لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای ارائه خدمات در سفرهای تابستانه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت:دستگاه‌های عضو کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام تعطیلات فصل تابستان برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده دوشنبه چهارم تیر در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: در ایام تعطیلات فصل تابستان شاهد افزایش چشمگیر ورود گردشگران به استان خواهیم بود لذا باید با برنامه‌ریزی و ایجاد انسجام و هماهنگی بین کمیته‌ها و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر، در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران اهتمام ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: با پایان سال تحصیلی و ایام عید قربان تا غدیر سفرهای تابستانی مردم نیز آغاز شد و بدون شک بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری نیز سفرها تشدید خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: بر اساس دستورالعمل‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی ستادهای خمات سفر استان‌ها باید آمادگی لازم را در ایام تابستان داشته باشند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دروازه ورودی ۹ تا ۱۱ استان کشور برای ورود به مشهد مقدس است، افزود: به دلیل عبور بسیار زیاد زائران به صورت زمینی از خراسان جنوبی و نیز تعلق خاطر مردم همین استان به امام رضا (ع) باید تمهیدات سفر به خوبی توسط دستگاه‌های مربوطه فراهم شود. عباس‌زاده ادامه داد: اگرچه خراسان جنوبی بیشتر استانی عبوری برای مسافران محسوب می‌شود اما باید آمادگی کافی برای اقامت و استقرار هرچند کوتاه مدت مسافران و زائران را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی استان و طولانی بودن جاده‌های مواصلاتی به خصوص در محورهای شرقی و غربی، باید شرایط لازم برای عبور ایمن مسافران و زائران مهیا شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تقاضای سفر در این ایام بطور فزاینده ای افزایش پیدا می‌کند، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی، طولانی بودن مسیرها، فاصله زیاد بین شهری، احتمال وقوع گرد و غبار، طوفان شن همچنین بادهای ۱۲۰ روزه سیستان شرایط استان خاص است.

وی افزود: ساماندهی مجتمع‌های بین راهی برای افزایش ایمنی رانندگان در سطح جاده‌های مواصلاتی از اهمیت زیادی برخوردار است لذا می‌توان با ایجاد استراحتگاه‌های موقت در جاده‌ها و انجام اقداماتی از قبیل راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی و فعالیت‌های تولیدی، کمپ‌های عشایری و نیز معرفی جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زمینه توقف مسافران را فراهم کرد.

عباس‌زاده ادامه داد: ساماندهی نمازخانه‌ها، جایگاه‌های سوخت و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی و داخل شهری برای رفاه حال مسافران و گردشگران امری لازم و ضروری است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اسدالله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم در ادامه گفت: از عید قربان تاکنون تردد در محورهای مواصلاتی استان ۱۳ درصد افزایش داشته که نشان دهنده شروع خوب سفرهای تابستانی است.

وی افزود: مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و سکو های نماز برای ایام تابستان آماده شده و مشکلات و کمبودهای موجود نیز رفع می‌شود.

کد خبر 766146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.