از جایگاه ایران در میان بزرگترین تولیدکنندگان غلات آسیا تا اشتغال ۱۷ هزار زندانی

ایمنا از اشتغال ۱۷ هزار زندانی در کارخانجات کشور، اعطای نشان عالی دانش به ۱۱ استاد برجسته دارای مرجعیت علمی، همکاری بیمه سلامت با سازمان غذا و دارو برای تأمین شیرخشک کودکان، انتشار نماهنگ «لشکر اسباب بازیا» و ‏‬جایگاه ایران در میان بزرگترین تولیدکنندگان غلات آسیا در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ اشتغال ۱۷ هزار زندانی در کارخانجات کشور می‌رویم، در ادامه نیز اعطای نشان عالی دانش به ۱۱ استاد برجسته دارای مرجعیت علمی مطرح شده است، همچنین همکاری بیمه سلامت با سازمان غذا و دارو برای تأمین شیرخشک کودکان، انتشار نماهنگ «لشکر اسباب بازیا» و ‏‬جایگاه ایران در میان بزرگترین تولیدکنندگان غلات آسیا نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

پرداخت ۸۴۸ میلیارد تومان به زندانیان شاغل/اشتغال ۱۷ هزار زندانی در کارخانجات کشور

پرداخت ۸۴۸ میلیارد تومان به زندانیان شاغل / اشتغال ۱۷ هزار زندانی در کارخانجات کشور

ناصر جعفرقلی، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان به مناسبت هفته قوه قضائیه، اشتغال را مهم‌ترین اقدام در فرایند تربیت و اصلاح زندانیان دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به اشتغال کامل برسیم بسیاری از مشکلات و معضلات کم خواهد شد.

وی افزود: از جمله اهداف اساسی بنیاد تعاون زندانیان این است که برای زندانیان واجد شرایط اشتغال پایدار ایجاد کند، به‌گونه‌ای که زندانی پس از خروج از زندان شغل داشته باشد و بتواند امرار معاش کند، همچنین از چرخه تکرار جرم و بازگشت زندانی به زندان نیز جلوگیری شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان تصریح کرد: زندانیان قابل توجهی یا با حضور در کارگاه‌های فعال در زندان‌ها یا به صورت اشتغال نشسته در بندها، مشغول کار هستند به‌طوری که اکنون حدود ۱۷ هزار نفر که باید حکم محکومیت خود را بگذرانند به دلیل دارا بودن شرایط لازم در کارخانه‌های سراسر کشور بیرون از زندان مشغول به کار شدند.

جعفرقلی درباره اعطای وام خوداشتغالی به زندانیان و حمایت از کارآفرینان برای توسعه اشتغال زندانیان خاطرنشان کرد: کارآفرینانی که قصد استفاده از نیروی کار زندانی دارند می‌توانند بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ از تسهیلات بانکی ارزان استفاده کنند تا زمینه اشتغال هرچه بیشتر زندانیان فراهم شود، البته در این راستا موانع قانونی مانند سپردن وثیقه بیش از توانایی کارآفرین وجود دارد که در سیاست‌های جدید به دنبال رفع آن هستیم.

وی درباره میزان دستمزد زندانیان شاغل در زندان و فاصله آن با میزان تورم عنوان کرد: به دنبال این هستیم که حقوق این زندانیان با افراد خارج از زندان همخوانی داشته باشد و حداقل پرداخت حقوق کارگر به زندانیان نیز پرداخت شود، اکنون برای رسیدن به این هدف اگر دولت ۲۰ درصد افزایش حقوق را اعمال می‌کند، ۲۵ درصد افزایش می‌دهیم که به حداقل حقوق کارگر برسیم.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان گفت: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۷۳ میلیارد تومان برای کارکرد زندانیان پرداخت شد و در سال ۱۴۰۱ این رقم به ۵۲۲ میلیارد تومان رسید و در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۴۸ میلیارد تومان پرداخت شد، این روند افزایش پرداختی‌ها قابل توجه است، اما هنوز مورد رضایت نیست و با لحاظ انتظارات کارآفرین‌ها باید بستری را فراهم کنیم که شاهد افزایش میزان پرداختی به زندانیان باشیم.

نشان عالی دانش به ۱۱ استاد برجسته دارای مرجعیت علمی اعطا شد

نشان عالی دانش به ۱۱ استاد برجسته دارای مرجعیت علمی اعطا شد

دومین آئین اعطای نشان عالی دانش دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد و برگزیدگان خود را شناخت.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، جواد فیض، محمدعلی آذرشب، باقر ساروخانی، علی‌اکبر صبوری، سید حمیدرضا صادقی، یحیی عقیقی، علی خیرالدین، محمدرضا حافظی، سید کمال خرازی، محمدرضا واعظ مهدوی و علی‌اکبر صالحی به عنوان ۱۱ برگزیده دومین آئین اعطای نشان عالی دانش دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران شناخته شدند و این نشان با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، محمدرضا مخبر دزفولی رئیس فرهنگستان علوم، حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، علیرضا منادی سفیدان، رضا پورحسین دبیر نشان عالی دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران و در حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی بر سینه ایشان نصب شد.

همکاری بیمه سلامت با سازمان غذا و دارو برای تامین شیرخشک‌ کودکان

همکاری بیمه سلامت با سازمان غذا و دارو برای تأمین شیرخشک کودکان

علیرضا رستمی، مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره اقدامات این سازمان برای اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک اظهار کرد: سازمان غذا و دارو سال ۱۴۰۲ اقدامات لازم را برای اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک‌های رگولار و رژیمی انجام داد.

