پول‌پاشی خصولتی‌هایِ گردن‌کلفت در به مخاطره انداختن حیات مردم اصفهان؛ لزوم پیگیری قضائی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت آلودگی هوای اصفهان گفت: با پول‌پاشی‌هایی که گردن‌کلفت‌های خصولتی در اصفهان می‌کنند، اصحاب رسانه و افراد به‌تنهایی یارای دفاع از حقوق مردم را ندارند و اداره حقوقی شهرداری باید به میدان آید تا حق مردم ادا شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه سوم تیر_ در نطق میان دستور صدوسی‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در آستانه چهلمین روز عروج شهدای خدمت هستیم و چقدر ای شهید جمهور جایت این روزها خالی است؛ امروز بیشتر می‌فهمیم نبودنت را، بودنت را قدر ندانستیم و حالا دلتنگ حضور همچون تویی هستیم.

وی افزود: در سال‌ها و ماه‌هایی که نه حرفی از مذاکره ذلیلانه بود، بدون حرف زدن از اف‌ای‌تی‌اف و امثالهم، میلیاردها دلار از سرمایه مردم که در برجام بلوکه شده بود، به اقتصاد و سفره مردم برگشت؛ نه جای جلاد و شهید عوض می‌شد و نه بانیان وضع دهه نود اقتصاد کشور مدعی اصلاح امور می‌شدند؛ آرامش در کشور جریان داشت و اخلاق سرلوحه فعالیت کارگزاران کشور بود و البته مردم وجه ‌المعامله و وجه المصالحه شیفتگان قدرت نمی‌شدند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم هشتم تیر به لطف خدا با حضور پرشور مردم، اول یک انتخابات پرشور برگزار شود و دوم در ادامه مسیر شهید رئیسی، رئیس‌جمهوری انتخاب شود که تراز ویژگی‌های شخصی و خدمت‌گزاری دولتش در ادامه دولت شهید جمهور باشد، زیرا ما به عقب و پیش از سال ۱۴۰۰ برنمی‌گردیم.

صالحی با تبریک قهرمانی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در جام حذفی گفت: این پیروزی این بار آن‌قدر قاطعانه بود که همه تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که شاید مخالف رخ دادن این اتفاق بود در عمل به نتیجه نرسید و سپاهان در میدان، کار را تمام کرد، امیدواریم این موفقیت مقدمه‌ای برای فصل آینده و حضور پرقدرت باشد تا امید و نشاطی که در جوانان و هواداران ورزش در اصفهان شکل گرفته است، سال آینده در شرایط بهتری اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: این روزها که بحث انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح است، بد نیست به این موضوع بپردازیم که مسئله اصلی اصفهان موضوع آب و زاینده‌رود است و در کنار سایر مسائل از جمله مسائل زیست‌محیطی و فرونشست که بخشی از آن به تبع موضوع جریان نداشتن دائمی زاینده‌رود به‌وجود آمده است، در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد که حتماً باید یک برنامه قابل قبول از سوی نامزدها برای استان‌ها وجود داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مطالبه جدی که مردم استان اصفهان نسبت به آن قول مشترک دارند، این است که رئیس دولت چهاردهم، ضمن اینکه تلاش‌های بی‌سابقه دولت سیزدهم در پیگیری پروژه‌های انتقال آب به فلات مرکزی و استان اصفهان را باید با جدیت بیشتر دنبال کند، همه راهکارها و بسته پیشنهادی که بر اساس نظرات کارشناسی تهیه شده است، را مدنظر قرار دهد.

صالحی افزود: حالا که دولت شهید جمهور طلسم بیست‌ساله بی‌تحرکی و نبود فعالیت را در این حوزه شکست و گام‌های جدی را در این سه سال برداشت، امیدواریم این بسته کاملی که منجر به جریان دائمی زاینده‌رود از سراب تا پایاب می‌شود در حوزه انتقال، مدیریت مصرف، نظارت‌ها، کاهش انتقال آب از این حوضه به سایر حوضه‌ها با جدیت دنبال شود و شاهد باشیم در دولت چهاردهم مسئله زاینده‌رود به نتیجه برسد تا این فرایند به‌نحو احسن ادامه پیدا کند.

