مشارکت در انتخابات یکی از مصادیق اتحاد در قرآن کریم است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: خداوند در قرآن کریم می‌گوید که قوه دیگر مومنان به‌جز مسائل نظامی، اتحاد و اجتماع است، بنابراین وقتی اکثریت در انتخابات شرکت کنند، علاوه بر قوای موشکی و نیروی مسلح، قوه مردم را نیز شکل می‌گیرد که می‌توان در جهان از آن استفاده کرد.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن دعوت مردم به مشارکت گسترده در انتخابات اظهار کرد: در قرآن مجید و در سوره شورا آیه «وامرهم شورا بینهم» بر مشارکت مردم در صحنه اجتماع تاکید دارد. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد که در این بین حدود ۶۰ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و لازم است بر اساس نص قرآن کریم، روایات اهل بیت و قانون اساسی در انتخابات شرکت کنند و نظر خود را بگویند و از حق خود استفاده و به تکلیف خود عمل کنند.

وی افزود: حسن مشارکت این است که نخست مردم خود را قیم نشان می‌دهند و منتخب را خادم معرفی می‌کنند و رئیس‌جمهور مدیون مردم خواهد بود، دومین حسن مشارکت این است که اگر مردم دیدند رئیس‌جمهور منتخب به خواسته آن‌ها عمل نمی‌کند، می‌توانند از او مطالبه‌گری کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به آیه «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می‌گوید که قوه دیگر مؤمنان به‌جز مسائل نظامی، اتحاد و اجتماع است، بنابراین وقتی اکثریت در انتخابات شرکت کنند، علاوه بر قوای موشکی و نیروی مسلح، قوه مردم را نیز شکل می‌گیرد که می‌توان در جهان از آن استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت در انتخابات بازدارندگی دارد، گفت: وقتی اکثریت جامعه فردی را انتخاب می‌کنند جهانیان نیز ناگریزند در برابر آن فرد تواضع کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: در طول ۴۵ سال اخیر در حدود ۴۰ انتخابات شرکت کردیم و نظرات خود را متفاوت نشان دادیم و این انتخابات هم یکی از آن‌ها است، به‌ویژه اینکه شهادت آیت‌الله رئیسی را پشت سر گذاشتیم که حماسه‌ای بزرگ در کشور ایجاد کرد و در ادامه با شرکت در انتخابات هم حماسه دیگری رقم خواهد خورد و این حضور در بعد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی کارساز خواهد بود.

اکرمی تاکید کرد: ماییم و قرآن کریم؛ بنابراین همه مردم باید به این مسئله مهم قرآن توجه و روز جمعه در انتخابات شرکت کنند.

کد خبر 766468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.