بلژیک شکست نخست خود را جبران کرد

بلژیک در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ موفق شد تیم فوتبال رومانی را شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ شب گذشته _شنبه دوم تیر_ دو تیم بلژیک و رومانی از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند. تقابل آن‌ها با نتیجه دو بر صفر به سود بلژیک به پایان رسید.

مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴

دیدار تیم‌های بلژیک و رومانی

ورزشگاه: راین انرژی

داور: سیمون مارسینیاک

اخطار: دودی لوکباکیو (دقیقه ۳۵) بلژیک، بانکو (دقیقه ۶۰) رومانی، ماریوس مارین (دقیقه ۶۵) رومانی

اخراج:

گل‌ها: یوری تیلماس (دقیقه ۱) بلژیک، کوین دیبروینه (دقیقه ۸۰) بلژیک

شرح گل‌ها:

دقیقه ۱ _ بازیکنان بلژیک در همان ابتدای مسابقه حمله‌ای را طراحی کردند که لوکاکو در محوطه جریمه رومانی صاحب توپ شد. این بازیکن با ارسال پاس برای تیلماس فرصت گلزنی را برای بلژیک فراهم کرد و تیلماس نیز با یک شوت سنگین دروازه رومانی را باز کرد.

دقیقه ۸۰ _ دیبروینه در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان رومانی دومین گل تیم خود را به ثمر رساند.

ترکیب اولیه تیم بلژیک:

کئون کاستیلز، تیموتی کاستانیه، آرتور تیته، ووت فائس، یان ورتونگن، یوری تیلمانس، آمادو اونانا، دودی لوکباکیو، کوین دی بروینه، جرمی دوکو و روملو لوکاکو

سرمربی: دومنیکو تدسکو

ترکیب اولیه تیم رومانی:

فلورین نیتا، نیکوسر بانکو، آدری بورچا، رادو دراگوسین، آدری راتیو، ماریوس مارین، والنتین میهایلا، نیکولای استانچیو، رازوان مارین، دنیس من، دنیس دراگوس

سرمربی: یوردانسکو

نکات ویژه:

دقیقه ۶۴ _ روملو لوکاکو برای بلژیک موفق به گلزنی شد، اما گل این بازیکن پس از بررسی VAR مورد قبول تیم داوری قرار نگرفت.

شرح بازی:

در سومین جدال روز دهم دو تیم بلژیک و رومانی از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند. شاگردان تدسکو برای جبران شکست نخست خود برابر اسلواکی با هدف پیروزی پا به میدان گذاشتند. به همین دلیل هنوز سوت مسابقه به صدا در نیامده بود که تیلمانس با یک شوت تماشایی در دقیقه یک دروازه رومانی را باز کرد تا بلژیک خیلی زود از رقیب خود پیش بیفتد.

گل زودهنگام بلژیک موجب شد رومانی در نیمه نخست بازی توپ و میدان را در اختیار شاگردان تدسکو قرار دهد، از همین‌رو در بیشتر دقایق نیمه اول شاهد حملات متعدد بلژیک روی دروازه رومانی بودیم‌.

در دقایق پایانی نیمه نخست شاگردان یوردانسکو انسجام بهتری پیدا کردند و سعی داشتند از طریق ارسال‌های بلند و حمله از کناره‌ها به دروازه بلژیک نزدیک شوند.

اگرچه آن‌ها در چند صحنه فرصت جبران گل خورده را داشتند، اما در نهایت ۴۵ دقیقه ابتدایی را با شکست یک بر صفر پشت سر گذاشتند.

در نیمه دوم نیز بلژیک با هدف حفظ نتیجه به دست آمده وارد میدان شد، اما دست از بازی هجومی خود نکشید و بارها روی دروازه رومانی موقعیت‌های خطرناکی را ایجاد که البته هیچ‌کدام از آن‌ها نتیجه‌بخش نبودند.

روملو لوکاکو بازیکن بدشانس این روزهای بلژیک که مقابل اسلواکی دو مرتبه گلزنی کرد، اما گل‌های وی توسط VAR مردود شد، در دقیقه ۶۴ این جدال نیز دروازه رومانی را باز کرد، اما بار دیگر پس از بررسی VAR گل این بازیکن مورد قبول تیم داوری قرار نگرفت.

رومانی در نیمه دوم تمام تلاش خود را به کار گرفته بود، اما خط هافبک و حمله این تیم توان لازم را نداشت و به همین دلیل اندک موقعیت‌های شاگردان یوردانسکو بدون نتیجه باقی می‌ماند.

در دقیقه ۸۰ کوین دیبروینه خیال هواداران بلژیک را آسوده کرد، چراکه این بازیکن گل دوم تیم خود را به ثمر رساند. به‌طور کلی تقابل دو تیم با برتری شاگردان تدسکو همراه بود و آن‌ها در یک بازی یک‌طرفه موفق شدند با نتیجه دو بر صفر به عنوان تیم پیروز از زمین مسابقه خارج شوند.

کد خبر 765575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.