رشد ۴۰ درصدی ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس

مدیر سامانه خودنویس از ثبت بیش از ۵۹۴ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس تا سیزدهم تیر خبر داد و گفت: در هر بازه زمانی که مقایسه کرده‌ایم حدود ۴۰ درصد رشد داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی ساسانی در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن که امروز_ چهارشنبه سیزدهم تیر_ برگزار شد، اظهار کرد: سامانه خودنویس سامانه‌ای است که بر اساس قانون توسط وزارت راه و شهرسازی توسعه‌یافته است و سامانه جدیدی نیست.

وی افزود: سامانه خودنویس در واقع همان سامانه ثبت معاملات املاک است که از وزارت صمت تحویل گرفته شده است تا دسترسی ثبت انواع معاملات املاک را روی آن مستقر کند.

مدیر سامانه خودنویس در ادامه بیان کرد: در نسخه قدیمی امکان اجرای این بخش از قانون را نداشتیم و قرار شد نسخه جدیدی را توسعه دهیم که «خودنویس» نام‌گذاری شد. سوم خرداد ۱۴۰۲ بخش اجاره سامانه خودنویس رونمایی و آموزش‌ها و سپس دسترسی به فعالان این حوزه داده شد و از ۱۴۰۳ همه شکل‌های اجاره در سامانه خودنویس ثبت می‌شود.

ساسانی با بیان اینکه امروز ۵۹۴ هزار قرارداد توسط مردم و مشاوران املاک در سامانه خودنویس ثبت شده است، گفت: در هر بازه زمانی که مقایسه کرده‌ایم حدود ۴۰ درصد رشد داشته‌ایم و نشان‌دهنده این است که مردم به ثبت رسمی معاملات تمایل دارند و از مزایای رسمی به‌خوبی استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: انواع قرارداد همچون خرید و فروش و پیش‌فروش روی سامانه خودنویس تعریف شده است و قرار بود مرداد از بخش معاملات خرید و فروش املاک رونمایی شود که با شهادت رئیس‌جمهور به تعویق افتاد، اما به‌زودی رونمایی از بخش خرید و فروش انجام می‌شود و نوع املاکی که امکان ثبت در سامانه دارند مشخص شده است که در زمان رونمایی توضیح داده می‌شود.

کد خبر 765786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.