کاهش ۸ درصدی حوادث در سمنان نسبت به سال گذشته

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از کاهش هشت درصدی حوادث در این شهر نسبت به سال گذشته خبر داد.

رضا خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان اظهار کرد: ۵۷ مورد حریق و ۹۸ مورد نجات از حادثه در خرداد سال‌جاری توسط مأموران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان صورت گرفته است که این حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش هشت درصدی همراه بوده است.

وی افزود: طی ماه گذشته، ۴۱۷ آتش نشان مستقر در شش ایستگاه به مدت ۷۳ ساعت و ۲۲ دقیقه عملیات با استفاده از تجهیزات انجام دادند و تعداد ۱۹۷ دستگاه خودروی عملیاتی به ۵۷ مورد حریق و ۹۸ مورد حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: در حوادث خرداد، ۱۴ نفر مصدوم و ۹۳ نفر نجات یافتند و خوشبختانه فوتی در حادثه‌های این ماه رقم نخورد.

خادمیان تصریح کرد: در بین شش ایستگاه عملیاتی، بیشترین مأموریت در ایستگاه شماره یک با ۶۸ مورد حریق و حوادث و ایستگاه شماره پنج با ۳۳ مورد حریق و حوادث صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه ایمنی و پیشگیری، تعداد ۴۹ مورد بررسی، صدور جواز و تاییدیه ایمنی صادر شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: صدور چهار مورد گواهی جهت علت حریق و حوادث و تعداد ۳۹ مورد بازدید ایمنی از اماکن تصرفات سطح شهر و ارائه خدمات مشاوره‌ای از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

خادمیان خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و تربیت بدنی، برگزاری دوره آموزش ایمنی و آتش نشانی ویژه شرکت‌ها، مدارس، ادارات، و داوطلبین به مدت هزار نفر ساعت و ۲۰۳۰ نفر ساعت دوره آموزش ضمن خدمت ویژه پرسنل طی یک ماه گذشته صورت گرفته است.

کد خبر 766561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.