از افتتاح ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت یادگار ابراهیم تا حرکت کاروان شادی عید غدیر در نصف جهان

ایمنا از افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان، میزان رشد ساخت نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، نقش مهم دیپلماسی فعال انرژی ایران در تضمین رشد اقتصادی و درآمدهای ارزی کشور، افتتاح ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت یادگار ابراهیم در سراسر کشور و آغاز حرکت کاروان شادی عید بزرگ غدیر در نصف‌جهان در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان می‌رویم، در ادامه نیز میزان رشد ساخت نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم مطرح شده است، همچنین نقش مهم دیپلماسی فعال انرژی جمهوری اسلامی ایران در تضمین رشد اقتصادی و درآمدهای ارزی کشور، افتتاح ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت یادگار ابراهیم در سراسر کشور و آغاز حرکت کاروان شادی عید بزرگ غدیر در نصف جهان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان

افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تأمین اجتماعی، مهلت ثبت‌نام در نخستین مرحله پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان تا روز دوشنبه، چهارم تیر خواهد بود، بر اساس این گزارش، در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت خواهد شد که برای هر استان سهمیه‌ای مشخص در نظر گرفته شده است، ثبت‌نام این وام از طریق کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام می‌شود و بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، وبگاه به صورت خودکار بسته می‌شود.

سازمان تأمین اجتماعی شرایط پرداخت وام به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را دارا بودن حداکثر ۷۸ سال، مسدود نبودن حساب بانکی فرد متقاضی، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، فقدان سابقه چک برگشتی و بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، استفاده نکردن از تسهیلات مشابه طی دو سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، پس از تکمیل این مرحله از ثبت‌نام که به صورت غیرحضوری و از سوی کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام خواهد شد، اقدامات اداری و بررسی‌های لازم توسط بانک عامل آغاز و تا حدود یک هفته این تسهیلات به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز می‌شود.

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران یکی از خدمات رفاهی سازمان تأمین اجتماعی برای کمک به بهبود شرایط معیشت بازنشستگان است که با همکاری بانک رفاه کارگران انجام می‌شود، سال گذشته، رقم ریالی این تسهیلات ۲۰ میلیون تومان بود که سال جاری به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت و مراحل بعدی پرداخت این تسهیلات نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ساخت نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد گذشت

ساخت نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد گذشت

محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری در حاشیه افتتاح‌های پروژه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موضوع ساخت مسکن در دولت سیزدهم اظهار کرد: رئیس‌جمهور دولت سیزدهم با وجود سرزنش‌ها اجرای قانون جهش تولید مسکن را جز یکی از اولویت‌های دولت خود پیگیری کرد و با موضعی که برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گرفت از انتقادها و اظهارنظرها دلخور نشد و کار را دنبال کرد.

وی افزود: در مجلس مصوب شده بود که سالانه یک میلیون واحد مسکونی احداث شود، رئیس‌جمهور نیز اعلام کرد که مصوبه مجلس را دنبال می‌کند، اگرچه برخی اظهار نظر کردند که این کار شدنی نیست.

سرپرست ریاست‌جمهوری تصریح کرد: هم‌اکنون با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عبور کرده است که در قالب احداث واحدها و واگذاری زمین به مردم در حال اجراست و این کار در دولت بعدی ادامه خواهد یافت.

ارتقای امنیت انرژی در کشورهای عضو پیمان شانگهای اهمیت ویژه‌ای دارد

نقش مهم دیپلماسی فعال انرژی جمهوری اسلامی ایران در تضمین رشد اقتصادی و درآمدهای ارزی کشور

دیپلماسی انرژی، نقش کلیدی و اساسی بر اقتصاد کشور دارد و می‌تواند با برقراری یک ارتباط مؤثر، نقش سازنده خود را نشان دهد؛ در دولت سیزدهم با کمک دیپلماسی انرژی و ارتباط گسترده با کشورهای همسایه، از نظر استانداردهای اقتصاد بین‌الملل ۱۲ میلیارد دلار ارزش معامله با کشورهای همسایه اعلام شد که این رقم می‌تواند با کمک توسعه دیپلماسی انرژی به ۱۰ برابر نیز افزایش پیدا کند، در همین راستا کشور ایران با عضویت در پیمان شانگهای گام مثبتی در جهت گسترش دیپلماسی انرژی برداشت که این سازمان سهم ۲۲.۹ درصدی از اقتصاد جهانی را در اختیار دارد.

