افزایش رشد مثبت رضایتمندی مشترکان گاز در دولت سیزدهم

سرپرست شرکت گاز استان فارس گفت: بررسی و تحلیل نتایج حاصل از داده‌های سنجش رضایتمندی مشترکان شرکت گاز استان فارس در دو سال اخیر در بخش‌های مختلف نشان می‌دهد که در کل رضایتمندی ذی‌نفعان شرکت گاز استان فارس ۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط‌عمومی شرکت گاز استان، وحید بهفر اظهار کرد: مطابق نقشه استراتژی شرکت گاز استان فارس و هدف کلان ارتقای سطح رضایتمندی مشترکان و نمایندگان جامعه، اندازه‌گیری و سنجش میزان رضایتمندی از اقدامات ضروری برای حرکت در مسیر نقشه راه سازمان است.

وی ضمن اشاره به تمدید استانداردهای ایزو ۱۰۰۰۴ مدیریت رضایتمندی مشتریان و ایزو ۱۰۰۰۲ استاندارد مدیریت شکایات در این شرکت افزود: این طرح هر سال توسط واحد روابط‌عمومی با به‌کارگیری مشاوران خبره در این زمینه و بر اساس خواسته‌ها و انتظارات ذی‌نفعان در بخش‌های مشترکان، همسایگان، نمایندگان جامعه، مراجعان، پیمانکاران و تأمین‌کنندگان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و پس از تحلیل نتایج، اقدامات اصلاحی برای افزایش سطح رضایتمندی از ذی‌نفعان تعریف می‌شود.

سرپرست شرکت گاز استان فارس تصریح کرد: روش در این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و ابزار به کار گرفته شده در آن، پرسشنامه بوده که منطبق با نظام‌نامه ابلاغی به صورت و الکترونیک با استفاده از تبلیغات اینترنتی و ارسال پیامک و بر اساس جدول مورگان و بررسی آمار توصیفی و تحلیل‌های استنباطی انجام شده است.

بهفر ادامه داد: نتایج به دست آمده از تحلیل داده‌های حاصل از ۹۸۲۰ پرسشنامه معتبر تکمیل شده در محدوده استان فارس با جامعه آماری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک حاکی از آن است که رضایت ذی‌نفعان این شرکت به طور میانگین از ۷۸.۳۲ درصد در سال گذشته به ۸۲.۷۵ درصد در سال جاری افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین نتایج سنجش رضایتمندی ذی‌نفعان سال ۱۴۰۲ به صورت بخشی نشان می‌دهد که در بخش مشترکان جزو ۸۵ درصد، در بخش مشترکان عمده ۸۶ درصد، در بخش نمایندگان جامعه ۸۶ درصد، در بخش همسایگان تأسیسات ۸۹ درصد، در بخش مراجعان و متقاضیان مناطق گازرسانی شیراز ۸۳ درصد، در بخش تأمین‌کنندگان و پیمانکاران ۶۶ درصد رضایت بوده که حاکی از رضایت قابل قبول ذی‌نفعان از عملکرد شرکت گاز استان فارس بوده است.

سرپرست شرکت گاز استان فارس خاطر نشان کرد: از اقدامات شاخص این شرکت به‌منظور افزایش رضایت ذی‌نفعان می‌توان به پوشش حداکثری گازرسانی در استان طی سال‌های اخیر و توسعه خدمات الکترونیک به‌منظور کاهش هزینه و زمان ارائه خدمات نام برد.

بهفر اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه ارسال پیامک قطع گاز به مشترکان با استفاده از اطلاعات منطقه‌ای در شهر شیراز به منظور اطلاع‌رسانی‌های عملیات وصل به گاز و تعمیرات و قطعی گاز، نظارت مستمر و واقعی بر عملکرد دفاتر پیشخوان، آموزش دوره‌های حقوق شهروندی به همکاران در بخش‌های مرتبط با ارباب رجوع، تلاش در جهت کاهش مدت زمان از دیگر موارد مؤثر در ارتقای رضایت مشترکان است که طی فرایندهای سنجش رضایتمندی مشترکان به عنوان اقدامات اصلاحی پیاده‌سازی و در شرکت گاز استان فارس اجرا شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه افزایش رضایت مشتریان از عملکرد سازمان از دستاوردهای مهم شرکت گاز استان در دوره دولت سیزدهم است و با درخواست از ذی‌نفعان شرکت برای مشارکت حداکثری در این طرح‌ها و ارائه نیازها و انتظارات خود از شرکت در قالب پیشنهادها و انتقادات تصریح کرد: شرکت گاز استان فارس در کنار تأمین گاز ایمن و پایدار و گازرسانی به اقصی نقاط استان، افزایش سطح کیفی عملکرد و به‌تبع آن افزایش رضایتمندی ذی‌نفعان را سرلوحه کار خود قرار داده است و در همین راستا طرح مذکور در سطح استان هر سال اجرا می‌شود که امید است با نقد و بررسی نتایج و شناخت نقاط ضعف و قوت و به دنبال آن تعریف و اجرای پروژه‌های بهبود بتوانیم رضایت حداکثری ذی‌نفعان را به دست آورده و شرکت را در جهت تعالی و پیشرفت هرچه بیشتر سوق دهیم.

کد خبر 766065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.