دغدغه حقوق معوق جامعه کارگری در دولت سیزدهم کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی یکی از مشکلات اصلی جامعه کارگری معوق شدن حقوق آنها طی سال‌های گذشته دانست و گفت: این مطالبه با حمایت همه جانبه دولت مردمی سیزدهم به کمترین میزان خود در استان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، جمشید امیدی صبح امروز _دوشنبه چهارم تیر_ در گردهمایی تبیینی دعوت به مشارکت حداکثری جامعه کار و تولید استان مرکزی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در فرهنگسرای شهر اراک اظهار کرد: در دولت سیزدهم ارتقا معیشت و تأمین مسکن کارگران یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار دولت مردمی است.

وی یکی از مشکلات اصلی جامعه کارگری معوق شدن حقوق آنها طی سال‌های گذشته دانست و افزود: این مطالبه با حمایت همه جانبه دولت مردمی سیزدهم به کمترین میزان خود در استان رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه مشکل حقوق معوق ۴۷۲ کارگر این استان در دولت سیزدهم رفع شده است تصریح کرد: شمار کارگران دارای حقوق معوق استان مرکزی از ۶۴۲ نفر در سال ۹۹ به ۱۷۰ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

امیدی ادامه داد: حمایت از جامعه کارگری لازم و ضروری است چراکه کارگران در توسعه اقتصادی جوامع مختلف بزرگترین نقش را دارند.

وی ادامه داد: تعداد کارگاه‌های دارای حقوق معوق استان مرکزی هم از ۲۱ کارگاه در سال ۹۹ به ۱۴ کارگاه در سال ۱۴۰۰، ۹ کارگاه در سال ۱۴۰۱ و شش کارگاه در سال گذشته رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: میزان افراد شاغل استان مرکزی هم از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به ترتیب ۳۸۴ هزار نفر، ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر و ۳۹۱ هزار و ۲۶۰ نفر به ثبت رسیده و تعداد شاغلین ۱۵ ساله و بیشتر این استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ به میزان چهار و چهار دهم درصد افزایش داشته است.

امیدی اظهار کرد: شمار بیمه شدگان اجباری هم در پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به پایان سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۹ هزار و سه نفر، معادل هفت و شش دهم درصد افزایش داشته و این مهم نسبت به سال ۹۹ به میزان ۱۶ و هفت دهم درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ضریب پوشش بیمه‌ای این استان نسبت به پایان سال ۹۹ معادل ۶ و ۶ دهم درصد افزایش داشته است افزود: همچنین مقرری بگیران بیمه بیکاری در پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۹۹ به میزان ۳۵ و ۵ دهم درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: انتخابات هشت تیر ماه مهم بسیار است چراکه نگاه تمام دنیا به این روز معطوف است و امید می‌رود مردم ایران اسلامی در این روز با حضور حداکثری در پای صندوق رأی حماسه دیگری بیافرینند.

دشمن از ایران قوی هراس دارد

کارشناس و فعال سیاسی حوزه انتخابات استان مرکزی هم با بیان اینکه دشمن از ایران قوی هراس دارد گفت: همه تلاش دشمن بر این مهم استوار است که هر چیزی که ایران را قوی کند، از ایران بگیرد.

حسین رجبی اظهار کرد: دشمن ایران را به بهانه هسته‌ای شدن تحریم می‌کند تا قدرت را از جمهوری اسلامی بگیرد چراکه انرژی هسته‌ای قدرت ایجاد می‌کند.

وی افزود: کشوری که دارای تکنولوژی هسته‌ای باشد، کسی جرأت حمله کردن به آن را ندارد، بنابراین از دید دشمن، ایران قوی نباید وجود داشته باشد.

کارشناس و فعال سیاسی حوزه انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه از نظر دشمن هر تکنولوژی، هر فرد و ظرفیتی که برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد قدرت کند، باید از ایران گرفته شود گفت: یکی از این قدرت‌ها مشارکت در انتخابات است، دشمن در تلاش است که اصل انتخابات را زیر سوال ببرد، بنابراین همه باید هوشیار و آگاه باشند.

رجبی ادامه داد: انتخابات پرشور، ایران قوی را به همراه دارد و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بر مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید دارد.


کد خبر 766116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.