قلمه‌گیری حدود ۶۰۰۰ گلدان در تبریز برای کاشت پاییزه

مدیرعامل سازمان عون‌بن‌علی تبریز گفت: با توجه به سیاست سازمان مبنی‌بر خودکفایی در تولید نهال از اواخر بهار، اقدام به سرزنی و قلمه‌گیری حدود ۶۰۰۰ گلدان کرده‌ایم که امیدواریم با همت تلاشگران خدوم فضای سبز گلخانه سازمان، این تعداد را تا زمان کاشت به ۳۰ هزار گلدان برسانیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، بابک دانش پناه صبح امروز _دوشنبه چهارم تیر_ با بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای کاهش هزینه خرید نهال و با توجه به آمادگی کاشت تولیدات گلخانه‌ای از اواخر بهار، عملیات قلمه‌گیری از گل‌های موجود آغاز شده است.

وی با بیان اینکه روش ما برای تولید و تکثیر گیاهان، جمع‌آوری و کاشت بذر درختانی است که با منطقه عینالی سازگاری دارند و نتیجه خوبی داده است، افزود: تولید نهال به‌صورت بذر و قلمه‌زنی موجب می‌شود، گیاه با شرایط آب‌وهوایی منطقه سازگاری بیشتری داشته باشد و تلاش می‌کنیم از ظرفیت گلخانه‌های عینالی، بیشتر برای تولید گل‌وگیاه و تکثیر درختان و درختچه‌های مقاوم به آفات و کم‌آبی استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان عون‌بن‌علی تبریز تصریح کرد: با توجه به سیاست سازمان مبنی‌بر خودکفایی در تولید نهال از اواخر بهار اقدام به سرزنی و قلمه‌گیری حدود ۶۰۰۰ گلدان کرده‌ایم که امیدواریم با همت تلاشگران خدوم فضای سبز گلخانه سازمان این تعداد را تا زمان کاشت به ۳۰ هزار گلدان برسانیم.

دانش‌پناه گفت: حسب دستور شهردار تبریز مبنی‌بر خرید و کاشت گل‌های رز و نسترن و به بار نشستن گل‌های تولیدی گلخانه‌های سازمان عون‌بن‌علی شهرداری تبریز، عطر، بو و جلوه‌های زیبایی به تفرجگاه عینالی بخشیده است که قدردان همیاری شهروندان و کوهنوردان در حفظ و نگهداری این زیبایی‌ها هستیم.

کد خبر 766019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.