گلاستونبری؛ جشنواره‌ای از جنس هنر و موسیقی

جشنواره گلاستونبری Glastonbury Festival فستیوالی پنج‌روزه است که هر سال در سامرست بریتانیا برگزار می‌شود و به دلیل ارائه سرگرمی‌ها و تجربیات باکیفیت، به یک پدیده فرهنگی جهانی تبدیل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جشنواره گلاستونبری Glastonbury Festival که سال جاری از بیست‌وششم تا سی‌ام ژوئن برگزار می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های هنرهای نمایشی در جهان است. این فستیوال پنج‌روزه که هر سال در سامرست بریتانیا برگزار می‌شود، اجراهایی از هنرمندان برجسته موسیقی، کمدی، تئاتر و تجسمی دارد و به‌حدی محبوب و افسانه‌ای است که الگویی برای بسیاری از جشنواره‌های موسیقی دیگر در سراسر جهان به‌شمار می‌رود.

گلاستونبری بزرگترین جشنواره در بریتانیا است که نمایش‌های جهانی عظیمی را با بیش از سه‌هزار صحنه و کافه در مکانی به بزرگی یک شهر به نمایش می‌گذارد و یک رویداد مهم در فرهنگ بریتانیا است. این جشنواره برای دستیابی به صلح و با هم بودن از طریق هنر برگزار می‌شود و به دلیل ثبات در ارائه سرگرمی‌ها و تجربیات با کیفیت، به یک پدیده فرهنگی جهانی تبدیل شده است که صدها و هزاران نفر را به‌طور منظم جذب می‌کند، مورد تحسین منتقدان بسیاری قرار دارد و به خودی خود به نماد فرهنگ پاپ تبدیل شده است.

گلاستونبری، جشنواره‌ای از جنس هنر و موسیقی

تاریخ جشنواره گلاستونبری ۱۴۰۳

جشنواره گلاستونبری سال ۲۰۲۴ از بیست‌وششم تا سی‌ام ژوئن مصادف با ششم تا دهم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

تاریخچه جشنواره گلاستونبری

مایکل ایویس، کشاورز و بازرگان لبنیات، با الهام از جشنواره‌های موسیقی و هنری بریتانیا در دهه ۱۹۶۰، تصمیم گرفت جشنواره خود را سازماندهی کند. این جشنواره در سال ۱۹۷۰ به بزرگترین جشنواره چند روزه هنرهای فضای باز جهان تبدیل شد که موقعیت نمادین آن سالانه صدها هزار نفر را به مزارع گل‌آلود ورتی جذب می‌کند تا بهترین‌های دنیای هنر را در تئاتر، کمدی و هنرهای تجسمی تماشا کنند.

گلاستونبری بیشتر به دلیل حضور بهترین هنرمندان موسیقی در طیف گسترده‌ای از ژانرها شناخته شده است که به دلیل اعتبار آن و تضمین تجربه‌ای فراموش‌نشدنی، یک نقطه برجسته حرفه‌ای برای آن‌ها محسوب می‌شود. این امر به ارتقای حرفه‌ای گروه‌های در حال ظهور کمک و صحنه‌ای را برای خرده‌فرهنگ‌های مرتبط هر دوره فراهم کرده است.

گلاستونبری، جشنواره‌ای از جنس هنر و موسیقی

کد خبر 766559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.