حسن مرادی، کارشناس حوزه انرژی اظهار کرد: پیمان‌های منطقه‌ای نقش بسزایی در توسعه تجارت کشورهای عضو دارند و کشورهای عضو پیمان شانگهای که تأثیر مهمی در اقتصاد آسیا دارند، موظف هستند بازار مناسبی برای محصولات موجود در کشورهای عضو ایجاد کنند.

وی افزود: زمانی که ایران عضو کشورهای پیمان شانگهای شد مورد توجه بیشتر کشورهای عضو قرار گرفت و بازار محصولات ایران بیش از پیش گسترش پیدا کرد، البته که ایران در آغاز راه است و امیدواریم با گذشت زمان، پنجره‌های جدیدی در حوزه‌های مختلف صنعت و تجارت به خصوص در بخش خدمات باز شود و تهاتر و فروش بیشتری با دنیا داشته باشیم.

کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: ارتقای امنیت انرژی در کشورهای عضو این پیمان، از اهمیت بالایی برخوردار است که توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش بهره‌وری انرژی نیز به عنوان دو بازوی مهم و اقدام اساسی در حوزه امنیت انرژی شناخته می‌شوند.

مرادی ادامه داد: دیپلماسی فعال انرژی جمهوری اسلامی ایران، نقش مهمی در تضمین رشد اقتصادی و درآمدهای ارزی کشور داشته است، همچنین با وجود ذخایر عظیم نفت و گاز به‌طور استراتژیک از منابع خود استفاده و روابط قوی با بازیگران کلیدی جهانی در بخش انرژی به خصوص کشورهای عضو شانگهای برقرار کرده است تا ظرفیت اقتصادی خود را به‌حداکثر برساند.

۶۷۸ پروژه حوزه سلامت سراسر کشور در قالب پویش یادگار ابراهیم در مراسمی با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت به‌صورت هم‌زمان و از طریق ارتباط زنده تصویری افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، حدود ۵۷۴ پروژه از این طرح‌ها بهداشتی است که با زیربنای ۱۷۰ هزار متر مربع به ارزش ۸,۲۰۰ میلیارد تومان در ۲۹ استان کشور افتتاح شد، همچنین در این مراسم ۹۰ پروژه درمانی با زیربنای ۱۷۶ هزار متر مربع و ارزش ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ۹ استان افتتاح و ۱۷۲۹ تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت کشور افزوده شد.

افتتاح ۱۴ پروژه آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی با زیربنای ۵۶ هزار متر مربع و ارزش ۳۲۷ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌هایی بود که به صورت هم‌زمان افتتاح شد.

کاروان شادی عید بزرگ غدیر در اصفهان به حرکت در می‌آید

کاروان شادی عید بزرگ غدیر در اصفهان به حرکت درمی‌آید

مهدی مطیعی‌فرد، معاون اداره کل روابط‌عمومی شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برپایی باشکوه جشن‌های دهه امامت و ولایت به‌ویژه عید سعید غدیر خم در اصفهان اظهار کرد: عید غدیر، ارج نهادن به کرامت انسان است، چراکه غدیر، عید عدالت و رهبری، عید کمال‌طلبی، حق‌جویی و عید شعله‌افکنی بر اندیشه‌ها و امیدآفرینی در دل‌ها است‌، از این‌رو کاروان شادی عید بزرگ غدیر، روز عید غدیر خم به حرکت درمی‌آید.

وی افزود: این کاروان روز سه‌شنبه، پنجم تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۱۶:۳۰ از سی‌وسه‌پل در مسیر چهارباغ عباسی تا میدان امام حسین (ع) به‌راه می‌افتد.

معاون اداره کل روابط‌عمومی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، اجرای برنامه‌های سرودخوانی و پذیرایی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کاروان شادی عید بزرگ غدیر است، این ویژه‌برنامه با سخنرانی استاد دانشمند و مدیحه‌سرایی حاج سیدرضا نریمانی، کربلایی امیر برومند و حاج محمد یزدخواستی همراه خواهد بود.

کد خبر 765657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.