بنیاد پویانمایی مشکل فقدان مجموعه‌ای متمرکز برای تولیدات این حوزه را رفع کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از ابتدای حضور در وزارت فرهنگ در آسیب شناسی‌های صورت گرفته فقدان مجموعه‌ای منسجم و متمرکز برای تولیدات حوزه پویانمایی را جز ضعف‌های حوزه تولیدات محتوایی دانستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در نخستین جلسه هیئت امنای بنیاد ملی پویانمایی ایران ضمن تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: مسیر تأسیس بنیاد پویانمایی روندی نسبتاً کامل، جامع و طولانی بود؛ از ابتدای حضور در وزارت فرهنگ در آسیب شناسی‌های صورت گرفته فقدان مجموعه‌ای منسجم و متمرکز برای تولیدات حوزه پویانمایی را جز ضعف‌های حوزه تولیدات محتوایی دانستیم.

وی افزود: برهمین اساس در بین مدیران وزارت فرهنگ این بحث شکل گرفت تا با چه ساختاری این اتفاق رخ دهد؛ در برنامه هفتم توسعه، دولت پیشنهاد مهمی را برای تولیدات پویانمایی پیش بینی و بخشی از وظایف را نیز به وزارت فرهنگ تکلیف کرد.

رئیس هیئت امنای بنیاد ملی پویانمایی ایران با بیان اینکه دو مسیر برای حل این مشکل در نظر گرفته بودیم که مسیر اول بنا به دلایلی با مشکل مواجه شد، تصریح کرد: مسیر دوم در نظر گرفته شده از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی بود؛ در شورای هنر جلسات متعددی برگزار، پیش‌نویس تهیه و مصوبه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد که در نهایت شهید رئیسی تأسیس بنیاد پویانمایی را ابلاغ کرد.

اسماعیلی ادامه داد: اعضای حقیقی بنیاد پویانمایی باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسیدند که در جلسه هفته گذشته هر پنج عضو توانستند رأی لازم را از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کنند.

کد خبر 766648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.