قیمت گوشی شیائومی پوکو x6 pro + بررسی و مشخصات Xiaomi Poco X6 Pro (۶ تیر)

گوشی شیائومی مدل Poco X۶ Pro یک گوشی هوشمند قدرتمند از برند محبوب شیائومی است که برای استفاده روزمره و بازی طراحی شده است. این گوشی با مشخصات فنی قوی و قابلیت‌های متنوع، توانسته است توجه کاربران را به خود جلب کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گوشی‌های سری پوکو X یادآور دستگاه‌هایی هستند که همواره فناوری‌های روز گوشی‌های هوشمند را از پرچم‌داران وام می‌گیرند و خصوصیاتی در بطن خود دارند که آن‌ها را به گزینه‌ای بسیار جذاب برای کاربران علاقه‌مند به سخت‌افزار قدرتمند تبدیل می‌کند. سری پوکو X به‌واسطه همین خصوصیات، از صرفه اقتصادی بالایی برخوردار هستند، چراکه ویژگی‌های مورد انتظار گستره وسیعی از کاربران را با برچسب قیمتی بسیار پایین‌تر از گوشی‌های پرچمدار ارائه می‌دهند. گوشی پوکو، سرآغاز عصر رقابتی نفس‌گیرتر از رده گوشی‌های پرچمدار بود؛ چراکه بخش عمده‌ای از کاربران موبایل، چشم به رده گوشی‌های اقتصادی دوخته‌اند تا بتوانند با بودجه‌ای کمتر از نصف قیمت پرچم‌دار، نزدیک‌ترین تجربه از بهترین گوشی‌های هوشمند را نصیب خود کنند. گوشی‌های پوکو X۳ نقشی کلیدی در شکل‌گیری ذهنیتی مثبت از برند پوکو در اذهان ایفا کردند؛ اما نسل‌های بعد شاید به این علت که انتظارات بالایی از سری X به‌وجود آمد، نتوانستند موفقیت و محبوبیت گوشی‌های پوکو X۳ را تکرار کنند.

قیمت گوشی شیائومی پوکو x6 pro + بررسی و مشخصات Xiaomi Poco X6 Pro

طراحی گوشی پوکو X۶ پرو

پوکو X۶ پرو بخشی از جذابیت طراحی‌اش را مدیون نسبت بیش‌از ۹۰ درصدی نمایشگر به بدنه و هم‌ترازی نمایشگر و فریم است و از پنل پشتی پلاستیکی با ظاهری کاملاً شیشه‌ای‌گونه بهره می‌برد؛ البته انحنای ظریف لبه‌های پنل همچون شیائومی ۱۴ پرو در این فریب‌دهندگی بی‌تأثیر نبود؛ البته باید اشاره کنیم که نمایشگر گوشی همچنان با پوشش Gorilla Glass ۵ محافظت می‌شود.

نمای پشتی پوکو ایکس ۶ پرو طراحی دلچسب‌تری نسبت به گذشته دارد که به سری بالارده ردمی K۷۰ نیز بی‌شباهت نیست. برآمدگی دوربین که به‌شکل لوحی شیشه‌ای و متفاوت با نسل قبل طراحی شده است و ضخامتش به‌اندازه‌ای نیست که ثبات گوشی روی سطوح صاف را تحت تأثیر قرار دهد.

پوکو X۶ پرو در رنگ‌های مشکی، خاکستری و زرد تولید می‌شود که قاب پشتی نسخه زرد آن اندکی به‌ضخامت گوشی می‌افزاید و از جنس چرم مصنوعی است. پوشش براق نسخه خاکستری گوشی به‌راحتی چربی و لکه را جذب می‌کند.

پوکو X۶ پرو در نسخه‌های پلاستیکی ۱۸۶ و در نسخه‌ی چرمی ۱۹۰ گرم وزن دارد. با این‌حال توزیع جرم در سطح گوشی به‌خوبی صورت گرفته و در کار کردن طولانی‌مدت با گوشی، احساس خستگی نخواهید کرد؛ با توجه به اینکه وزن بیشتر گوشی‌های میان‌رده از ۲۰۰ گرم فراتر رفته است، گوشی جدید پوکو را می‌توان با کمی اغماض سبک‌وزن به‌حساب آورد.

