خرید تضمینی گندم از ۵.۱ میلیون تن گذشت/ پرداخت ۴۱.۲ هزار میلیارد تومان از پول گندم‌کاران

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: میزان خرید تضمینی گندم کشور از ۵.۱ میلون تن گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سهراب سهرابی اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها از سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران (سیفا) تا روز گذشته، بیش از ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خرید تضمینی شده و عملیات برداشت این محصول در ۲۸ استان کشور ادامه دارد.

وی ارزش این میزان گندم خریداری شده را ۸۹ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون ۴۱.۲ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۵۰ درصد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه پی‌گیری‌های وزیر جهاد کشاورزی، معاون امور زراعت و معاون برنامه‌ریزی وزارتخانه برای دریافت مابقی پول گندم‌کاران ادامه دارد، گفت: تأمین اعتبار پول گندم‌کاران از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور صورت می‌گیرد و به محض تأمین اعتبار، وجوه به حساب کشاورزانی که گندم خود را به مراکز رسمی دولتی تحویل داده‌اند، واریز می‌شود.

سهرابی خاطرنشان کرد: میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۳۴۰ هزار تن افزایش نشان می‌دهد.بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری مربوط به استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۱۵ هزار تن، گلستان یک میلیون تن، فارس ۶۰۰ هزار تن، ایلام ۳۲۴ هزار تن و خراسان رضوی ۲۰۰ هزار تن است.

وی گفت: برآوردها حاکی از آن است که سال جاری ۱۴.۵ تا ۱۵.۵ میلیون تن گندم تا پایان شهریور از مزارع آبی و دیم برداشت شود و با توجه به این میزان تولید، نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت و به خودکفایی خواهیم رسید.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تمام نیاز گندم کشور در حوزه خبازی‌ها و، صنف و صنعت از محل گندم داخل تأمین می‌شود و نیاز به واردات گندم نداریم. تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار تن بذرهای اصلاح شده در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده تهیه شده است و مزارع بذری نیز در حال برداشت هستند.

کد خبر 766058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.