همه چیز درباره مشکلات گیربکس اتوماتیک 207 + راه های رفع آن
چراغ چک گیربکس

مهم ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک 207 (Peugeot 207) چیست؟ معرفی 9 مزیت و 5 عیب در این مقاله از سایت ایمنا.

نظرات در مورد ۲۰۷ اتومات نشان از رضایت اکثریت مشتریان دارد و نشان می‌دهد که در راحتی و امکانات و همچنین طراحی داخلی جزو خودروهای باکیفیت در کشور است. شناخت کامل با مزایا و معایب 207 اتومات و همچنین مشکلات گیربکس اتوماتیک 207 باعث می‌شود تا از ارزش این خودرو و وقع آسیب های ممکن جلوگیری گردد و در نتیجه هزینه‌های کمتری را برای تعمیر پژو 207 بپردازید.

مزایا و معایب ۲۰۷ اتومات

پیش از بررسی مشکلات گیربکس اتوماتیک 207 بهتر است تا با مزایا و معایب 207 اتومات آشنا شوید. آشنایی با مزایا و معایب 207 اتومات به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری به سراغ خرید این خودرو بروید و یا حتی در هنگام ایجاد مشکل در خودروی 207 اتومات، خیلی سریع‌تر برای تعمیر آن اقدام کنید. در ادامه با مزایا و معایب 207 اتومات آشنا خواهید شد:

مزایا ۲۰۷ اتومات

شاید نقاط قوت پژو 207 اتومات در مقایسه با خودروهای رده بالا، آن چنان ملموس نباشد ولی به دلیل بازه قیمتی مناسبی که دارد، جزو خودروهای محبوب در کشور محسوب می‌شود. این خودرو در بازار خودروهای داخلی با خودروهایی مانند تارا، رانا پلاس، شاهین، سورن پلاس و پژو پارس تقریبا در یک رده قیمت قرار دارد. از جمله مهم‌ترین مزایای پژو 207 اتومات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شتاب مناسب
  • مصرف سوخت معقول
  • طراحی جذاب
  • فضای داخلی مناسب
  • قیمت مقرون به صرفه
  • ایمنی قابل قبول
  • عملکرد مطلوب گیربکس دستی
  • طراحی اسپرت و جوان‌پسند
  • بازار خرید و فروش دست دوم مناسب

معایب ۲۰۷ اتومات

بررسی معایب پژو 207 اتومات به شما کمک می‌کند تا رفع مشکلات گیربکس اتوماتیک 207 بهتر انجام شود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین معایب 207 اتومات اشاره می‌کنیم:

  • پیشرانه ضعیف‌تر از مدل‌های قدیمی‌تر
  • تفاوت‌های آپشن‌ها در مدل‌های مختلف
  • عملکرد نامناسب گیربکس اتوماتیک
  • مشکلات برقی
  • فضای کابین محدود

رفع مشکل گیربکس 207

رفع مشکل گیربکس 207 امری تخصصی است و در صورت مشاهده مشکلی در گیربکس پژو 207 اتوماتیک لازم است تا به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید. مشکلات زیادی ممکن است در گیربکس 207 رخ دهد که در ادامه با برخی از رایج‌ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک 207 آشنا خواهید شد.

  • صداهای غیرمعمول گیربکس اتومات ۲۰۷

یکی از مشکلات شایع در گیربکس پژو 207 اتومات این است که صداهای مختلفی از گیربکس تولید شود که اشاره به مشکلات احتمالی گیربکس دارد. این صدای غیر معمول ممکن است به صورت زمزمه یا چرخیدن به گوش برسد که عمدتا به دلیل کمبود روغن در جعبه دنده ایجاد می‌شود.

لازم به ذکر است که کمبود روغن در این قسمت می‌تواند باعث اصطکاک و سایش شود و در نتیجه منجر به ایجاد صداهای ناخوشایند در چرخ دنده یا بخش‌های داخلی گیربکس می‌گردد. بنابراین توصیه می‌کنیم تا بررسی و پر کردن مناسب روغن انتقال را برای جلوگیری از این مشکل حتما در نظر داشته باشید.

همچنین ممکن است صدای خراش بلندی از چرخ‌های عقب خودروی 207 به گوش برسد. ایجاد این نوع صدا به معنای ایجاد مشکل در ترمزهای عقب یا بلبرینگ چرخ‌هاست و تشخیص و تعمیر سریع آن امری حیاتی است که به عملکرد ترمز و ایمنی کلی کمک می‌کند.