صفحه‌نمایش گوشی پوکو X۶ پرو

پوکو X6 پرو اندازه ۶٫۶۷ اینچی‌اش را حفظ کرده؛ اما وضوح نمایشگر آن برای نخستین‌بار از Full-HD به 1.5K یا همان ۲۷۱۲ × ۱۲۲۰ پیکسل افزایش یافته است که با تراکم ۴۴۶ پیکسل‌براینچی، حدود ۱۳ درصد تراکم پیکسلی بیشتر در مقایسه با نسل گذشته تجربه می‌کند. پنل OLED و ۱۲۰ هرتزی دستگاه بسته به نوع محتوای در حال نمایش می‌تواند به‌صورت تطبیقی نرخ نوسازی را تغییر دهد؛ به‌عنوان مثال در برخی برنامه‌ها و هنگام پخش ویدئو، نرخ نوسازی به ۶۰ هرتز و در صفحه AOD به ۳۰ هرتز تقلیل پیدا می‌کند. با انتخاب گزینه Custom Refresh Rate می‌توانید برای هر برنامه، نرخ نوسازی صفحه را به‌دلخواه خود بین ۶۰ و ۱۲۰ هرتز تنظیم کنید.

صفحه‌نمایش پوکو X۶ پرو به‌صورت پیش‌فرض نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتز را ارائه می‌دهد؛ اما هنگام بازی و با فعال‌بودن حالت Game Turbo آن را به عدد فوق‌العاده ۲۱۶۰ هرتز می‌رساند که به‌ادعای سازنده تا ۱۶ برابر دقت لمسی را نسبت به حالت عادی افزایش می‌دهد؛ البته این ویژگی هنوز در دسترس نیست و با به‌روزرسانی‌های آینده در دسترس قرار می‌گیرد.

نمایشگر پوکو X۶ پرو می‌تواند به‌کمک فناوری FRC عمق رنگ ۱۲ بیتی را شبیه‌سازی و به‌واسطه آن ۶۸ میلیارد رنگ چشم‌نواز را به‌نمایش بگذارد. پشتیبانی از استانداردهای Dolby Vision و +HDR۱۰ نیز از دیگر ویژگی‌های میان‌رده پوکو به‌حساب می‌آیند که برای دستگاهی در رده میان‌رده، ویژگی بسیار جالب توجهی است.

قیمت گوشی شیائومی پوکو x6 pro + بررسی و مشخصات Xiaomi Poco X6 Pro

اسپیکر گوشی پوکو X۶ پرو

پوکو X۶ پرو از اسپیکرهای استریویی بهره می‌برد که با تغییر یافتن جهت‌گیری گوشی، حجم و تفکیک صدای خروجی از هر کانال را به‌صورت هوشمند تنظیم می‌کند، به این‌ترتیب فرقی نمی‌کند که گوشی را در چه جهتی در دست گرفته باشید؛ حجم صدای خروجی اسپیکر ثانویه با اسپیکر اصلی برابری می‌کند. اسپیکرها در حجم صدای پایین، پوشش مناسبی از طیف‌های مختلف فرکانسی ارائه می‌دهند؛ اما با افزایش‌یافتن حجم صدا، بالانس صدای زیر و بم کاملاً به‌هم می‌خورد و صداهای زیر بیشتر به گوش می‌رسند و گاهی نیز پخش موسیقی‌های شلوغ، آشفتگی فرکانسی را در پی دارد؛ به‌طور کلی انتظار بیشتری از اسپیکرهای پوکو X۶ پرو می‌رفت و در کل عملکرد آن را می‌توان خیلی معمولی توصیف کرد.

رابط کاربری HyperOS گوشی پوکو X۶ پرو

با معرفی رابط کاربری Hyper OS، اکنون پوکو X۶ پرو از اولین گوشی‌های خانواده پوکو به‌شمار می‌رود که به‌صورت پیش‌فرض با پوسته نونوار شده شیائومی به‌بازار عرضه می‌شود. بزرگ‌ترین تغییری که از پوسته جدید به‌چشم می‌خورد، بازطراحی کامل لاک‌اسکرین و امکانات شخصی‌سازی گسترده‌ای است که چینی‌ها برای آن در نظر گرفته‌اند. در تنظیمات باتری گزینه Night time Charging Protection وجود دارد که به‌صورت هوشمند شارژ گوشی را در شب‌هنگام تا درصد مشخصی متوقف و ادامه شارژ را تا اندکی پیش‌از زمان بیداری کاربر تا کامل‌شدن ظرفیت باتری از سر می‌گیرد. نخستین نسخه HyperOS در گوشی پوکو X۶ پرو بر پایه اندروید ۱۴ توسعه یافته و سازنده وعده ۳ به‌روزرسانی نسخه اندروید و ۴ سال به‌روزرسانی امنیتی را به‌کاربران داده است.