وی گفت: از مدیریت شهری برای اطلاع‌رسانی خوب و فضاسازی شهر در آستانه انتخابات و نشر مفاهیم ارزشمندی که برگرفته از کلام امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه و خطاب به کارگزاران و برگرفته از نامه به مالک‌اشتر است، تقدیر می‌کنیم، چراکه این تلاش‌ها، هم فضای شهر را غدیری کرده و هم توصیه‌ای به همه نامزدها است که در مکتب گفتمان امیرالمومنین (ع) موضوعات را دنبال کنند؛ امیدواریم اثر خود را بر اقدامات آتی دولت چهاردهم، هواداران و منصوبان آن‌ها در سطح استان‌ها داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: از همکاری‌ها و پشتیبانی‌هایی که با همه مجموعه‌های فعال در عرصه انتخابات توسط بخش‌های مختلف شهرداری از جمله معاونت خدمات شهری صورت گرفته که فضایی پرشور و با رقابت قابل قبول در شهر داشته باشیم تشکر می‌کنم.

صنایع گردن‌کلفت دست از سر مردم اصفهان برنمی‌دارند

وی افزود: در کنار فضای انتخابات و مراسم چهلم شهدای خدمت، موضوعات مربوط به دهه ولایت را نیز داریم و اینجا نیز شهرداری خیلی خوب ورود کرده است و از تلاش‌های مردمی پشتیبانی می‌کند و امیدواریم سال جاری نیز مراسم باشکوهی را در این حوزه داشته باشیم.

صالحی با بیان اینکه برای بار چندم تأکید می‌کنم که ما همه شهدای خدمت را باید تکریم کنیم؛ اگر عزیزی فهم این موضوع را ندارد یا درک نمی‌کند که شرایط اجتماعی کشور نمی‌پذیرد که تعارض یا تفاوتی بین شهدای خدمت بگذاریم، حتماً باید در دیدگاه‌های خود تجدید نظر داشته باشد، ادامه داد: چه در روابط‌عمومی شهرداری و چه در روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر باید توجه داشته باشیم در جایی هستیم که رفتارهای ما ارزیابی می‌شود و بازخورد اجتماعی دارد و امیدواریم برای مراسم چهلم با دقت نظر تمام، همه این شهدای عزیزی که مایه آبروی ما هستند را تکریم کنیم.

وی با اشاره به مشکلات آلودگی هوای اصفهان تصریح کرد: صنایع گردن کلفت دست از سر مردم اصفهان برنمی‌دارند، همه راه‌ها را از فشار بر اصحاب رسانه و افراد تا تطمیع و پول‌پاشی به‌کار گرفتند تا در این اوضاع که شاید خیلی‌ها درگیر فضای انتخابات و تغییر دولت هستند، موضوعاتی را دنبال می‌کنند که در سال‌های آینده نفس و حیات مردم را به مخاطره می‌اندازد و شاید آن زمان دیگر راه تدبیری وجود نداشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: تاکید من این است و درخواست جدی از شهردار دارم که هم در موضوع آلایندگی و عوارضی که به لحاظ زیست‌محیطی نه مسائل ریالی آن برای شهر دارد و هم در مسئله زاینده‌رود مواردی که در دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود و محیط زیست دنبال کردیم را به‌صورت جدی و از دریچه حقوقی پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: امروز با این پول‌پاشی‌هایی که گردن‌کلفت‌های خصولتی در اصفهان انجام می‌دهند، اصحاب رسانه و افراد به تنهایی یارای دفاع از حقوق مردم را ندارند و اداره حقوقی شهرداری باید به میدان بیاید و با حمایت شورای اسلامی شهر و نمایندگان مجلس پیگیری‌های ما در سطح قضائی و حقوقی باشد تا حق مردم را ادا کنیم.

وی گفت: خدا نکند که فرصت مسئولیت ما تمام و بار اضافه‌ای در حوزه محیط زیست بر اصفهان تحمیل شود و افسوس بخوریم که در زمانی که مسئولیت داشتیم حق مطلب را ادا نکردیم و این دین و حق‌الناس بر گردن همه ما باشد.

صالحی خاطرنشان کرد: امیدواریم شهرداری به‌صورت جدی و با قوت و به‌صورت حقوقی به مسائل بپردازد، ما نیز همه‌جانبه حمایت خواهیم کرد تا حق مردم را استیفا کنیم و اجازه ندهیم کسی به هر شکلی کلاه بر سر مردم بگذارد و زمانی برسد که دیگر فرصت جبران نداشته باشیم.

کد خبر 765721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.