ریشه‌های مقاومت اسلامی از نگاه غدیر بررسی شود

امام جمعه قزوین با بیان اینکه در بلندمدت باید ریشه‌های مقاومت اسلامی از نگاه غدیر بررسی شود گفت: امروز زندگی روزمره نباید ما را از مقاومت اسلامی دور کند و باید از این آفت که زیارت‌نامه‌ها را به سمت اهل قبور می‌بریم، دوری کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر امروز _شنبه دوم تیر_ در پیش‌نشست نخستین همایش بین‌المللی «زیارت‌پژوهی با محوریت زیارت غدیریه» اظهار کرد: حرکتی که ریشه در معانی مقاومت اسلامی دارد، باید در غدیر تبیین شود تا همگان بدانند اگر وحدت بود، امام حسین (ع) تنها نمی‌ماند.

وی افزود: امروز گاهی از برخی میتینگ‌های سیاسی به جای وحدت صدای تفرقه شنیده می‌شود و آرزوی خدمت به صهیونیست‌ها در میانشان دیده می‌شود و باید مردم مراقب باشند و درست انتخاب کنند. چون در زمان انتخابات هستیم، بسیار اهمیت دارد که در جستجوی شاخص‌ها و ملاک‌های فرد اصلح از نگاه امام باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در بلندمدت باید ریشه‌های مقاومت اسلامی از نگاه غدیر بررسی شود، خاطرنشان کرد: امروز زندگی روزمره نباید ما را از مقاومت اسلامی دور کند و از این آفت که زیارت‌نامه‌ها را به سمت اهل قبور می‌بریم، دوری کنیم و در مجالس ختم اگر سخنرانی داریم، باید نگاه به روز داشته باشیم.

عابدینی با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین نعمت خداوند ولایت است و ما هم دنبال برکات غدیر هستیم، تصریح کرد: امام هادی بعد از سالیان رسالتی که پیامبر بر عهده مسلمانان گذاشته است را تبلیغ می‌کند و موضوع امامت و ولایت آنقدر اهمیت دارد که باید مراقب باشیم تا زحمات چندین ساله را به باد ندهیم.

وی ادامه داد: در خواندن زیارت‌نامه‌ها مراقبت کنیم که آن را به فاتحه‌خوانی تبدیل نکنیم و دلخوش به خواندن نباشیم، بلکه به محتوای آن و هویت‌سازی از طریق زیارت‌نامه‌ها توجه کنیم. زیارت‌نامه‌ها در حقیقت هویت کسانی است که زیارت می‌کنیم و برای خواننده هویت‌ساز است.

امام جمعه شهر قزوین گفت: اگر نگاه فاتحه‌ای و عوام‌گونه داریم باید آن را اصلاح کنیم و بدانیم در زیارت‌نامه غدیریه بیش از ۲۰۰ خصلت از امیر مؤمنان بیان شده است که باید به این نکات توجه جدی داشته باشیم و امام‌شناسی را در خود تقویت کنیم.

کد خبر 765474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.