مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر تا پایان سال جمع‌آوری می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در کشور به زودی و تا پایان سال جمع‌آوری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، رضامراد صحرایی صبح امروز _یکشنبه سوم تیر_ در سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: مشارکت خیران در دولت سیزدهم بی‌سابقه است و بیش از نیمی از هزینه مدارسی که ساخته شد را خیران تأمین کرده‌اند.

وی افزود: در دولت سیزدهم بیش از هفت هزار مدرسه و بیش از ۳۲ هزار کلاس درس ساخته شده یعنی به طور متوسط روزانه هشت مدرسه در کشور احداث شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۷۰ هزار کلاس درس مقاوم‌سازی، به‌سازی و ایمن‌سازی شد که در این زمینه موفقیت بی‌سابقه‌ای رخ داده که دستاورد ارزشمندی است.

صحرایی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه حدود دو هزار و ۷۰۰ فضای ورزشی و تربیتی احداث شده است، ادامه داد: ماهانه ۱۰۰ فضای پرورشی و ورزشی در کشور احداث شده است.

وی تاکید کرد: سرانه فضای آموزشی کشور به پنج متر و ۳۵ سانتی‌متر رسیده که نسبت به دوره‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است، البته این آمار با دوران قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست، چراکه در آن زمان سرانه فضای آموزشی کمتر از دو متر بود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کمتر از ۱۰ درصد مدارس استان دو شیفت هستند که امید می‌رود این روند به گونه‌ای ادامه پیدا کند که هیچ مدرسه دو شیفتی نداشته باشیم و با توسعه و ساخت مدارس، مدارس دو شیفته جمع‌آوری شود.

صحرایی از جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر با کمک خیران به زودی و تا پایان سال در کشور خبر داد و ادامه داد: در دولت سیزدهم مشارکت مردم در قالب خیران بی سابقه بود، بیش از نیمی از مدارسی که در کشور ساخته شد با مساعدت خیران انجام شده است.

کد خبر 765821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.