برگزاری میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری برنامه‌های فرهنگی شهرداری تهران در دهه ولایت و امامت با محوریت میهمانی ۱۰ کیلومتری در روز عید غدیر خم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مصطفی زیبایی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های دهه ولایت و امامت اظهار کرد: شهرداری تهران با همکاری مجموعه‌های مختلف فرهنگی و با هدف ایجاد شور و نشاط معنوی در شهر تهران، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری را با شعار «امیرالمومنین معیار زندگی، الگوی حکمرانی» و با عنوان «یا علی بگو» تدارک دیده است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری این برنامه ترویج سبک زندگی علوی، تبیین اصل ولایت امیرالمومنین (ع)، تکریم سادات و انتقال آموزه‌های ایرانی-اسلامی به کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: در دهه ولایت برنامه‌های فرهنگی متنوعی به صورت میدانی و استیج، در معابر اصلی، مساجد و سراهای محلات در مناطق ۲۲ گانه برگزار و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

زیبایی‌نژاد از برگزاری ویژه برنامه میهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر در حدفاصل میدان آزادی تا بزرگراه امام علی (ع) خبر داد و تصریح کرد: شاخص‌ترین برنامه دهه ولایت، برپایی مراسم بزرگ «میهمانی ده کیلومتری عید غدیر» است که به منظور ترویج سنت حسنه «اطعام غدیرانه» و انتقال به نسل جوان است که پذیرایی از میهمانان توسط موکب‌ها با همراهی مردم و گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تسهیل‌گری و خدمت‌رسانی برای میزبانی از شهروندان، و فضاسازی و آذین‌بندی شهر و برپایی مراسم نورافشانی جهت برپایی این جشن توسط شهرداری انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از ثبت‌نام بیش از ۲۵۰۰ موکب جهت حضور در این جشن ۱۰ کیلومتری خبر داد و تاکید کرد: به دلیل کمبود ظرفیت، بسیاری از موکب‌ها در لیست انتظار قرار دارند، اما میزبان اصلی این جشن بزرگ خود مردم هستند.

زیبایی‌نژاد با اشاره به تمهیدات زیرساختی شهرداری برای برگزاری این جشن گفت: در حوزه حمل و نقل، اتوبوس‌های شهری مردم را از مساجد و میادین اصلی شهر به سمت مسیر اصلی میهمانی ۱۰ کیلومتری می‌آورند، همچنین ون‌ها در اختیار ستاد غدیر قرار گرفته تا مردم را از محله‌های محدودیت‌های ترافیکی تا محل برنامه میهمانی غدیر منتقل کنند.

وی ادامه داد: قطارهای مترو نیز در ساعات برگزاری مراسم در محورهای اعلام شده رایگان، و با سرفاصله بسیار کوتاه‌تری حرکت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به رونمایی از کتاب چند رسانه‌ای «میهمانی ده کیلومتری عید غدیر» اظهار کرد: کتاب چند رسانه‌ای فرهنگی شهرداری تهران در مناسبت‌های ملی و مذهبی با عناوین مختلف در دسترس عموم قرار می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به «سلام روح‌الله»، «سلام ماه من»، «سلام فرمانده»، «سلام بر حسین» اشاره کرد.

زیبایی‌نژاد ادامه داد: همزمان با فرار رسیدن عید غدیر، جدیدترین شماره از کتاب چندرسانه‌ای با عنوان «میهمانی ده کیلومتری عید غدیر» ویژه کودکان با هدف مفاهیم اصلی مرتبط با عید ولایت در قالب سرگرمی، نقاشی و داستان‌های کمیک محور به این گروه سنی اهدا می‌شود.

وی از حضور اقوام ایرانی در مراسم ده کیلومتری عید غدیر خبر داد و افزود: با ابتکار ستاد گردشگری شهرداری، گروه‌های اقوام ایرانی از استان‌های مختلف با لباس محلی خود در سیاه چادرهایی مستقر می‌شوند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: گروه‌های نقالی و سرود تولیداتی ویژه عید غدیر با محتوای اتفاقات غدیرخم آماده کرده‌اند که در حاشیه این جشن برای نوجوانان و خانواده آنها رونمایی خواهد شد.

زیبایی‌نژاد گفت: با توجه به همزمانی اربعین شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش با عید غدیر خم تعدادی از مواکب با شعار «خادم الرضا» فضاسازی شدند و به اجرای برنامه‌هایی با این محوریت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه استیج محوری در میدان‌های آزادی، انقلاب، فردوسی و امام حسین (ع) مستقر خواهد شد و با هم‌افزایی مجموعه‌های مختلف به اجرای برنامه‌های شاخص فرهنگی می‌پردازند، افزود: رسانه ملی ۴ استیج را به صورت ویژه پوشش خبری خواهد داد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: برای غنی‌سازی محتوای میهمانی ده کیلومتری غدیر گروه‌های نقاله خوان معروف تهران با محوریت خطبه غدیر و آیات قرآنی مرتبط با ولایت به نقاله خوانی می‌پردازند.

زیبایی‌نژاد اضافه کرد: شورای عالی قرآن شهرداری تهران امسال برنامه ویژه‌ای برای ارتباط خانواده‌ها بالاخص نوجوانان با آیات قرآنی ولایت با فناوری VR مهیا کرده است که در روز عید غدیر خم رونمایی خواهد شد.

کد خبر 765777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.