کتابخانه‌های عمومی با رویکردهای جدید در حال فعالیت است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: امروزه کتابخانه‌های عمومی از کارکرد گذشته خود که صرفاً قرض دادن منابع به مراجعه‌کنندگان بود، فاصله گرفته‌ و دنبال ایجاد بسترهای جدید هستند.

به گزارش خبرگزار ایمنا از زنجان، مهدی رمضانی امروز _سه‌شنبه پنجم تیر_در حاشیه افتتاح کتابخانه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه که در کتابخانه‌ها روی داده و رویکرد جدید کتابخانه‌ها در کل کشور است، خدمت مردم است.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه فضای فرهنگی و اجتماعی کتابخانه فرصت خوبی برای توسعه و هویت بخشی و اثرگذاری است، افزود: کتابخانه‌ها خاطرات قدیمی را برای انسان تداعی می‌کند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به گسترش فضای کتابخانه‌ای در کشور گفت: امروزه کتابخانه‌های عمومی از کارکرد گذشته خود که صرفاً قرض دادن منابع به مراجعه‌کنندگان بود، فاصله گرفته‌اند و تلاش دارند تا با ایجاد بسترهای جدید بر تأثیرگذاری خود به‌عنوان یکی از مؤلفه‌ها و ابزارهای اصلی در توسعه فرهنگی اضافه کنند.

رمضانی با اشاره به اینکه دسترسی آزاد به منابع، ایجاد بسترهای جدید برای ارائه منابع کتابخانه‌ای مانند استفاده از ظرفیت‌های نشر دیجیتال، برقراری ارتباط با مراجعه‌کنندگان و ارائه خدمات بهتر با برنامه‌ریزی و طراحی برنامه‌های جدید از راهکارهای جدید در به روز شدن کتابخانه‌های عمومی است، عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی تنها شبکه مویرگی فرهنگ و گسترده در تمام کشور است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه نفوذ نهاد به دورترین روستاها و نقاط مرزی ایلات و عشایر موجب شده تا بر اهمیت آن و وظایفش در حوزه فرهنگ افزوده شود، بیان کرد: در این راستا چند سالی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی تلاش کرده تا کتابخانه‌ها را از یک مکان صرفاً دریافت کتاب و سالن مطالعه خارج کرده و به عناصر تأثیرگذار فرهنگی در هر منطقه تبدیل کند.

کد خبر 766268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 0
    با سلام و احترام ، با مطالعه علمی ، مسائل ساده را به راحتی می فهمید و درک می کنید . سلامت باشید *