پرتاب بالون‌های حاوی زباله کره شمالی به فرودگاه سئول

باندهای فرودگاه سئول با بالون‌های پر از زباله ارسال شده از سمت کره شمالی بسته شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، چندین بالون زباله در داخل و اطراف مرزهای فرودگاه بین‌المللی اینچئون کره‌جنوبی مشاهده شده و در حال حاضر نشست و برخاست در این فرودگاه مختل شده است، کره شمالی از اواخر ماه مه صدها بالون حمل زباله را به کره‌جنوبی پرتاب کرده است.

سخنگوی فرودگاه گفت که این نخستین بار نیست چنین عملیاتی در فرودگاه اینچئون که حدود ۴۰ کیلومتر از مرز کره شمالی فاصله دارد، توسط بالون‌ها انجام و موجب اختلال در پروازها می‌شود. شرکت فرودگاه بین‌المللی اینچئون گفت که اختلال در پروازهای داخلی و بین‌المللی بین ساعت ۱.۴۶ صبح تا ۴.۴۴ صبح روز چهارشنبه رخ داده است و باندهای فرودگاه از آن زمان بازگشایی شده است.

پرتاب بالون‌های حاوی زباله کره شمالی به فرودگاه سئول

کره شمالی گفته است که این بالون‌ها انتقام یک کمپین تبلیغاتی علیه افرادی است که به‌طور منظم بالون‌هایی حاوی غذا، دارو، پول و اعلامیه‌هایی در انتقاد از رهبران کره شمالی ارسال می‌کنند، کره جنوبی اعلام کرد در میان اقلام حمل شده توسط بالون‌های کره شمالی، مقالات چاپ‌شده با شخصیت‌های هلوکیتی، لباس‌های کهنه فرسوده و خاک حاوی آثار مدفوع و انگل‌های انسانی است.

پرتاب بالون‌های حاوی زباله کره شمالی به فرودگاه سئول

ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد حدود ۱۰۰ بالون بین سه‌شنبه تا چهارشنبه به زمین سقوط کرده است که بیشتر آن‌ها در سئول، پایتخت و استان گیونگگی اطراف آن قرار دارند و اغلب آن‌ها فقط تکه‌های کاغذ را حمل می‌کردند. پیش از این نیز کره شمالی حدود ۶۰۰ بالون پر از زباله حاوی ته‌سیگار و پلاستیک را به سمت کره جنوبی ارسال کرده بود.

پرتاب بالون‌های حاوی زباله کره شمالی به فرودگاه سئول

کد خبر 766398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.