را در اختیار حریف خود قرار دهد. رفته رفته یاران رونالدو ثبات تیمی پیدا کردند و برای جبران گل خوره تمام تلاش خود را به کار گرفتند.

در دقیقه ۱۶ ضربه ایستگاهی مستقیم رونالدو اولین موقعیت جدی این تیم را روی دروازه گرجستان ایجاد کرد، اما واکنش تماشایی مامارداشویلی ستاره پرتغالی را ناکام گذاشت.

در دقیقه ۲۲ پایلینیا شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد، اما بار دیگر درخشش سنگربان گرجستان مانع از باز شدن دروازه این تیم شد.

پرتغال که در نیمه اول سراسر حمله بود این بار دقیقه ۳۰ با شوت سنگین فیلیکس دروازه رقیب خود را تهدید کرد که البته توپ این بازیکن با اختلاف اندک از کنار دروازه گرجستان گذشت.
تلاش شاگردان مارتینز در نیمه اول جواب نداد و این مسابقه پس از پایان ۴۵ دقیقه اول با نتیجه یک بر صفر به سود یاران ولسیانی به پایان رسید.

در نیمه دوم پرتغال برای جبران نتیجه پا به میدان گذاشت و یک بازی هجومی را از خود ارائه داد. در دقیقه ۵۳ ضربه سر خطرناک دالو توسط سنگربان گرجستان مهار شد تا همچنان شاگردان سانیول پیروز میدان باشند. آرام آرام گرجستان سعی کرد از طریق ضد حمله موقعیت‌های بیشتری را روی دروازه پرتغال ایجاد کند و در این امر موفق بود.

شاگردان سانیول توپ و میدان را در اختیار گرفتند و پرتغال را مجبور به دفاع کردند. همین موضوع موجب شد میکاتادزه در دقیقه ۵۶ دومین گل گرجستان را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. کاکابادزه در دقیقه ۷۰ می‌توانست سومین گل تیم خود را به ثمر برساند، اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه حریف بیرون رفت.
به طور کلی برتری گرجستان در نیمه دوم مشهود بود و در نهایت شاگردان سانیول به عنوان تیم پیروز از زمین مسابقه خارج شدند.

کد خبر 766679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.