ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز همدانی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان گفت: در دوازدهمین سال اجرای طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه در قالب طرح دادرس قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، شهرام بخشی عصر امروز _دوشنبه چهارم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهمین المپیاد استانی آماده، (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال‌احمری) با رقابت ۱۸ تیم دختران و پسران در استان همدان برگزار شد.

وی افزود: در دوازدهمین سال اجرای طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه در قالب طرح دادرس قرار گرفته‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ادامه داد: طرح دادرس، در دوازدهمین سال متوالی با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان توانسته است قدم بزرگی در آموزش مهارت‌های امدادی به دانش آموزان بردارد و سالانه بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز در قالب تیم‌هایی از مدارس متوسطه اول از مرحله آموزشگاهی تا استانی و کشوری با هم به رقابت می‌پردازند.

بخشی اضافه کرد: در رابطه با نحوه اجرای طرح دادرس، دانش آموزان در این طرح، آموزش‌ها را به صورت ۱۶ ساعته و در ۸ سرفصل تئوری و عملی اعم از اطفا حریق، احیای قلبی – ریوی، پانسمان و بانداژ، حمل مصدوم، اسکان، پناه‌گیری و خروج اضطراری و آتل‌بندی که توسط مربیان اعزامی از هلال احمر ارائه می‌شود، فرا می‌گیرند و در تیم‌های ۱۴ نفره سازماندهی می‌شوند که در نهایت یک تیم در هر مدرسه انتخاب و سپس برای رقابت با تیم‌های دیگر در المپیاد آماده مرحله شهرستانی اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: در تبیین اهداف طرح ملی دادرس، خود امدادی و دگر امدادی از ویژگی‌های مهم این طرح است و آموزش طرح دادرس در مدارس موجب افزایش روحیه امدادی و کاهش خطر پذیری می‌شود که جمعیت هلال احمر با همکاری تنگاتنگ با آموزش و پرورش استان در این راستا خالصانه می‌کوشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: اجرای طرح‌های مشترک هلال احمر از جمله طرح ماهر (مهارت‌آموز هلال احمر) در دوره دوم ابتدایی و طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) در مدارس متوسطه، بیمه‌ای برای دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند، می‌باشد و این آموزش‌ها موجب ساختن جامعه‌ای تاب آور و ایمن و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان بر مبنای برنامه‌ی عملیاتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد شد.

بخشی ادامه داد: با تاکید بر این که دانش آموزانی که در طرح دادرس آموزش می‌بینند، امدادگران مستقر در مدارس و خانه‌ها هستند، دانش آموزان، بخش مهمی از جامعه هستند و آموزش به آن‌ها موجب تسری آموزش به تمام جامعه خواهد شد.

وی اضافه کرد: کسب مقام اول تیم دادرس شهرستان اسدآباد، مقام دوم شهرستان نهاوند و مقام سوم شهرستان ملایر در بخش پسران و کسب مقام اول تیم دادرس شهرستان اسدآباد، مقام دوم شهرستان ملایر و مقام سوم شهرستان تویسرکان در بخش دختران بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: جوایز بخش بشر دوستی نیز در قسمت پسران به شهرستان بهار و در قسمت دختران به ناحیه ۲ همدان رسید.

بخشی افزود: دانش آموزان، مربیان و سرپرستان تیم‌های اول در هر بخش باید خود را برای رقابت در مرحله کشوری که تیرماه سال جاری برگزار می‌شود آماده کنند.

کد خبر 766111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.