مجتمع‌های قضائی استان کرمان به ابتدای محور هفت باغ منتقل می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مجتمع دادگاه‌های عمومی و حقوقی شهرستان کرمان در ابتدای محور هفت باغ احداث و مجتمع های قضائی استان کرمان به این محل منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در آئین کلنگ‌زنی مجتمع دادگاه‌های عمومی و حقوقی شهرستان کرمان با بیان اینکه سیستم قضائی استان کرمان از کمبود فضای اداری رنج می‌برد، اظهار کرد: کمبود فضای اداری و نیروی انسانی مشکلات عدیده‌ای را برای کارمندان و مراجعان ایجاد کرده است.

وی افزود: پس از سفر ریاست معزز قوه قضائیه به کرمان، ساخت مجتمع قضائی جدید مورد تصویب قرار گرفت و این مجتمع به‌نام شهید رئیسی با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات خاص ریاست معزز قوه قضائیه طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: با بهره‌برداری از این ساختمان، تمام ۴۰ شعبه دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان به این مجتمع منتقل می‌شود و با تکمیل این پروژه از بسیاری از چالش‌ها و معضلات کنونی کارمندان و مراجعان کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: در مصوبات قوه قضائیه پیش‌بینی شده است تا سال‌های آینده در مجاورت این مجتمع، دادگستری کل استان کرمان به مساحت ۱۵ هزار متر ساخته شود که این اقدام به منظور تمرکززدایی مراکز قضائی استان و سهولت دسترسی مراجعان به تصویب رسیده است.

حجت‌الاسلام حمیدی بیان کرد: سیاست دستگاه قضائی این است که مجتمع‌های قضائی در حواشی شهر ساخته شود تا دسترسی آسان‌تر از طریق بزرگراه‌ها برای مراجعان فراهم شود.

کد خبر 765742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.