روز جهانی مبارزه با مواد مخدر + تاریخچه، شعار و پوستر International Day Against Drug Abuse

روز جهانی مبارزه با سوءمصرف مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی International Day Against Drug Abuse and Illicit Trafficking هر سال بیست‌وششم ژوئن (ششم تیر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و شعار آن در سال جاری «شواهد روشن است: سرمایه‌گذاری روی پیشگیری» تعیین شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سوءمصرف مواد مخدر یکی از چالش‌های اصلی در سراسر جهان است، زیرا همچنان تهدیدی قابل‌توجه برای سلامت جهانی و رفاه اجتماعی محسوب می‌شود. روشی که مواد مخدر بر جوانان تأثیر می‌گذارد و به‌طور بالقوه حواس و زندگی آن‌ها را مختل می‌کند، نیاز فوری به یافتن راه‌حلی برای مشکل مواد مخدر را برجسته می‌کند. یکی از این راه‌حل‌ها روز جهانی مبارزه با سوءمصرف مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی International Day Against Drug Abuse and Illicit Trafficking است که هر سال در بیست‌وششم ژوئن برگزار می‌شود.

روز جهانی مبارزه با مواد مخدر+ تاریخچه، شعار و پوستر  International Day Against Drug Abuse

سازمان ملل متحد در سال ۱۹۸۹ این روز را تعیین کرد و هدف آن افزایش آگاهی در مورد عواقب مصرف مواد مخدر است که شامل آسیب‌های جسمی و روانی، مرگ‌ومیر ناشی از مصرف بیش از حد و مشکلات اجتماعی می‌شود.

روز جهانی مبارزه با سوءمصرف مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی هر سال برای تعیین اقدامات و همکاری به‌منظور بررسی سوءمصرف و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر برگزار می‌شود و مورد حمایت افراد، جوامع و سازمان‌هایی قرار دارد که سعی می‌کنند در همکاری با یکدیگر افراد درگیر با مخدرات را بازپروری و اطمینان حاصل کنند که هیچ ماده‌ای به‌طور غیرقانونی مصرف یا تجارت نمی‌شود. فعالیت آن‌ها یک اقدام حامی زندگی است که می‌تواند از آسیب‌های طولانی‌مدت ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در طول نسل‌ها جلوگیری کند.

تاریخ روز جهانی مبارزه با سوءمصرف مواد مخدر و قاچاق غیر قانونی ۱۴۰۳

روز جهانی مبارزه با سوءمصرف مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی هر سال بیست‌وششم ژوئن مصادف با ششم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. این تاریخ یادآوری است که لین زکسو تجارت تریاک را در هومن گوانگدونگ چین از بین برد.

روز جهانی مبارزه با مواد مخدر+ تاریخچه، شعار و پوستر  International Day Against Drug Abuse

تاریخچه روز جهانی مبارزه با سوءمصرف مواد مخدر و قاچاق غیر قانونی

بیست‌وششم ژوئن ۱۹۸۷ در کنفرانس بین‌المللی سوءمصرف مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی در وین، توصیه شد که یک روز سالانه برای بزرگداشت این مهم برگزار شود، چراکه به‌رغم محدودیت‌های شدید علیه قاچاق غیرقانونی و مبارزات فعال علیه سوءمصرف مواد مخدر، این دو همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند. در گزارش جهانی مواد مخدر سال ۲۰۰۷ توسط سازمان ملل متحد آمده است که درآمد حاصل از قاچاق غیرقانونی مواد مخدر بالغ بر ۳۰۰ میلیارد دلار است.

شعار روز جهانی مبارزه با سوءمصرف مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی ۲۰۲۴

شعار روز جهانی مواد مخدر در سال ۲۰۲۴ «شواهد روشن است: سرمایه‌گذاری روی پیشگیری» تعیین شده است. به گفته سازمان ملل متحد، روز جهانی مواد مخدر در سال جاری فراخوانی برای افزایش آگاهی، تشویق سرمایه‌گذاری‌های بیشتر، توانمندسازی جوامع، تسهیل گفت‌وگو و همکاری، ارتقای سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر شواهد، تعامل با جوامع و توانمندسازی جوانان با به‌اشتراک‌گذاری دانش، مهارت‌ها و منابع است تا عامل تغییر در جوامع باشند.

روز جهانی مبارزه با مواد مخدر+ تاریخچه، شعار و پوستر  International Day Against Drug Abuse

کد خبر 766495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.