مدیریت شهری مطالبات دستگاه‌های مردم‌نهاد را بررسی می‌کند

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج خواستار توجه ویژه مدیریت شهری به دستگاه‌های مردم‌نهاد به عنوان مطالبه‌گران با تجربه علمی و اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا رحیمی محمودآبادی پیش از ظهر امروز _دوشنبه چهارم تیر_ در جلسه هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم‌نهاد که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط دولت، جامعه و بخش خصوصی سه عامل ایجاد حکمرانی شهری است و در حوزه مدیریت شهری باید از هم‌فکری و تعامل در راستای رفع مشکلات شهری، زیست‌پذیری مطلوب و به‌روزرسانی زندگی در شهر با نگاه جدید علمی و نظرات مردمی برای جایگزین شدن مدیریت سنتی و قدیمی استفاده شود.

وی افزود: مدیریت شهری باید از نظرات سمن‌ها و انجمن‌ها در راستای رشد و شکوفایی شهر برای ذی‌نفعان مشترک که شهروندان هستند، استفاده کند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: شورای ششم در سه سال متوالی از نظرات و مشارکت شهروندان در برنامه‌ریزی مشارکتی برای پروژه‌های کلان شهری استفاده کرده و مشکلات محلات و شهر را طی نظرسنجی جمع‌آوری کرده است.

رحیمی ادامه داد: طبق تحقیقی که سال ۱۴۰۲ با مشارکت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر صورت گرفت، بیش از ۳۰۰ مورد از مشکلات شناسایی و ۱۳۰ مورد در بودجه سال جاری دیده شد.

وی مشارکت شهروندان در برنامه‌ریزی مشارکتی را نشان از علاقه‌مندی آن‌ها در حکمرانی شهری دانست و تاکید کرد: نقش دستگاه‌های مردم‌نهاد مطالبه‌گری به عنوان بازوان مدیریت شهری است و تمایل شورا بر آن است تا نشست‌ها به صورت مستمر و ماهانه با موضوع مشخص در باب مدیریت شهری برگزار شود.

کد خبر 766004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.