قدرت کشور ۳۰ سال دست جریان «نگذاشتند کار کنیم» بود/ با ظرفیت داخل تحریم را خنثی می‌کنیم

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برخی از جریانات سیاسی که هشت سال بر سر قدرت بودند، می‌گویند «نگذاشتند ما کار کنیم»؛ این جریان را همان کسانی اداره می‌کنند که در دهه ۷۰ و ۹۰ بر سر کار بودند و جمعاً ۳۰ سال قدرت کشور را در اختیار داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدباقر قالیباف امروز _شنبه دوم تیر_ در همایش بزرگ حامیان خود در سالن ورزشی شهید بابایی قزوین اظهار کرد: در دهه ۹۰ رشد اقتصادی کشور کمتر از یک درصد بود، اما نقدینگی کشور ٢۶ برابر شد.

وی افزود: برخی از افرادی که اکنون در صحنه انتخابات ریاست جمهوری هستند، می‌خواهند ما را به شرایط و ریل گذشته برگردانند و همواره به جای نتوانستیم «نگذاشتند و تحریم بودیم» را مطرح می‌کنند.

مذاکره را یک روش مبارزه با دشمن می‌دانم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی آن روزها تحریم را «کاغذپاره» می‌دانستند، اما بنده هیچ‌وقت این حرف را نزدم، گفت: تحریم برای ما سختی و مشکلات دارد، اما باید مسئله تحریم را حل کنیم؛ اگر می‌گویم با مذاکره موافق هستم که برخی دوستان متدین به این صحبت اعتراض داشتند، درواقع مذاکره را یک روش مبارزه با دشمن می‌دانم.

قالیباف ادامه داد: آن‌ها در تحریم به جای آنکه مذاکره را روش مبارزه بدانند، به صداقت آمریکایی پناه بردند، یک متن نوشتند که روی کاغذ همه چیز دادند، اما در عمل هیچ امتیاز اقتصادی برای کشور نگرفتند، ترامپ آمد یک‌شبه از برجام خارج شد.

وی یادآور شد: برخی از جریانات سیاسی که هشت سال بر سر قدرت بودند، می‌گویند «نگذاشتند ما کار کنیم»، اگر توان ندارید، کنار بروید، مردم و نظام اسلامی می‌خواهند مقتدر باشند، این جریان را همان کسانی اداره می‌کنند که در دهه ۷۰ و ۹۰ بر سر کار بودند و جمعاً ۳۰ سال قدرت کشور را در اختیار داشتند.

نامزد دوره چهاردهم انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به منابع بزرگ نفت و گاز کشور گفت: چرا باید کاری کنیم که هر روز سفره‌های مردم کوچک‌تر شود؟ ما امروز ۱۹.۵ درصد نفت و گاز دنیا را در اختیار داریم و رتبه نخست جهان هستیم، نبود امکانات و مشکلات همه در بی‌تدبیری و مدیریت‌های ادوار گذشته است که می‌خواهند مجدداً آن را ادامه دهند.

تصویب قانون در مجلس یازدهم برای رد پروتکل الحاقی

قالیباف با ذکر اینکه دولت دوازدهم کاری جز تسلیم شدن در مقابل آمریکایی‌ها نداشت، تصریح کرد: اما قانونی در مجلس یازدهم تصویب شد تا پروتکل الحاقی را رد کنیم، یادمان نرفته وقتی غنی‌سازی را ۲۰ یا ۶۰ درصد کردیم، آیا جنگ شد؟ این‌ها همه حرف‌های بی‌پایه و اساس است.

وی افزود: در آن روزگار فقط ۳۰۰ هزار بشکه نفت فروخته می‌شد، اما در دولت سیزدهم به همت دولت «شهید رئیسی» یک میلیون بشکه نفت به فروش رفت.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم با بیان اینکه در دوره ریاست جمهوری خنثی‌سازی تحریم به معنای استفاده از ظرفیت داخل را دنبال خواهم کرد، ادامه داد: ما ۲۰ درصد از انرژی استحصال شده را استفاده می‌کنیم که بالای ۱۰۰ میلیارد دلار است، یعنی ۳۰ میلیارد دلار بیشتر از تمام درآمدهای ارزی کشور که باید مورد توجه باشد.

قالیباف اضافه کرد: در دوران مدیریت شهری دولت نهم و دهم نیز با ما همراهی نداشت، در همان هشت سال یک جلسه با شهرداری برگزار نشد و ما را یک‌بار به جلسه هیئت دولت دعوت نکردند، درصد ناچیزی از بودجه را به ما می‌دادند، هیچ کمکی نمی‌کردند.

وی ادامه داد: بارها خواستم به مردم تهران بگویم، اما صرف نظر کردم، با مدیریت درست و توجه به مردم و نخبگان تصمیم گرفتم و تهرانی ساختم که هرسال با تحول و تغییرات شگرفی همراه است.

نامزد دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری با اشاره به مسائل حوزه زنان گفت: در اسلام نگاه عدالت جنسیتی وجود دارد که یک زن در کنار نقش مادری و همسری بتواند نقش اجتماعی، کارشناسی و مدیریتی را در جامعه قبول کند.

عدالت جنسیتی را در انتخاب مدیران بکار می‌گیریم

قالیباف افزود: هرگز اجازه نخواهیم داد زنان ما بین «همسرداری» و «اشتغال» سر دوراهی باشند و فقط یکی را انتخاب کنند، امروز ۶۰ درصد دانشگاه ما را بانوان تشکیل می‌دهد، عدالت جنسیتی یعنی چه زن و چه مرد هرکدام که شایسته‌تر بود مدیریت را قبول کند.

وی درباره وضعیت نابسامان صنعت خودرو هم گفت: از قزوین که به تهران می‌روید، کارخانه خودروسازی که می‌رسید، خودروهایی در این کارخانه تولید می‌شود که همه را ناراضی کرده است، کیفیت در حداقل ممکن قرار دارد، یعنی ما خودروی گران، بی‌کیفیت‌تر و با سوخت بالا بخریم و هیچ اعتراضی نکنیم.

نامزد انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری با اشاره به ضرورت متحول‌سازی صنعت خودرو اضافه کرد: تولید در رقابت است، مگر می‌شود کشوری در صنعت موشکی و هوافضا حرف اول خاورمیانه را بزند، اما به خاطر نداشتن پمپ کولر یک خودرو، تولید را متوقف کند، یا این نکته که هوافضای سپاه امروز به صنایع فناوری پیشرفته دسترسی دارد.

قالیباف با بیان اینکه پنج اولویت بزرگ را دنبال خواهم کرد، گفت: با سرمایه مادی و نیروی انسانی جوانان و متخصص، کاری خواهیم کرد که از سواحل عمان در ۱۲ سال آینده پایتخت اقتصادی کشور سر بیرون بیاورد.

وی ادامه داد: دشمن دنبال این است که ما را از آینده ناامید کند، حال فعلی ما را پریشان کند، در دولت چهاردهم با کارهایی که خواهم کرد، مشکلات خزر تا خلیج فارس را برطرف می‌کنم، در همین دشت قزوین ما که امنیت غذایی کشور را فراهم می‌کند، مشکل آب باید حل شود، مشکل اراضی با منابع طبیعی و اوقاف باید مرتفع شود.

کد خبر 765527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.