جزئیات آخرین وضعیت سیلاب و جست‌وجوی مفقودان در سوادکوه+ عکس

بارش‌های رگباری باز موجب ایجاد سیل در مازندران و این‌بار در سوادکوه شد تا با طغیان رودخانه و حجم مصالح و گل‌ولای ایجاد شده، این محور روی مسافران و روستاییان مناطق روستایی بسته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، طی صدور هشدارهای زرد و نارنجی از سوی سازمان هواشناسی استان مبنی بر بارش‌های رگباری و شدید در ارتفاعات و مناطق روستایی باز شب گذشته شاهد جاری شدن سیل در استان مازندران این بار در محور سوادکوه و پل سفید باشیم.

سیلابی که ساعت ۲۰ شامگاه سه‌شنبه پنجم تیر به همراه خود گل‌ولای، حجم زیاد مصالح و ریزش سنگ را به سمت جاده سوادکوه و راه‌های مسیر روستایی این محور داشت تا موجب بسته شدن کامل این جاده از هر دو طرف تردد رانندگان و مسافران شود و با وجود هشدارهای نارنجی تردد در این محور برقرار بود تا شاهد خسارت‌های جبران‌ناپذیری در اموال مالی و جانی چند دستگاه خودرو باشیم.

پدیدار شدن این سیلاب بازدید میدانی شبانه استاندار مازندران و تیم امدادی ستاد مدیریت بحران استانداری مازندران را به همراهی نیروهای بسیج، جمعیت هلال‌احمر و انتظامی را به همراه داشت و یوسف نوری در این بازدید دستور فوری بسیج امکانات را به معاونت امور عمرانی و مدیریت بحران استانداری را صادر کرد.

جزییات آخرین وضعیت سیلاب و جست‌وجوی مفقودان در سوادکوه+تصاویر

فرهاد غلامی، فرماندار سوادکوه نیز با بیان اینکه سیل در بخش‌هایی از شهرستان سوادکوه و برخی روستاها موجب ایجاد آب‌گرفتگی در بعضی جاده‌ها شد و راه‌ها را مسدود کرد، اظهار کرد: از همان ساعات اولیه شب گذشته تلاش شد تا افراد گرفتار در سیل به کمک نیروهای امدادی نجات پیدا کنند.

وی با اعلام اینکه تاکنون آمار دقیقی از میزان خسارات مالی در دست نیست، یادآور شد: تمام نیروها برای باز کردن مسیر جاده اصلی سوادکوه و بعضی راه‌های فرعی پای کار هستند.

غلامی تاکید کرد: از مسافران و مردم استان خواستاریم تا با توجه به بسته شدن محور اصلی سوادکوه از تردد در این مسیر خودداری کنند.

به‌کارگیری ۴۴ تیم انسانی، امدادی و خدمات‌رسان در سیل سوادکوه

حسینعلی محمدی شیرکلایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به آخرین وضعیت سیل سوادکوه اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، شاهد جریان‌های همرفتی در ارتفاعات استان به‌ویژه در ارتفاعات سوادکوه، چالوس، ساری و آمل بودیم.

وی افزود: بارش‌های شب و روز گذشته بالا آمدن آب رودخانه تلار را در پی داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به اینکه در بالادست شاهد حجم آورده و مصالح زیاد از حوزه آبخیز تلار بودیم، عنوان کرد: این سیلاب موجب انسداد محور اصلی مواصلاتی سوادکوه و آسیب به خودروهای مسیر راه عبوری شد.

محمدی شیرکلایی با تاکید بر اینکه در پی دستور استاندار مازندران از شب گذشته نیروهای امدادی در محل حادثه حضور پیدا کردند، اظهار داشت: هم‌اکنون عملیات تخلیه مصالح و بازگشایی محور در حال اجراست و با تلاش ۴۴ تیم از نیروهای امدادی و نجاتی اقدامات لازم در دستور کار گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر آن ۵۰۰ نفر از نیروهای انسانی امدادی، راهداری و خدمات‌رسان برای بازگشایی راه مشغول هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه طی بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران از محور و پیگیری‌های وزیر کشور، رسیدگی به امور و رفع مشکلات دستور کار است، خاطرنشان کرد: در این عملیات ۳۶ دستگاه ماشین‌آلات و ادوات برای بازگشایی مسیر به کار گرفته شد.

جزییات آخرین وضعیت سیلاب و جست‌وجوی مفقودان در سوادکوه+تصاویر

مفقودی ۲ نفر در سیل سوادکوه

غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران نیز با توجه به جاری شدن سیل در محور سوادکوه از عملیات امداد و نجات در منطقه پل سفید سوادکوه خبر داد و اظهار کرد: در این عملیات ۳۱ مورد انتقال به محل امن انجام شد.

وی با بیان اینکه هفت مورد مصدومی داشتیم که به مراکز درمانی انتقال داده شد، افزود: در این عملیات امدادی پنج مصدوم توسط پایگاه جوارم به بیمارستان شهدای زیرآب انتقال داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از انتقال یک نفر توسط پایگاه ارفعده و یک دیگر توسط اورژانس به بیمارستان فیروزکوه عنوان کرد و گفت: ۵۰ مورد اسکان (۴۰ مورد در پایگاه گدوک و ۱۰ مورد در پایگاه ارفعده) داشتیم.

فخاری ادامه داد: در این سیل ۱۱ مورد تخلیه آب منازل مسکونی واقع در روستای کردآباد انجام شد.

وی با اعلام اینکه دو مورد مفقودی به نام‌های گلرخ اخیاری ۴۵ ساله و دختر ۱۵ ساله به‌نام ضحا گزارش شده است، خاطرنشان کرد: عملیات امداونجات توسط نیروهای امدادی هلال‌احمر در این شهرستان همچنان ادامه دارد.

جزییات آخرین وضعیت سیلاب و جست‌وجوی مفقودان در سوادکوه+تصاویر

محور سوادکوه تا اطلاع ثانوی مسدود است

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی مازندران در پی سیلاب و ریزش سنگ در دو محور کندوان و سوادکوه اظهار کرد: هم‌اکنون محور سوادکوه به علت سیلاب شب گذشته، سه‌شنبه، پنجم تیر مسدود است.

وی با بیان اینکه مسدود بودن این محور تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، افزود: محور کندوان نیز بامداد امروز، چهارشنبه با ریزش سنگ مواجه بود که امدادرسانی به مسافران از سوی مراکز اورژانس ۱۱۵ انجام شد.

رئیس پلیس راه مازندران با اعلام اینکه کندوان هم‌اکنون برای تردد رانندگان و مسافران برقرار است، گفت: این محور مطابق روزهای گذشته به‌منظور اجرای عملیات قرار بود مسدود باشد، اما با توجه به مسدود بودن محور سوادکوه، امروز باز است.

جهان‌تاب تردد در محور هراز را روان و آسان عنوان و مطرح کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی از مسافران خواستاریم تا از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

وی ادامه داد: به رانندگان توصیه می‌شود از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند و عجله‌ای برای سفر نداشته باشند، حتماً کمربندهای ایمنی خود و سرنشین را ببندند و از توقف در مناطق کوهستانی با احتمال ریزش سنگ خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، مازندران علاوه بر سیل سوادکوه در شب گذشته شاهد ریزش سنگ در محور کندوان و سیلاب مقطعی در ساری و شهرستان آمل بوده که خسارتی به این شهرستان‌های زیاد وارد نشده است.

کد خبر 766512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.