صادرات ۲ و نیم میلیون دلاری صنایع‌دستی فارس /اشتغال ۴ هزار و ۷۵۸ نفر در حوزه صنایع‌ دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ دو میلیون و ۵۴۸ میلیون دلار صنایع‌ دستی استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت اقلیدی در تشریح عملکرد معاونت صنایع دستی این اداره کل از شهریور ۱۴۰۰ تا خرداد سال‌جاری اشاره و اظهار کرد: پیشرفت‌های مناسبی در حوزه صنایع دستی در دولت سیزدهم در استان فارس صورت گرفته است که برای نمونه می‌توان به اشتغال چهار هزار و ۷۵۸ نفر در این حوزه اشاره کرد.

وی افزود: اشتغال صنایع دستی در سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۸۸ نفر رسید که این رقم با ۵۶ درصد افزایش در بازده زمانی شهریور ۱۴۰۲ تا خرداد سال‌جاری به دو هزار و ۵۰۵ نفر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین با اشاره به رشد ۳۲ درصدی برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی تصریح کرد: از شهریور ۱۴۰۰ تا خرداد سال‌جاری دو هزار و ۹۲۲ کلاس آموزش برای انواع رشته‌های صنایع دستی در استان فارس برگزار شده است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: طی مدت مذکور ۴ هزار و ۱۳۷ پروانه تولیدی انفرادی و دو هزار و ۳۸۳ کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع دستی استان صادر شده است، همچنین ۱۷ پرونده کارگاهی نیز در اولویت قرار گرفته است.

کد خبر 766085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.