عید غدیر روز انتخاب اصلح خدا است

امام جمعه چادگان گفت: غدیر روز انتخاب اصلح خدا است که باتقواترین، شجاع‌ترین، ساده‌زیست‌ترین و عابدترین فرد را انتخاب کرد و همین باعث افتخار ما و انقلاب اسلامی است که پیرو حضرت علی(ع) است که باعث تمایز در دنیا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمحمود بنی‌جمالی امشب _سه‌شنبه پنجم تیر_ در جشن بزرگ عید غدیر خم اظهار کرد: عید غدیر روزی بزرگ و روز آزادی بشر است، برخی گمان می‌کردند که جانشین پیامبر (ص) باید فردی با ویژگی‌های دیگر باشد.

وی افزود: جانشین پیامبر اکرم (ص) باید ملاک‌هایی داشته باشد که یکی از آن‌ها، شباهت به پیامبر (ص) است و باید در مکتب ایشان بزرگ شده باشد و حضرت علی (ع) تمام شایستگی‌های لازم را دارا بود.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: زمانی که عزت دین اسلام در خطر بود، حضرت علی (ع) ایستادگی کرد و باعث افتخار دین اسلام شد؛ آن‌که در شجاعت، رشادت، ساده‌زیستی، زهد، معنویت و ولایت‌مداری از پیامبر (ص) در خط مقدم بود.

بنی جمالی گفت: با ولایت امیرالمومنین (ع) همه کفار مأیوس شدند و این همان کاری بود که ما با انقلاب اسلامی و انتخابات خود و انتخاب اصلح، کفار، مشرکین و مستکبرین را مأیوس می‌کنیم.

وی ادامه داد: غدیر روز انتخاب اصلح خدا است که زیباترین، باتقواترین، شجاع‌ترین، ساده‌زیست‌ترین و عابدترین فرد را انتخاب کرد و همین باعث افتخار ما و انقلاب اسلامی است که پیرو حضرت علی (ع) است که باعث تمایز در دنیا شده است.

امام جمعه چادگان بیان کرد: اگر امروزه تفاوتی در مرام و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسی و مقام معظم رهبری با سایر مدعیان اسلام وجود دارد، چون پیرو و شیعه حضرت علی (ع) هستند.

بنی جمالی گفت: هرچه حضرت علی (ع) با معاویه متفاوت بود، امروز هم ما با پیروان آن‌ها متفاوت هستیم و تفاوت ما با دنیا در شیعه علی (ع) بودن است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات افزود: در روز هشتم تیر که روز آزمون بزرگ این ملت است، با مشارکت بالا و انتخاب اصلح، دشمنان را ناامید و مأیوس و دوستداران انقلاب را خوشحال کنیم.

کد خبر 766344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.