  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک ۲۰۷

تقه زدن گیربکس یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک 207 است که به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. شاید بتوان اصلی ترین دلیل ایجاد چنین مشکلی، وجود مشکلات مرتبط با بخش برق نام برد. همچنین عدم تنظیم صحیح فشار روغن در گیربکس می‌تواند باعث تقه زدن گیربکس اتوماتیک 207 شود. خرابی و شکستگی در دسته موتورهای گیربکس یکی دیگر از دلایل احتمالی ایجاد این مشکل است. برای رفع این ایرادات لازم است تا تشخیص دقیق و تخصصی توسط متخصصان ماهر و با استفاده از تجهیزات مناسب انجام شود.

  • روشن شدن چراغ چک گیربکس

چراغ چک خودرو (Check Engine Light) نشانگری است که در مجموعه آمپرهای پشت فرمان تعبیه می‌شود و معمولا با نماد یک موتور کوچک در پشت فرمان ظاهر می‌گردد. این بخش از خودرو، عملکرد اجزا و سیستم‌های موتور را به راننده نشان می‌دهد که آیا درست کار می‌کنند یا خیر

هنگامی‌که چراغ چک گیربکس روشن شد، ممکن است که دیگر نتوانید دنده را عوض کنید و به نوعی خودرو سنگین شده و عدد دنده نشان داده نمی‌شود. این مشکل اغلب در هوای سرد و به دلیل سرد بودن خودرو رخ می دهد و پس از چند دقیقه رفع می‌گردد. همچنین در برخی موارد ممکن است روشن شدن چراغ چک گیربکس به خاطر مشکل برقی در خودرو باشد.

مشکلات گیربکس اتوماتیک 207

از دلایل به وجود آمدن چنین مشکلی می‌توان به ایراد در سیم‌کشی کامپیوتر گیربکس دریچه گاز موتور و کامپیوتر موتور باشد و لازم است تا توسط متخصصین مجرب تشخیص داده شود تا برای رفع آن اقدام کنند.

  • گرم شدن بیش از حد گیربکس

اگر خودروی خود را در ترافیک‌های سنگین قرار دهید و یا رانندگی های طولانی با آن انجام دهید، به نوعی از خودرو بیش از حد استفاده شده و احتمالا گیربکس خودرو بیش از حد معمول گرم می‌شود. در چنین مواردی، هنگامی‌که خودروی خود را از حالت ساکن به حرکت در می‌آورید، ضربه شدیدی به خودرو وارد می‌گردد و این مشکل یکی از رایج‌ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک 207 است. برای رفع این مشکل لازم است تا به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات مراجعه کنید.

  • مشکل در دنده معکوس

در برخی موارد، ممکن است که گیربکس اتوماتیک پژو 207 به دلیل درگیر شدن به سختی می‌تواند دنده معکوس را انجام دهد و یا از انجام آن امتناع می‌کند. از دلایل ایجاد چنین مشکلی می‌توان به نقص در باندهای داخلی گیربکس یا خرابی سلونوئید دنده معکوس اشاره نمود.

  • تأخیر در تعویض دنده

تأخیر در تعویض دنده یکی دیگر از مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک پژو 207 است. از دلایل ایجاد چنین مشکلی می‌توان به وجود مشکل در سنسور سرعت، سنسور دریچه گاز، کامپیوتر گیربکس و غیره اشاره کرد.

  • نشت روغن گیربکس

در صورت مشاهده نشتی روغن گیربکس ۲۰۷ اتومات ، سطح روغن کاهش پیدا می‌کند و این در نهایت باعث آسیب به گیربکس می‌شود. از علائم ایجاد چنین مشکلی می‌توان به لکه‌های روغن زیر خودرو و بوی روغن سوخته اشاره کرد.

نشت روغن گیربکس ماشین

رفع مشکلات گیربکس اتوماتیک 207 امری تخصصی است که باید توسط تعمیرکاران مجرب انجام شود و آشنایی با مشکلات رایج گیربکس پژو 207 اتوماتیک باعث می‌شود تا تعمیر آن به صورت حرفه‌ای صورت گیرد.

سخن پایانی

همانطور که اشاره کردیم مشکلات گیربکس اتوماتیک 207 شامل موارد مختلفی می‌شود و رفع این مشکلات امری تخصصی است که توسط تعمیرکاران گیربکس انجام می‌گردد. مشکل در گیربکس اتوماتیک باعث اختلال در کارکرد صحیح خودرو می‌شود و این مسئله می‌تواند به خاطر کمبود روغن گیربکس یا خرابی در سیستم هیدرولیک گیربکس و یا هر علت دیگری رخ دهد.

در صورتی که قصد تعمیر گیربکس خود را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه تعمیرکار ارتباط برقرار کنید. مرکز تخصصی تعمیر گیربکس تعمیرکار به دلیل ارائه خدمات مختلفی از جمله خودروبر رایگان و بهره‌مندی از مشاورین مجموعه جزو تعمیرگاه‌های مجرب و معتبر گیربکس در تهران به شمار می‌رود.

کد خبر 766419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.