افتتاح طرح آبیاری فلارد یک پس از ۲۰ سال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری، گفت: طرح آبیاری فلارد یک، یکی از طرح‌های است که بیش از دو دهه اجرای شبکه آبیاری و بهره‌برداری آن باقی مانده بود، که با همکاری آب منطقه‌ای و مشارکت بخش خصوصی، به سامانه نوین آبیاری مجهز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، حسین برزگر، امروز _سه‌شنبه پنجم تیر _ در حاشیه آئین افتتاح فاز یک طرح آبرسانی فلارد یک، اظهار کرد: طرح آبیاری فلارد یک، یکی از طرح‌های است که بیش از دو دهه اجرای شبکه آبیاری و بهربرداری آن باقی مانده بود، که با همکاری آب منطقه‌ای و مشارکت بخش خصوصی ۲۴۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان فلارد به سامانه نوین آبیاری مجهز شد.

وی افزود: بهره برداری از فاز اول سیستم آبیاری نوین طرح فلارد یک در سطح ۱۰۰ هکتار امروز به بهربرداری رسید و مابقی آن قبل از هفته دولت تکمیل خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری، گفت: یکی از تقاضاهای مردم شهرستان فلارد طرح آبیاری فلارد دو است، هم زمان با تکمیل مطالعات آب منطقه‌ای و تخصیص آب، آمادگی اجرا درون مزرعه و اجرای شبکه وجود دارد.

برزگر با بیان اینکه میزان آب تخصیص یافته به این طرح ۱۷۰ لیتر در ثانیه است، تصریح کرد: در ۱۰۰ هکتار افتتاحی فاز اول فلارد یک، کشت غلات، سیب زمینی و صیفی جات به روش آبیاری تیپ صورت گرفته است، همچنین تعداد ۷۲ خانوار خانوار از این طرح بهرمند شدند، که موجب اشتغالزایی مستقیم ۲۰ نفر و ۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم شده است.

وی با اشاره به اعتبار این طرح خاطر نشان کرد: اعتبار هزینه شده طرح فلارد یک مجموعاً ۱۰ میلیارد تومان است، که دو میلیارد تومان از طریق دولت و هشت میلیارد تومان آورده سرمایه گذار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به سفر معاون آب و خاک وزارت کشاورزی به چهارمحال‌وبختیاری، ادامه داد: افتتاح فاز نخست طرح تأمین و انتقال آب فلارد یک، طرح آبیاری بارانی بیژگرد شهرستان بروجن، کلنگ زنی ساختمان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بروجن و مرکز خدمات جهاد کشاورزی گندمان، افتتاح یک واحد گلخانه‌ای در شهر نقنه شهرستان بروجن از برنامه‌های سفر یک روزه معاون وزیر جهاد کشاورزی به استان است.

کد خبر 766242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.