رتبه چهارم زنجان در اشتغال زندانیان در کشور

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۵ درصد زندانیان محکوم واجد شرایط در استان دارای شغل هستند، گفت: میانگین دستمزد پرداختی به آن‌ها ۳۱ میلیون ریال است و زنجان رتبه چهارم کشور را در این زمینه دارد.

حجت‌الاسلام حسن بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان، ایجاد اشتغال زندانیان را از برنامه‌ها و اولویت‌های مهم امور زندان‌ها دانست و اظهار کرد: در راستای سیاست‌های تشویقی برای ایجاد اشتغال زندانیان نیز کارآفرینانی که داخل زندان‌ها برای زندانیان اشتغال ایجاد کنند، معاف از مالیات خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۵ درصد زندانیان محکوم واجد شرایط در استان دارای شغل هستند، گفت: میانگین دستمزد پرداختی به آن‌ها ۳۱ میلیون ریال است و زنجان رتبه چهارم کشور را در این زمینه دارد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۱ دوره آموزشی برگزار شد و هزار و ۳۰۰ نفر گواهینامه اشتغال دریافت کردند، اضافه کرد: در این مدت ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به آن‌ها از محل تبصره ماده ۱۸ پرداخت شد.

بنیادی از جایگزینی مجازات جایگزین حبس برای تعدادی از زندانیان خبر داد و گفت: این دسته از زندانی‌ها می‌توانند از صبح تا غروب در بیرون از زندان باشند، اما باید شب به زندان بازگردند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۸۲ زندانی پابند الکترونیکی در استان وجود داشت، گفت: در حال حاضر این تعداد ۱۸۶ نفر است که تحت مراقبت قرار دارند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان افزود: این نوع زندانیان پس از صدور حکم از سوی مراجع قضائی در اختیار زندان قرار می‌گیرند و به صورت ۲۴ ساعت رصد می‌شوند و می‌توانند از ارفاقات قانونی استفاده کنند.

وی شمار زندانیان نیمه‌آزاد را ۱۹ نفر اعلام کرد و گفت: این اقدام برای نخستین بار در استان با همکاری مراجع قضائی اجرا شد که یکی از مجازات‌های جایگزین حبس در ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی است.

کد خبر 766448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.