وی افزود: مقرر شده است تا یارانه اعطایی دولت به جای کارخانه داروسازی به سمت مصرف‌کننده نهایی سوق داده شود تا هزینه اضافی برای مصرف‌کنندگان به همراه نداشته باشد و عرضه شیرخشک‌ها به مصرف‌کننده نهایی با یارانه اعطا شود.

مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: سازمان بیمه سلامت در این زمینه همراهی و همکاری خوبی داشته است و مقرر شد سازمان بیمه سلامت مابه‌التفاوت هزینه ۱۰ قوطی شیرخشک که برای کودک زیر دو سال مصرف می‌شود را پرداخت کند.

رستمی ادامه داد: نرخ ارز ماده اولیه شیرخشک برای مصرف‌کننده نهایی تا ۱۰ قوطی تغییر نمی‌کند، همچنین لازم است بدانیم کودک هم بیش از ۱۰ قوطی شیر در یک ماه را مصرف نمی‌کند، حتی ممکن است کودک به صورت میانگین هشت قوطی شیرخشک در ماه استفاده می‌کند، اما چنانچه کودکی بیش از ۱۰ قوطی شیرخشک نیاز داشته باشد، خانواده‌اش می‌توانند تهیه کنند، اما از یارانه بهره‌مند نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است گاهی تخلفاتی رخ دهد و در حالی که فردی سهمیه دریافت شیرخشک با یارانه را دارد، داروخانه از تحویل شیرخشک یارانه‌ای خودداری کند، اما باید بدانیم تعداد این داروخانه‌ها بسیار اندک است و کمتر از ۰.۵ درصد داروخانه‌ها را شامل می‌شود و داروخانه‌ها همکاری بسیار خوبی در این زمینه دارند، این موضوعات رصد و پیگیری می‌شود و به‌طور قطع با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

نماهنگ «لشکر اسباب بازیا» از سوی مرکز موسیقی مأوا برای اجرای سومین مرحله پویش هدیه اسباب‌بازی به مناسبت عید غدیر برای کمک به کودکان غزه تولید و منتشر شد.

به گزارش ایمنا، سومین مرحله پویش هدیه اسباب‌بازی همزمان با جشن کیلومتری غدیر در سراسر کشور برگزار می‌شود و کودکان می‌توانند اسباب‌بازی‌های خود را برای هدیه به بچه‌های غزه به این مراسم بیاورند؛ در تهران محل اصلی این پویش در میدان امام حسین است و علاقه‌مندان برای کمک نقدی خود باید عدد ۱۱۰ را به شماره ۱۰۰۰۱۲۱۱۱۰ ارسال کنند.

ایران در میان بزرگترین تولیدکنندگان غلات آسیا

ایران در میان بزرگترین تولیدکنندگان غلات آسیا

تأمین امنیت غذایی مردم ایران یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم بوده و این دولت در حالی که سیلوهای خالی و مزارع خشک و معطل را از دولت دوازدهم تحویل گرفت در طی سه سال اقدام به جمع‌آوری و ذخیره‌سازی نیازهای غذایی مردم کرد و با اتخاذ سیاست‌های تشویقی و حمایتی تولید غلات در کشور را به سطح پایداری رساند، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی فائو موفقیت دولت شهید رئیسی در این زمینه را تأیید می‌کند.

سازمان جهانی خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های چشم‌انداز غذایی جهان که دو بار در سال منتشر می‌شود، پیش‌بینی کرده است تولید غلات ایران در سال زراعی جاری با افزایش نسبت به سال قبل به ۲۰.۱ میلیون تن برسد.

بر اساس برآورد این نهاد بین‌المللی، ایران در سال قبل ۱۹.۸ میلیون تن غله تولید کرده بود، ایران با این رقم دهمین تولیدکننده بزرگ غلات در قاره آسیا بوده است؛ چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده غلات آسیا و جهان در این سال ۵۷۷ میلیون تن غله تولید کرد؛ هند، اندونزی، پاکستان، بنگلادش، ترکیه، ویتنام، تایلند و فیلیپین قبل از ایران و در رتبه‌های دوم تا نهم از این نظر قرار داشته‌اند.

ایران پنجمین تولیدکننده بزرگ گندم در آسیا شد

گندم مهم‌ترین غله تولیدی در ایران است که بر اساس پیش‌بینی فائو ۱۳.۵ میلیون تن گندم در ایران طی سال زراعی جاری تولید خواهد شد، ایران در سال زراعی ۲۰۲۳ نیز همین مقدار گندم تولید کرده است و پس از چین، هند، پاکستان و ترکیه، پنجمین تولیدکننده بزرگ این محصول در آسیا شناخته شده بود، حدود ۴ درصد کل گندم تولیدی آسیا در سال ۲۰۲۳ در ایران تولید شده است.

فائو همچنین پیش‌بینی کرده است تولید برنج ایران در سال زراعی جاری با افزایش قابل توجه ۱۸ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شود و به ۲.۶ میلیون تن برسد، ایران سال گذشته ۲.۲ میلیون تن برنج تولید کرده است و سیزدهمین تولیدکننده بزرگ این محصول در آسیا شناخته شده بود.

کد خبر 766162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.