سخت‌افزار گوشی پوکو X۶ پرو

شیائومی Dimensity ۸۳۰۰-Ultra، جدیدترین تراشه از رده پریمیوم مدیاتک را در این گوشی به کار گرفته است. این تراشه که با لیتوگرافی بهبودیافته کلاس ۵ نانومتری TSMC تولید می‌شود، ۸ هسته پردازشی خود را با چینش ۴+۳+۱ به‌کار می‌گیرد.

هسته‌های Cortex-A۷۱۵ چهار هسته قدرتمند Dimensity ۸۳۰۰ Ultra را تشکیل می‌دهد که یکی از آن‌ها با فرکانس ۳٫۳۵ گیگاهرتز به‌عنوان قدرتمندترین هسته در کلاستر پرایم و سه هسته دیگر با فرکانس ۳٫۲۰ گیگاهرتز در کلاستر قدرتمند کار می‌کنند. کلاستر کم‌مصرف نیز شامل چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس ۲٫۲۰ گیگاهرتز می‌شود. مدیاتک می‌گوید تراشه جدیدش در مقایسه با Dimensity ۸۲۰۰-Ultra تا ۲۰ درصد بهبود عملکرد پردازشی را تجربه می‌کند و تا ۳۰ درصد مصرف انرژی پایین‌تری دارد. تراشه Dimensity ۸۳۰۰ از مودم یکپارچه برای اتصال به شبکه‌های ۵G زیر ۶ گیگاهرتز با پشتیبانی از تجمیع فرکانس ۳CC و امکان دستیابی به نرخ دان‌لینک ۵.۱۷ گیگابیت بر ثانیه روی دو سیم‌کارت بهره می‌برد و از Wi-Fi ۶E و بلوتوث ۵.۴ نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت گوشی شیائومی پوکو x6 pro + بررسی و مشخصات Xiaomi Poco X6 Pro

دوربین گوشی پوکو X۶ پرو

پوکو X6 پرو از ترکیب دوربین سه‌گانه برای عکاسی در فواصل کانونی مختلف بهره می‌گیرد که همچون گذشته شامل سه ماژول واید، اولتراواید و ماکرو می‌شود. از آن‌جایی که چینی‌ها اهداف دیگری را در سری پوکو دنبال می‌کنند، معمولاً توجه چندانی به بخش دوربین ندارند و سال جاری نیز به‌نظر می‌رسد که همین رویه ادامه‌دار باشد.

نقاط قوت گوشی پوکو X۶ پرو

  • بدنه پلاستیکی؛ اما خوش‌ساخت
  • فضای ذخیره‌سازی پرسرعت
  • تراشه قدرتمند و پایدار
  • وضوح ۱.۵K نمایشگر
  • عمر باتری بالا

نقاط ضعف گوشی پوکو X۶ پرو

  • پسرفت دوربین نسبت به نسل پیشین
  • عملکرد پایین‌تر از حد انتظار اسپیکرها
  • ظاهر نه‌چندان خوشایند رابط کاربری

قیمت گوشی شیائومی پوکو x6 pro + بررسی و مشخصات Xiaomi Poco X6 Pro

قیمت گوشی پوکو X۶ پرو

۲۵۶-۸؛ قیمت از ۱۸,۵۶۰,۰۰۰ تومان (گلوبال)

۲۵۶-۸؛ قیمت از ۱۹,۲۰۰,۰۰۰ تومان

۵۱۲-۱۲؛ قیمت از ۲۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان (گلوبال)

۵۱۲-۱۲؛ قیمت از ۲۴,۹۸۰,۰۰۰ تومان

کد خبر 766391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.